Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
Mayka schreef: Fijn dat het nu beter gaat met Kuma!
Ik hoop dat het bij Youri morgen ook weer beter zal gaan.
Ik ben nu bouillon aan het trekken en heb rijst gekookt want de Biogarde met water drinkt hij niet meer sinds begin van de avond. Ook ga ik hem dus groene leem erbij geven. (Bedankt Anne-Marie ;))
Hoe is het nu met Youri Titia?
Door Mayka
Helen schreef: Hoe is het nu met Youri Titia?
Pfft, helaas nog geen vooruitgang. Vannacht 4x tussen twaalf en zeven :o, ik ben niet echt fit dus ;). Vanochtend om negen uur veel drab en iets wat op een drolletje begon te lijken maar daarna weer twee keer waterig. We gaan maar door met Okugest, rijst, Cb en groene leem en afwachten maar.
Fijn dat het met Kuma beter gaat, hoe zwaar is ze nu?
Youri at voor de diarree al 700 - 800 gram per dag, had nog honger en ik had het net zover dat zijn ribben niet meer zo uitstaken ::).
Door Helen
Mayka schreef: Pfft, helaas nog geen vooruitgang. Vannacht 4x tussen twaalf en zeven :o, ik ben niet echt fit dus ;). Vanochtend om negen uur veel drab en iets wat op een drolletje begon te lijken maar daarna weer twee keer waterig. We gaan maar door met Okugest, rijst, Cb en groene leem en afwachten maar.
Youri at voor de diarree al 700 - 800 gram per dag, had nog honger en ik had het net zover dat zijn ribben niet meer zo uitstaken ::).
Kuma was voor de diarree 15,5 kilo en eet 600g carnibest per dag. Ze weegt nu 14,5 en ik geef haar 900g per dag in zes maaltijden. Ze diarreet de helft er toch uit en ze is echt magertjes geworden. Ik blijf even een dag of 2 a 3 900g geven zodat ze wat bijtrekt. Ik ben even kwijt hoe oud ze nou precies is :-[ 19 of 20 weken is ze nu. Dus wel een week of twee ouder dan Youri geloof ik.
Door Helen
Mayka schreef: Pfft, helaas nog geen vooruitgang. Vannacht 4x tussen twaalf en zeven :o, ik ben niet echt fit dus ;). Vanochtend om negen uur veel drab en iets wat op een drolletje begon te lijken maar daarna weer twee keer waterig. We gaan maar door met Okugest, rijst, Cb en groene leem en afwachten maar.
Pfft, wel vermoeiend zeg. Wij hadden voor de zekerheid de DA gebeld met de vraag hoe lang je dit af kan wachten. En hij zei dat zolang de pup goed drinkt en eet en nog redelijk fit is we niet hoefden te komen. Maar hij zei ook dat dit misschien een dikke darm ontsteking was en dat een antibiotica kuur misschien nodig is. Nou over mijn lijk >:( Dat is voor mij een laatste redmiddel....
Ik hoop dat Youri ook snel opknapt. Hoeveel groene leem geef jij iedere keer?
Door Mayka
Helen schreef: Pfft, wel vermoeiend zeg. Wij hadden voor de zekerheid de DA gebeld met de vraag hoe lang je dit af kan wachten. En hij zei dat zolang de pup goed drinkt en eet en nog redelijk fit is we niet hoefden te komen. Maar hij zei ook dat dit misschien een dikke darm ontsteking was en dat een antibiotica kuur misschien nodig is. Nou over mijn lijk >:( Dat is voor mij een laatste redmiddel....
Ik hoop dat Youri ook snel opknapt. Hoeveel groene leem geef jij iedere keer?
Youri is nu ruim 16 weken en woog afgelopen zaterdag 13,8 kg. heb hem nog niet gewogen maar dat zal allicht nu minder zijn.
Ik geef een kwart tot een half theelepel per keer. (Ook zes keer per dag)
Gelukkig drinkt en plast hij goed en is nog steeds levendig.
Één van mijn katten heeft wel eens een dikke-darm ontsteking gehad maar toen zat er bloed bij zijn ontlasting en was hij echt ziek met koorts.
Door Mayka
Helen schreef: Ah, ik heb ff geteld en Kuma is 19 weken. Wat is Youri dan een grote jongen al zeg!!!
Ja, hij is al 51 cm :o. (Mayka is 63 cm) Hij heeft net een groeispurt gehad, vandaar dat hij ook aan de magere kant was.
En, al twee uur neit gepoept dus nu eerst maar weer naar buiten ;).
Gaat het met Kuma nog goed?
Door Helen
Mayka schreef: Ja, hij is al 51 cm :o. (Mayka is 63 cm) Hij heeft net een groeispurt gehad, vandaar dat hij ook aan de magere kant was.
En, al twee uur neit gepoept dus nu eerst maar weer naar buiten ;).
Gaat het met Kuma nog goed?
Jeetje zo hoog. Kuma slaapt nu, maar ik zal straks haar schofthoogte eens opmeten. Ze is wel een stukje groter dan Balou en die is een ruime 40 cm. Kuma heeft een keer een weeig drolletje gedraaid en twee keer diarre met consistentie ;D en dat vanaf 0700 dus ik ben tevreden. Ze gaat niet mee naar hondenschool vanavond nog. Dat vind ik teveel van het goede, al heeft ze wel twee keer eventjes op een veldje mogen rennen vandaag. Gisteren heb ik haar maar de hele dag thuis gehouden.
Is Youri trouwens een gewone duitse herder of een oudduitse? Aan je foto te zien een "gewone"duitse gok ik.
Laatst gewijzigd door Helen op wo 09 feb 2005, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
Helen schreef: Jeetje zo hoog. Kuma slaapt nu, maar ik zal straks haar schofthoogte eens opmeten. Ze is wel een stukje groter dan Balou en die is een ruime 40 cm. Kuma heeft een keer een weeig drolletje gedraaid en twee keer diarre met consistentie ;D en dat vanaf 0700 dus ik ben tevreden. Ze gaat niet mee naar hondenschool vanavond nog. Dat vind ik teveel van het goede, al heeft ze wel twee keer eventjes op een veldje mogen rennen vandaag. Gisteren heb ik haar maar de hele dag thuis gehouden.
Is Youri trouwens een gewone duitse herder of een oudduitse? Aan je foto te zien een "gewone"duitse gok ik.
Ja, Youri is een gewone duitser, kleur wolfgrauw. Zijn vader was ook nogal groot en aan zijn poten te zien wordt hij ook zo ;D.
Leuk hé, poep bestuderen ;) het lijkt een beetje vastere vormen aan te nemen maar ik durf niet te vroeg te juichen.
Door Cathelijn
[quote="Helen"]
Jaaah, joepie de vaste poepie!!!! Kuma is weer beter!! Keurige ontlasting!!!
[/quote]
wat een opluchting! Mooi :D
Door tieneke
[quote="Helen"]
Jaaah, joepie de vaste poepie!!!! Kuma is weer beter!! Keurige ontlasting!!!
[/quote]
Gelukkig :D
Door Nitus
Gefeliciteerd, Helen ;D (waar een mens toch al blij mee kan zijn hè? ;)).

En nou maar hopen dat het vandaag met Youri ook beter gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door