Sorry mensen dat ik gisteren niet meer gereageerd heb, ben met die kennis naar een andere da gegaan. In ieder geval dank voor jullie hulp.

Ik ben dus naar haar toe gegaan, zag de kat, ja die was ziek, ik ben geen da dus kan niet zeggen wel of niet vergiftigd, maar heb haar toen wel gezegd, ALS je kat vergiftigd is, red je hem echt niet met je eierlepeltje met water, ookal zou je hem een juslepel per keer er in weten te gieten, wat ik niet denk, dan nog is dat niet genoeg, tov wat hij bij de da zou hebben kunnen krijgen, met spoelen. Tel er bij op dat de da had gezegd hoop op een wonder, maar je kan hem beter nu in laten slapen, zijn nieren en lever zijn het aan het begeven, je hebt een grote kans dat je s nachts hem hoort gillen en dat er overal bloed uit kan komen(bek, neus enz), wil je dat meemaken, ik denk dat je hem beter naar een andere da kan laten gaan die wel in de nacht wil zorgen voor je kat. Gezegd dat ze gewoon moet gaan bellen, beginnende met een da hier in de buurt die goed bekend staat.
Afijn zij heeft dit uiteindelijk gedaan, da zei kom maar gelijk, ze had toen geen auto dus heeft ze mij mee gevraagd.
Bloedwaarden mee en aan da laten zien.
Conclusie van deze da:
Ze weet niet wat het dier mankeert, zelf zou zij niet dit dier verdenken aan een vergiftiging(uitsluiten doet ze ook niet), zijn nier waarde (bestaand uit 2) daar is er eentje van verhoogd, ze zegt er iets dus wel wat aan de hand met zijn nieren, zijn leverwaarde vond ze wel verhoogd, maar niet dramatisch, ze hoorde dat de kat zo'n dag of 4, 5 niet gegeten had, dus dan krijg je last van een leververvetting, vandaar die verhoogde leverwaarde.
Hij speekselt erg, volgens da kan dit oa door misselijkheid, pijn of zoals er al gezien was had hij een rode keel, kon het ook te maken hebben met die geirriteerde(ontstoken) keel.
Zij vond het totaal niet nodig om het beestje te euthenaseren, of om hem op te nemen, hij was wel wat onderkoeld. Ze heeft hem prikken gegeven, tegen misselijkheid, en AB, en vocht onderhuids gespoten, tevens moest ze zorgen dat hij weer ging eten, dit door AD blikvoer, liefst zelf en anders dwang. Vandaag moest ze weer terug komen.
Zelf heb ik gewerkt vandaag, maar heb net van haar gehoord, dat hij vandaag(eerst) zelf heeft gegeten, zelf drinkt, poept en plast, sprong weer op de bankleuning, maar ineens kreeg hij aan het end van de middag steeds meer snot, dus da gebeld, bleek dat hij verhoging had, ze gingen nu verder in overleg met de da, ik ben toen verder gaan wandelen met mijn honden.
Zo zie je dat er twee heel verschillende meningen zijn. De 1e is stellig van dit dier is vergiftigd, nu laten inslapen, ok als jij dat niet wilt dan spoelen en hopen op een wonder, en als je dat niet wilt neem hem mee naar huis enne zie maar verder.....
De andere, ziek ja, maar niet nodig om in te laten slapen, hij heeft een kans, grootste zorg zijn zijn nieren, dit door de verhoogde nierwaarde, heeft ab gegeven, prik tegen misselijkheid, vocht onderhuids gespoten, en hij moet eten.
Ze is in ieder geval blij dat deze da hem een kans wilt geven, en hem probeert te helpen.
Zo zwart als het gisteren eerst was is het nu in ieder geval niet meer, nee hij is er nog lang niet, en het afwachten is of hij opknapt en wat zijn nieren verder gaan doen, hopelijk is het nierdieet en voorzover klaar, ik hoop het voor het beessie dat hij weer op mag knappen.
Fido schreef:
Dat is waar maar als de nieren en lever op dit moment zo slecht zijn dan spoelen met de hoop dat de tijd geeft voor verder onderzoek met diagnose en soms knappen nieren en lever waarden onverklaarbaar op na spoelen.
Tja fido, die 1e da, wilde eigenlijk het beestje euthenaseren, met moeite dan dat spoelen maar verder onderzoeken was niet nodig, de kans dat hij de ochtend zou halen was nihil, dus om hem uit zijn lijden te halen was de spuit eigenlijk al klaar gelegd.
Kijk hoe zijn bloedwaardes hiervoor waren weten ze niet, dus misschien zijn zijn nieren slechter aan het worden, en is dit nu er met die meting "toevallig" uit gekomen, en is er misschien te veel alleen naar die waardes gekeken, hetzelfde met de leverwaarde, de 2e da vond het niet schrikbarend, wat verhoogd, en dat was logisch bij een kat die een dag of 4 niets gegeten had.
Nou laten we maar hopen dat het beessie opknapt he.
In ieder geval iedereen bedankt voor jullie hulp/reacties