Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Naturel
Indigostar schreef: Ik denk dat het een totaalpakketje is. Ik ben zelf Bach bloesemtherapeut voor mens en dier, gebruik meerdere energievormen (reiki, quantum touch onder andere) en communiceer met dieren. Je gebruikt vooral je intuitie, dat kan iedereen die er voor open staat en een hart voor dieren/mensen heeft.

Mochten jullie vragen hebben over deze vormen: gewoon doen! Vind het leuk om ze te beantwoorden!
Laatst gewijzigd door Naturel op za 05 jan 2013, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Indigostar
Bij een healing kan je verschillende dingen doen. Ik zal hier een en ander uitleggen. Mogelijk leggen anderen het anders uit, dit is zoals ik het zie.

Zowel het gebruik van reiki, engelenenergie, quantum touch, Bach bloesems en andere vormen vallen onder de term 'energetisch (lichaams)werk'. Energie kan je zien als geluidsgolven of bijvoorbeeld de frequenties van je telefoon. Dit gaat door de lucht. Een ander woord voor frequentie is trilling in deze. Door intentie (=gedachte dat je een dier/mens/plant/situatie wilt helpen) stuur je de energie 'door de lucht'.

Mijn voorkeur gaat er naar uit om vormen te gebruiken die alles weer laten stromen en schoonmaken (loslaten dus). Denk daar bij aan vastlopende emoties maar bijvoorbeeld ook spierpijn en andere lichamelijke klachten die maar niet overgaan (mooi voorbeeld is van een vrouw die al jaren medicatie had voor verstopping van de luchtwegen en door een starlight reiki inwijding haar rotzooi daar kon loslaten).

Wanneer je kijkt naar oude spreekwoorden als 'er mee in je maag zitten', dan kan je nog meer herleiden. Ons lichaam is een energiesysteem (zie het als een tuinslang), waarbij soms iets vastloopt (knik in de slang). Wanneer je er energie doorheen stuurt, kan de knik eruitgaan. De energie stroomt dan weer. Dit kan zich uiten in meer energie en bijvoorbeeld minder keelklachten, buikpijn of pijn in de nek. Ze noemen de energiepunten ook wel chakra's (vertaald betekent dit 'wiel'). Er zijn 7 hoofdchakra's (eerste tussen de plasser en de poeperd, de laatste bij de kruin). Ik ga er nu even niet verder op in, dat is heel veel info ineens ;). Als jullie meer willen weten plaats ik er wel wat links over.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik vroeger zelf niet in dit soort dingen geloofde, totdat ik het zelf heb ervaren... Dus mocht je het zelf eens willen voelen, geen probleem. Doe ik zo hoor!
Door Monique77
Bedankt voor je uitleg !! Ik vind het echt boeiend om te lezen ....

Misschien dat ik het ooit weer eens zelf durf te doen, maar door vele (negatieve) ervaringen in dit wereldje ben ik er heel voorzichtig mee geworden  :-\
Door Naturel
Ikzelf heb veel last van hele drukke omgevingen bv winkelcentrum en waar ik nu woon is het altijd druk. Ik krijg steeds meer lichamelijke klachten en ook geestelijk, ik ben vaak opgebrand zonder dat ik maar iets gedaan heb. Het gekke is als ik een tijdje uit deze omgeving ben, dat ik mij heel anders voel en ook veel minder moe ben. Hier ben ik al moe van het alleen aanwezig zijn en in andere omgeving kan ik dag en nacht doorwerken, zonder echt zo kapot te zijn als hier. Kortom ik geloof zeker in energie en zijn vormen.
Door Suzanne
Ik sluit aan..

Voor Guinnie heb ik geeinformeerd naar de mogelijkheid van een reading bij mij in de buurt. Zodra ik reaktie heb en zodra ik er geweest ben zal ik laten weten.

Een vriendin van mij geeft Reiki... die komt begin volgend jaar bij ons (en Guinnie ;-)  langs.

Ben erg benieuwd!!!

Suzanne
Door Indigostar
Naturel schreef: Ikzelf heb veel last van hele drukke omgevingen bv winkelcentrum en waar ik nu woon is het altijd druk. Ik krijg steeds meer lichamelijke klachten en ook geestelijk, ik ben vaak opgebrand zonder dat ik maar iets gedaan heb. Het gekke is als ik een tijdje uit deze omgeving ben, dat ik mij heel anders voel en ook veel minder moe ben. Hier ben ik al moe van het alleen aanwezig zijn en in andere omgeving kan ik dag en nacht doorwerken, zonder echt zo kapot te zijn als hier. Kortom ik geloof zeker in energie en zijn vormen.
Dit komt heel veel voor bij hoogsensitieve mensen, kan je dat plaatsen? Een bergkristal aan een ketting kan wonderen doen. Dit beschermt je energie en laat je niet aftappen. De Bach bloesem remedie walnut kan hier ook wonderen doen. Deze helpt ook bij het aangeven van en je houden aan je eigen grenzen. Een veel voorkomend probleem van ons hoogsensitieven...
Door Indigostar
Trouwens:

Mocht je kennis willen maken met zelf de energie ontvangen en zelf kunnen doorgeven, dan deel ik een kerstkadootje uit: een inwijding starlight reiki 1. Gratis dus...

Starlight reiki reinigt sterk en helpt je loslaten. Ideaal om lekker clean weer verder te gaan, ook ideaal ter ondersteuning bij afvallen en stoppen met roken.

Wil je dit ook graag stuur dan een pb met je mailadres erbij (dat kan ik de manual doorsturen).

Knuf,
Bianca
Door Naturel
Indigostar schreef: Trouwens:

Mocht je kennis willen maken met zelf de energie ontvangen en zelf kunnen doorgeven, dan deel ik een kerstkadootje uit: een inwijding starlight reiki 1. Gratis dus...

Starlight reiki reinigt sterk en helpt je loslaten. Ideaal om lekker clean weer verder te gaan, ook ideaal ter ondersteuning bij afvallen en stoppen met roken.

Wil je dit ook graag stuur dan een pb met je mailadres erbij (dat kan ik de manual doorsturen).

Knuf,
Bianca
Hoi Bianca,

Bedankt voor je uitleg. Ik ga eerst op vakantie morgen en daarna ben ik hopelijk schoon terug kwa energie. Bergkristal heb ik trouwens weleens om gehad maar helpt niet. Wat mij zal helpen is een benedenwoning met veel ruimte om mij heen.
Door Suzanne
Indigostar schreef: Dit komt heel veel voor bij hoogsensitieve mensen, kan je dat plaatsen? Een bergkristal aan een ketting kan wonderen doen. Dit beschermt je energie en laat je niet aftappen. De Bach bloesem remedie walnut kan hier ook wonderen doen. Deze helpt ook bij het aangeven van en je houden aan je eigen grenzen. Een veel voorkomend probleem van ons hoogsensitieven...
Herkenbaar... heeeeeel herkenbaar!

Ook zo overgevoelig voor geluid ? Geluid wat wordt opgedrongen bedoel ik, van omgeving, buren e.d?
Met zelfgekozen / aangezet muziek e.d. totaal geen probleem.... maar scheur alsjeblieft geen papier in mijn bijzijn; ik wordt daar heel akelig van.

btw... ik wil wel graag die info over Reiki ontvangen!

Suzanne
Door keetje
Hier een dochter met SIS (Sensorische integratie stoornis)  en een moeder die zichzelf er ook van verdenkt een vleugje te hebben.

Maar ook erg gevoelig voor aanrakingen en vreemde mensen in haar nabijheid  (en wil dus absoluut niet aangeraakt worden) dus geen optie voor mij Reiki. Jammer.
Door EllenL
Weet je, met alle respect hoor Indigostar, maar ik heb er toch een beetje een ongemakkelijk gevoel bij dat je hier dit soort inwijdingen gratis gaat lopen aanbieden. Persoonlijk ben ik, euhm, niet onverdeeld fan van Reiki, laat staan van het gratis inwijdingen aanbieden...  je prutst wel zomaar in iemands aura en zet dingen open en inderdaad, het werkt reinigend en loslatend en wie weet wat er dan allemaal los komt, reinigen is niet altijd slim namelijk. Prima als mensen daar voor kiezen, maar dan ben ik wel voor de versie volgens Ushui, zeker niet voor niks, want dan bestaat nog meer de kans dat iemand iets gaat doen waar ze nog helemaal niet aan toe zijn... op zich ongetwijfeld ook een levensles, maar of het een fijne is, is maar de vraag... 
Door Indigostar
keetje schreef: Hier een dochter met SIS (Sensorische integratie stoornis) en een moeder die zichzelf er ook van verdenkt een vleugje te hebben.

Maar ook erg gevoelig voor aanrakingen en vreemde mensen in haar nabijheid (en wil dus absoluut niet aangeraakt worden) dus geen optie voor mij Reiki. Jammer.
Dan kan het juist werken omdat je niet fysiek hoeft aan te raken!
Door Indigostar
EllenL schreef: Weet je, met alle respect hoor Indigostar, maar ik heb er toch een beetje een ongemakkelijk gevoel bij dat je hier dit soort inwijdingen gratis gaat lopen aanbieden. Persoonlijk ben ik, euhm, niet onverdeeld fan van Reiki, laat staan van het gratis inwijdingen aanbieden... je prutst wel zomaar in iemands aura en zet dingen open en inderdaad, het werkt reinigend en loslatend en wie weet wat er dan allemaal los komt, reinigen is niet altijd slim namelijk. Prima als mensen daar voor kiezen, maar dan ben ik wel voor de versie volgens Ushui, zeker niet voor niks, want dan bestaat nog meer de kans dat iemand iets gaat doen waar ze nog helemaal niet aan toe zijn... op zich ongetwijfeld ook een levensles, maar of het een fijne is, is maar de vraag...
Dit staat vol met waarde-oordelen EllenL. Ik weet donders goed waar ik mee bezig ben. Prutsen doe ik dus niet, denk dat je even goed moet kijken hoe 'spiritueel' je reactie hier is... Het usui systeem beheers ik ook, maar vind ik erg slap en niet meer van deze tijd.

De tijd dat overal voor moet worden betaald ligt achter ons.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door