Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Toen ik pup kocht in oktober heb ik ook de verzekerinssites uitgeplozen.
Het bleek dat ik toch aardig wat premie kwijt zou zijn om alle eventualiteiten te dekken en dan nog waren er hier en daar eigen bijdragen of aanvangskosten.
Heb toen besloten om voor de pup en de kater (toen 9 maanden) 35,- per maand apart te zetten.
Gegeven het heuglijke feit dat pup 15 wordt en de kat 18, dan kom ik aan het einde van de rit op een saldo van 7700,-.
Daar hoop ik het door de jaren maar mee te redden. En zo niet, dan moet ik bijspringen; dat is het risico dat je in het andere geval met een verzekering probeert te dekken.

Tenslotte proberen we onze dieren tegenwoordig zo verantwoord mogelijk te houden: vers voeding, titerbepaling ipv rucksichtlos enten (is zelfs misschien nog wel een uitsluiting voor maatschappijen)... Ik vind dat je dat mag vertalen in iets minder DA-bezoek. Ongelukken en aangeboren afwijkingen daargelaten.

Deze aanpak werkt uiteraard het beste als de dieren nog jong zijn en niet als je al 6 jaar premies hebt afgedragen maar als premie/dekkingsgraad zo bizar hoog gaat worden als ik hier lees dan denk ik dat je de afweging alsnog zou kunnen maken.

Enige punt van aandacht is dat je dat geld ook werkelijk apart moet zetten en niet in de algemene middelen moet laten zitten. Dan 'verdampt' het zoals dat tegenwoordig zo mooi heet.
Laatst gewijzigd door Joeri op wo 16 jan 2013, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Thea schreef: Zie nu pas dat de crematie incl vervoer nu wel gewoon gedekt wordt ;)
Voorheen moest je dat volgens mij extra bijverzekeren.

Bij Hema zit dat er ook bij vind dat ook wel zo netjes.
Zit er niet standaard bij, noch bij Petplan noch bij de Hema. Zal je een aparte verzekering voor af moeten sluiten

Joerie als ik zou gaan sparen had ik dik in de min gekomen. Dat bedrag wat jij noemt ga ik met een hond al ruim overschrijden dit jaar. Ik heb mijn premie dr al voor dr hele leven al uit.
Het blijft gokken, goed eten geven geeft geen enkele garantie. Ik heb hier katten op brok die het beter deden dan de kat die ik nu op vers heb staan. Soms heb je gewoon hele erge pech.
En dan ben ik blij dat er verzekeringen zijn, hier geen twijfel mogelijk alles wat nieuw is wordt weer verzekerd.
Enige voordeel bij de hema vond ik is dat je ieder moment kan opzeggen de verzekering. Je zit er niet 1 jaar of meer aanvast...

Daarbij heb ik dus de verzekering daar opgezegt flinke ruzie met de hema en mijn da was zelfs bezig met een rechtzaak tegen hun.

Maar dat zal wel zijn met iedere verzekering. Zo hebben ze allemaal wat.

de enige die dus niet meer verzekerd is, is kyra die krijg ik dus nu ook nergens meer in tenzij ik 60 eurie betaal per maand.

De rest zit wel bij petplan. van de veranderingen heb ik nog niks gehoord. er zitten er 6 van begin 2012 daarbij en nummer 7 van eind 2012... zijn wel 2 verschillende verzekeringen en hoe hun gaan veranderen geen idee. er is nog niks geprolongeerd bij mij. maar ga toch niet weg. als alles mij te duur word zet ik ze allemaal terug naar de basis verzekering.
lightning schreef: Nou ze vergoeden helaas niet wat in hun voorwaarden wel stonden en zelfs de dierenarts geloofden ze niet. als ze al iets vergoeden staat het wel 3 a 4 dagen later op je rekening.
Ik moet nog declareren dus kan daar niets over vertellen, maar mag ik vragen wat ze dan niet vergoed hebben?
Ik heb het nu ook gekregen. ze zeggen vanaf 1 februari en dat terwijl (3 stuks) 22 februari erin zijn gegooit.

Ik kan niks vinden over of je van pakket kan veranderen. Ja wel een hoger pakket maar niet lager. ik wil lager want vind dit te gek om zoveel te betalen. deze 3 waar het nu om gaat (volgende maand dus weer 3) zitten in de plus ik wil ze terug zetten minus andere dingen. maar vind daar niks over. weet iemand dat?
lightning schreef: homeopathie en zo. dat valt gewoon onder de basis volgens de voorwaarden. maar ja. voor mij maakt het niet meer uit, na 5 weken strijden om mijn geld ben ik het beu. heb verzekering opgezegd

Alelen als het dooreen door hun erkende homeopaath is voorgeschreven staat op een bepaalde lijst, staat die dr niet op geen vergoeding

Wbt je laatste vraag, je kunt een maand voordat je verzekering afloopt een wijzing aanbrengen dat staat ook ergens in de voorwaardens. Zelf heb ik ook tijdelijk per email een van de aanvullende verzekeringen dr afgehaal.
Senta schreef:  

Alelen als het dooreen door hun erkende homeopaath is voorgeschreven staat op een bepaalde lijst, staat die dr niet op geen vergoeding

Wbt je laatste vraag, je kunt een maand voordat je verzekering afloopt een wijzing aanbrengen dat staat ook ergens in de voorwaardens. Zelf heb ik ook tijdelijk per email een van de aanvullende verzekeringen dr afgehaal.
hoi senta,

Ja klopt deze homeopaat staat gewoon bij hun in hun bestand hoor ;)

ok als dat echt kan bij petplan dan ga ik nogal wat veranderen.... Wil ze daar wel verzekerd houden. maar ze hebben 5 jarig contract. ik las wel dat na ieder verzekerings jaar je wel een duurder pakket kon nemen. ik kan ze beter bellen hierover zeker?
lightning schreef: Ze praten in hun eigen straatje. zelfs die homeopaat geloven ze niet. dan is die verzekering niet voor mij haalbaar. heb hem ook op gezegt :-[
Welke homeopaat is dat? Echt vreemd dat ze niet vergoeden wat wel in hun polis staat!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door