Bij een healing kan je verschillende dingen doen. Ik zal hier een en ander uitleggen. Mogelijk leggen anderen het anders uit, dit is zoals ik het zie.
Zowel het gebruik van reiki, engelenenergie, quantum touch, Bach bloesems en andere vormen vallen onder de term 'energetisch (lichaams)werk'. Energie kan je zien als geluidsgolven of bijvoorbeeld de frequenties van je telefoon. Dit gaat door de lucht. Een ander woord voor frequentie is trilling in deze. Door intentie (=gedachte dat je een dier/mens/plant/situatie wilt helpen) stuur je de energie 'door de lucht'.
Mijn voorkeur gaat er naar uit om vormen te gebruiken die alles weer laten stromen en schoonmaken (loslaten dus). Denk daar bij aan vastlopende emoties maar bijvoorbeeld ook spierpijn en andere lichamelijke klachten die maar niet overgaan (mooi voorbeeld is van een vrouw die al jaren medicatie had voor verstopping van de luchtwegen en door een starlight reiki inwijding haar rotzooi daar kon loslaten).
Wanneer je kijkt naar oude spreekwoorden als 'er mee in je maag zitten', dan kan je nog meer herleiden. Ons lichaam is een energiesysteem (zie het als een tuinslang), waarbij soms iets vastloopt (knik in de slang). Wanneer je er energie doorheen stuurt, kan de knik eruitgaan. De energie stroomt dan weer. Dit kan zich uiten in meer energie en bijvoorbeeld minder keelklachten, buikpijn of pijn in de nek. Ze noemen de energiepunten ook wel chakra's (vertaald betekent dit 'wiel'). Er zijn 7 hoofdchakra's (eerste tussen de plasser en de poeperd, de laatste bij de kruin). Ik ga er nu even niet verder op in, dat is heel veel info ineens

. Als jullie meer willen weten plaats ik er wel wat links over.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik vroeger zelf niet in dit soort dingen geloofde, totdat ik het zelf heb ervaren... Dus mocht je het zelf eens willen voelen, geen probleem. Doe ik zo hoor!