Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
Gefeliciteerd, dat het nu officieel is! ;)
Laat hem zovel mogelijk buiten liggen, als je de mogelijkheid hebt!
En doe, alsof hij totaal geen conditie heeft en begin gewoon van voren af aan!
Het is nu een goede tijd om hem het fietsen heel langzaam aan te leren, daarmee moet je niet langer wachten, want dan wordt het weer te warm voor hem!
Ik heb wel bewondering voor je hoor!
Maar even over dat drinken, laat hem even gaan, misschien is het een gewoonte geworden voor hem.
Door yalla
Nelly schreef: Waar ik me zorgen over maak Monique, is het feit dat je zegt dat z'n achterhand zo slap is, en dat-ie soms bijna omvalt. Dat is niet goed! Een Malamute hoort een beresterke hond te zijn die een personenauto in z'n uppie vooruit kan trekken. Echt waar!!! Zou 'm toch maar ff laten checken als ik jou was.
Ja je hebt helemaal gelijk :D
Door ine
Nelly schreef: Waar ik me zorgen over maak Monique, is het feit dat je zegt dat z'n achterhand zo slap is, en dat-ie soms bijna omvalt. Dat is niet goed! Een Malamute hoort een beresterke hond te zijn die een personenauto in z'n uppie vooruit kan trekken. Echt waar!!! Zou 'm toch maar ff laten checken als ik jou was.
Daarom dacht ik dus aan te weinig conditie!
Ik ben benieuwd Monique!
Doe wat jij denkt dat goed is, tenslotte zie jij hem de hele dag en wij niet!
Succes met je lieverd! :-*
Door Sjalot
Mijn oudste BD kwam met drie jaar bij ons. De eerste weken zat ze ook vaak te hijgen. Ook dronk en plaste ze veel. Ik wijt dat aan stress, bepaalde rassen en ik denk ook die van jou kunnen zich moeilijker aanpassen aan een nieuwe situatie. Andere omgeving, andere mensen, honden, voer, ik kan me voorstellen dat hij het nogal te verduren heeft op het moment.
Ik zou het eerst een paar weken rustiger aandoen. Geef hem wat meer tijd te wennen aan de nieuwe situatie. Rustige wandelingen lijken me op het moment verstandiger dan hup naast de fiets. Als het lichaam toch al zo hard moet werken om te herstellen dan wordt dat alleen maar zwaarder met veel inspanning.

Hopelijk knapt hij snel weer op!
Door karin2
Hoi Yalla,
bij veel drinken (extreem) moet je ook eens laten nakijken op suikerziekte !
ik hoop van niet ,maar is een mogelijke oorzaak,ook de sloomheid zou daar aan te wijten kunnen zijn .
Door Lizzy
Van een dierenartswebsite gehaald (http://www.dierenkliniekduurstede.nl/ni ... rinken.htm):

"Als een dier veel drinkt en niet in gewicht toeneemt, moet het vocht ergens weer verloren gaan. Daar zijn drie mogelijkheden voor. Vocht verlaat het lichaam als urine, in geval van diarree met de ontlasting en in geval van warmte of nervositeit via de bek door veel hijgen.
Bij de klacht 'veel drinken' zal het dier in elk geval meer drinken dan het voorheen deed. Binnen zekere grenzen hoeft dat niet op een ziekte te wijzen. Een voer verandering, warmte of een grote inspanning kan al oorzaak zijn van meer drinken. In die gevallen blijft de hoeveelheid die gedronken wordt binnen de normaalwaarden tot ongeveer 50 ml per kg hond of kat. Dat is dus voor een dier van 5 kg maximaal 250 ml, voor een hond van 20 kg max. 1 liter. Bij een twee keer zo grote hoeveelheid is er duidelijk sprake van veel drinken, maar hoeft dit nog niet op een echte ziekte wijzen".

Misschien kun je hieruit opmaken of Annak ook echt teveel drinkt. De hoeveelheid die Rover drinkt hoeft namelijk voor Annak totaal geen maatstaf te zijn. Pinkel drinkt veeeeeeel minder als Brutus!

Als hij echt teveel drinkt, dan kan dit ook wijzen op nierproblemen of suikerziekte of de ziekte van Cushing. Er kunnen natuurlijk nog meer oorzaken zijn maar die komen minder vaak voor.

Voor zijn achterhand zou je Glucosamine en Primeval kunnen gaan geven. Hoewel het misschien inderdaad helemaal niet zo gek is om hem gewoon door je DA eens helemaal na te laten kijken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 05 feb 2005, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjalot
karin2 schreef: Hoi Yalla,
bij veel drinken (extreem) moet je ook eens laten nakijken op suikerziekte !
ik hoop van niet ,maar is een mogelijke oorzaak,ook de sloomheid zou daar aan te wijten kunnen zijn .
Inderdaad. En mijn hond met leverziekte drinkt ook erg veel. En van antibiotica en koorts gaan ze ook veel drinken en plassen.
Door yalla
Nou ik moet zeggen dat zodra ik deze melding maakte er al een verbetering is opgetreden :D
Gisteravond zijn bak met water ververst met een laag van ongeveer 2 cm water. Vanmiddag zat er nog zeker 1 cm in en hij heeft niet eens gedronken na een lange wandeling in het park waarbij hij ook gespeeld heeft en dus helemaal geen slome indruk maakt.

Ik denk dat het een combinatie is van (stress/onrust door) herplaatsing en verandering van voer.

Voorlopig kijk ik het even aan. Annak ligt nu al twee uur uitgeteld te maffen, dus aan zijn conditie kan nog wel wat verbeterd worden ;D
Door Truus
Dat zul je altijd zien ;). als je naar de tandarts gaat, heb je ook opeens geen kiespijn meer. Gelukkig maar :D het klinkt hoopvol he Monique!
Door danielle1980
yalla schreef: Nou ik moet zeggen dat zodra ik deze melding maakte er al een verbetering is opgetreden :D
Gisteravond zijn bak met water ververst met een laag van ongeveer 2 cm water. Vanmiddag zat er nog zeker 1 cm in en hij heeft niet eens gedronken na een lange wandeling in het park waarbij hij ook gespeeld heeft en dus helemaal geen slome indruk maakt.

Ik denk dat het een combinatie is van (stress/onrust door) herplaatsing en verandering van voer.

Voorlopig kijk ik het even aan. Annak ligt nu al twee uur uitgeteld te maffen, dus aan zijn conditie kan nog wel wat verbeterd worden ;D
nou heb annak vandaag gezien en sloom is ie dus echt niet. ;) ;D ;D
het is echt een lekker ding :-*

ik hoop dat het gewoon een niet zo goede conditie is.
en niets erg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door