Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EllenL
Irish schreef: Hebben de mensen die ipv de salade een smoothie hebben gemaakt een willekeurige smoothie gemaakt of wel eentje uit het receptenboek?
Vandaag heb ik gewoon mijn ontbijt verdeeld over ontbijt en lunch, het is toch te veel voor 1 keer en ik was ook pas laat met ontbijten en zit nog volop in sap modus verder natuurlijk. Je zou gewoon net iets meer kunnen maken als je bang bent dat dat te weinig voor je is en als reserve een avocado meenemen...

Ik ga wel zo beginnen met mijn soepje maken, want begin al wel wat trek te krijgen, eerst maar een bakkie thee (minty marocan) en bijkomen van alle sneeuw. Nog weer wat trotser op mezelf, net met de bus de stad in geweest, eerst naar ziekenhuis, nieuw ponsplaatje laten maken (want nieuwe verzekering en donderdag heb ik een bloedprik date), toen naar markt voor butternut squash, bij standje 3 of 4 hadden ze hem :D en daarna naar dierenwinkel voor riem/gordel voor de hondjes, jippie, gelukt en ik was heel stoer en heb folders achter gelaten van mijn praktijk. Normaal hik ik daar enorm tegen aan, vreselijk vind ik het om reclame te maken voor mezelf, maar nu ging het heel makkelijk. Zie je wel, gezond eten heeft ook bij mensen invloed op hun gedrag ;D
Door EllenL
Kaio schreef: stom he na het middagsoepje vandaag ben ik toch zooooo moe .
Zullen het maar op een gewoon dipdagje houden?
een after soep dipje, heb ik nu, net mijn soepje op en hij was errug lekker! En nu heb ik een minder voldaan maar wel voller gevoel dan na een sapje/smoothie, wat dan waarschijnlijk de dip met zich meebrengt... nou ja, maar even weer met Angel in de sneeuw gaan lopen, werkt vast goed! Was wel heerlijk, lekker soepje met stukjes waar je op moet/mag kauwen, lol :D
Net een heerlijke salade gegeten, ik had em opgeleukt met een half blikje tonijn en wat zongedroogde tomaatjes en heb er een sneetje roggebrood met bio kaas bij gegeten. Het was echt heerlijk.
Door EllenL
hannabelgje schreef: Net een heerlijke salade gegeten, ik had em opgeleukt met een half blikje tonijn en wat zongedroogde tomaatjes en heb er een sneetje roggebrood met bio kaas bij gegeten. Het was echt heerlijk.
wat?? Kaas??? :o lol Klinkt lekker! Moet ook wel zeggen dat ik na vandaag alleen mijn turbo smoothie en 2 kopjes soep wel wat hongerig ben nog, ben aan het twijfelen tussen gewoon een pot kamille thee zetten en ook die thee zetten maar ook maar die halve avocado die in de koelkast ligt op te eten, maar twijfel nog of het echt honger is of gewoon zin. Ergens ook wel logisch, in vergelijking met 5 sapjes is 2 sapjes en 2 kopjes soep natuurlijk ook niet zo veel, hahaha, morgen ook maar voor de salade gaan :D
Door Paula1976
Morgen is mijn laatste sapdag!  :D En dan ben ik eigenlijk nog van plan om donderdag een dag te vasten. En dan begint vrijdag mijn 14 days! Dus ik ben me een beetje aan het verdiepen in het boodschappenlijstje  :D euhh....LIJST! Tjongejonge.....wat een boel!

Het gros is natuurlijk gewoon verkrijgbaar in de gewone supermarkt. Maar....de butternut squash is natuurlijk een lastige, ik las dat Ellen em gescoord heeft op de markt. Maar mocht ik daar niet slagen, waar hebben de anderen een butternut squash kunnen vinden? En wat betreft de groene bonen en erwten, die zullen wel niet uit een pot komen en ook niet gedroogd zijn toch? Maar waar hebben jullie de verse dan kunnen vinden?

Als ik vrijdag start, dan komt dat mooi uit met de markt op vrijdagochtend, als ontbijt kan ik me redden qua voorraad die ik nog heb met de Turbo Power Smoothie, ik las al dat dat teveel is als ontbijt. Is ie by the way nog lekker na een paar uur? Wordt niet bitter?
Voor de power salad ben ik dan echt andere ingrediënten nodig en olijven wil ik persé alleen maar biologisch, dus dan moet ik naar de stad maar daar is dus vrijdag ook markt.
Door Antonia
Paula1976 schreef: Morgen is mijn laatste sapdag!  :D En dan ben ik eigenlijk nog van plan om donderdag een dag te vasten. En dan begint vrijdag mijn 14 days! Dus ik ben me een beetje aan het verdiepen in het boodschappenlijstje  :D euhh....LIJST! Tjongejonge.....wat een boel!

Het gros is natuurlijk gewoon verkrijgbaar in de gewone supermarkt. Maar....de butternut squash is natuurlijk een lastige, ik las dat Ellen em gescoord heeft op de markt. Maar mocht ik daar niet slagen, waar hebben de anderen een butternut squash kunnen vinden? En wat betreft de groene bonen en erwten, die zullen wel niet uit een pot komen en ook niet gedroogd zijn toch? Maar waar hebben jullie de verse dan kunnen vinden?

Als ik vrijdag start, dan komt dat mooi uit met de markt op vrijdagochtend, als ontbijt kan ik me redden qua voorraad die ik nog heb met de Turbo Power Smoothie, ik las al dat dat teveel is als ontbijt. Is ie by the way nog lekker na een paar uur? Wordt niet bitter?
Voor de power salad ben ik dan echt andere ingrediënten nodig en olijven wil ik persé alleen maar biologisch, dus dan moet ik naar de stad maar daar is dus vrijdag ook markt.
Ook hier morgen de laatste sapdag. Ik ben nu ook wel toe aan iets anders. Knap, Paula dat je er nog een vastendag aan vastknoopt. Het klinkt mij wel heel logisch in de oren, maar ik weet niet of dat ook nog red. Gebruik je ook kokoswater? En zo ja, waar heb je dat gekocht? Ik moet ook nog gaan shoppen voor de 14-daagse en heb geen flauw idee waar ik hier die butternut squash kan halen. Wat is het eigenlijk?

Ik zie dat het een pompoensoort is.
Laatst gewijzigd door Antonia op di 15 jan 2013, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paula1976
Antonia schreef: Ook hier morgen de laatste sapdag. Ik ben nu ook wel toe aan iets anders. Knap, Paula dat je er nog een vastendag aan vastknoopt. Het klinkt mij wel heel logisch in de oren, maar ik weet niet of dat ook nog red. Gebruik je ook kokoswater? En zo ja, waar heb je dat gekocht? Ik moet ook nog gaan shoppen voor de 14-daagse en heb geen flauw idee waar ik hier die butternut squash kan halen. Wat is het eigenlijk?

Ik zie dat het een pompoensoort is.
Ik heb nog kokoswater in huis en las al van Deesje dat dat goed is om te drinken bij vasten. Ik heb toen een tray met 12 pakjes ofzo besteld via superfoods.nl Ik gebruikte het door mijn smoothies maar zo vind ik dat kokoswater helemaal niet lekker.....das wel jammer.....maar ik zal er toch wel van gaan drinken, dan maar met mun neus dicht! ;) Ik las dat Ellen op de markt een butternut squash heeft kunnen scoren.
Door Antonia
Paula1976 schreef: Ik heb nog kokoswater in huis en las al van Deesje dat dat goed is om te drinken bij vasten. Ik heb toen een tray met 12 pakjes ofzo besteld via superfoods.nl Ik gebruikte het door mijn smoothies maar zo vind ik dat kokoswater helemaal niet lekker.....das wel jammer.....maar ik zal er toch wel van gaan drinken, dan maar met mun neus dicht! ;) Ik las dat Ellen op de markt een butternut squash heeft kunnen scoren.
Als ik naar de markt wil dan moet in naar Grongingen-stad. Ik weet niet of me dat qua planning nog gaat lukken.
Bij de biowinkel hebben ze ook de butternut pompoen. Daar heb ik de mijne gekocht. Nadia je mag bij het 14dagen programma in principe zelf bepalen wat je eet, er zijn vele opties om uit te kiezen. Die staan in het boek. Alleen hebben ze voor de app nu een vast programma gemaakt omdat veel mensen het te ingewikkeld vonden en ook een boodschappenlijstje wilden kunnen maken. Als je het boek niet hebt geef dan even een seintje dan mail ik het boek naar je.
Bij de biowinkel hebben ze ook de butternut pompoen. Daar heb ik de mijne gekocht. Nadia je mag bij het 14dagen programma in principe zelf bepalen wat je eet, er zijn vele opties om uit te kiezen. Die staan in het boek. Alleen hebben ze voor de app nu een vast programma gemaakt omdat veel mensen het te ingewikkeld vonden en ook een boodschappenlijstje wilden kunnen maken. Als je het boek niet hebt geef dan even een seintje dan mail ik het boek naar je.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door