Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Irish
hannabelgje schreef: En dat durf jij hier neer te zetten zonder recept?
Heb het recept al een keer in een ander topic gegeven, maar hier nog een keer:
-walnoten
-dadels
- cacaopoeder
- cacaonibs
- kokos

Alles in de blender/keukenmachine behalve de kokos met een beetje water. Hoe meer water hoe mousseriger het wordt, net wat je lekker vindt dus :) Kokos er over heen strooien en klaar is klara :)

Boerenkoolchips komen van een internetshop.
Door Antonia
Ik heb vandaag in mijn Turbo Salad de spinazie en de rucola vervangen door winterpostelein, dat is me toch lekker!
Zo dadelijk nog even met de honden de kou in en daarna een Hot 'n Spicey en dan is het mooi geweest voor vandaag. Ik heb mezelf een tijdschrift met allerhande informatie over yoga kado gedaan. Die ga ik lekker liggen bladeren in bed.
Door Paula1976
Ik heb heerlijk gesmuld van de soep vandaag, vanavond op de bank ook nog een bordje genomen want ik had het koud en na de soep was ik lekker warm. Zoonlief vind de soep ook heerlijk! Ik verheug me op de pompoensoep van morgen, die maak ik overigens gewoon met de oranje pompoen.

Al bladerend door alle dagen kwam ik errug lekkere dingen tegen en o.a. veel vis!! Laat ik daar nou gek op zijn!

Ik ben benieuwd hoe degenen die vanaf maandag al bezig zijn, de fish 'n chips vinden? Ik heb al eens zoete bataten gehad maar vond het niet zo'n succes. Nu had ik vorige week in mijn bio groentetas vorige een aantal bataten, dus dat komt mooi uit maar ja.....heb mijn twijfels of het lekker is.

Ik denk dat elke ochtend een Turbo smoothie gaat vervelen, dus ik denk dat ik daar zelf wat in ga variëren.

Dit weekend door visite enzo hier en daar wat zondigmomentjes maar vanaf maandag weer streng en dat moet prima gaan lukken met die lekkere recepten. Inderdaad geen dieetgevoel! Ik zal in het boek ook nog ff snuffen naar wat recepten.
Door Antonia
Op naar dag 4 van dit programma. Ik zit er goed in en voel me goed. De knop naar een gezondere leefstijl is hier definitief om.

Het in ijsblokjes bevroren tarwegrassap bevalt me heel goed. Ik blender ze iedere morgen door mijn ochtendsmoothie, lekker en gezond.
Verder ga ik beginnen met yoga. Hier in het dorp is een clubje van start gegaan en daar sluit ik me bij aan zodat ik één keer per week onder toezicht oefeningen kan aanleren die ik dan thuis dagelijks kan doen. Heb er zin in!
Door EllenL
Kaio schreef: trouwens ipv roggebrood had ik essenen rogge brood gehaald. Ja wat? Wist ook niet van het bestaan. Is gekiemd brood: zie bijv hier: http://www.vajra.be/index.php/bio-produ ... enenbrood/
Wel heel krachtig van smaak, en alles behalve spons!
Goh, zo leer je toch elke dag weer wat bij :D Ik heb wel het duitse roggebrood van de appie, maar daar zit dan weer wel suiker, zout en karamel in ::) MAar jah, zo vaak eet ik het niet. Wel net lekker een power sandwitch gehad, met de halve avocado die van vanmorgen over was, wat rucola, gerookte zalm (tja, hamsterweken, lol, kon de verleiding niet weerstaan) en een hardgekookt eitje omdat die nou eenmaal ook op moeten, mjammie!!
Door EllenL
Ik ben bang dat ik vanavond en morgen en ... soep ga eten, lol, want de asperges moeten nu echt wel opgemaakt worden...
En verdorie, zijn mijn appels gewoon alweer op... ongelofelijk, ik hoop dat mijn appelboompjes dit jaar weer net zo veel appels gaan geven als de eerste keer dat we hier woonden, sindsdien hebben ze het een beetje laten afweten, wie heeft er verstand van appelbomen en wanneer je die moet snoeien en wanneer vooral niet meer??
Door EllenL
hannabelgje schreef: Pff ik heb er moeite mee maar probeer het toch een beetje vol te houden. Dat lukt niet al te best. Zal wel beter gaan als ik morgen weer ga werken.
Neem even een ginger shot, dat brengt je misschien wel weer op het rechte pad ;)
Door Irish
hannabelgje schreef: Pff ik heb er moeite mee maar probeer het toch een beetje vol te houden. Dat lukt niet al te best. Zal wel beter gaan als ik morgen weer ga werken.
:-* :-* :-*
Door Irish
EllenL schreef: Bij mij lukt het eet gedeelte wonderwel, de rest wat minder op het moment ::)
Wat is de rest dan? Bewegen? Ach ik word gek omdat ik me er dan obsessief mee ga bezig houden, dus ik doe deels mijn eigen ding. Yoga 1x per week, hardloop 2x per week en wandel elke dag met de honden. Ene dag wat langer, dan wat korter.
Door EllenL
Irish schreef: Wat is de rest dan? Bewegen? Ach ik word gek omdat ik me er dan obsessief mee ga bezig houden, dus ik doe deels mijn eigen ding. Yoga 1x per week, hardloop 2x per week en wandel elke dag met de honden. Ene dag wat langer, dan wat korter.
bewegen, minder lang achter computer/tv, etc... maar ach, ik doe wat goed voelt nu en dat is voor mij denk ik het beste :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door