Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door johanna25
nova schreef: @ Johanna: Diva eet jouw ganzen  zonder dat  ze gemalen zijn. ;)
Waarom of voor welk dier wil je ze dan malen?

@ Cindy;  Ik heb een  vlijmscherp Fiskars bijltje,  valt  door het vlees/bot als een mes door boter.
Zware botten  gaan niet in  de molen  ;)
soms het gemak om een gans in 1 keer in dat apparaat te mikken, zeker als jer er bv 20 of zoiets hebt vel eraf darmen eruit en hoppa, ik denk toch dat ik erweer eens wat aandacht aan moet besteden, maar was nieuwsgierig of de kenwood de stukken bot vd gans aan zou kunnen.
Aanvraag voor gemalen gans heb ik wel al alleen nog niet de zin en tijd gehad om het te doen.
Door cindy5409
Ik heb de kenwood zoals velen in dit topic. Cindy de Wolf heeft een aparte schijf gemaakt voor erop. Waardoor het niet vast loopt. Ik heb de eerst 15 kilo gemalen voor de pup die eraan komt. Het is even een investering, maar meer als waard! En dan wat handige tips van ervaren gebruikers en je hebt zo heel wat gemalen kilo's bij elkaar.
Door Cindy de Wolf
[quote="Larkin"]
@ Cindy op welke machines werkt jou schijf?? Ik wil me er ook eentje aanschaffen en zie verschillende namen voorbij komen...
[/quote]

De Kenwood MG 700 pro excel.
Ik weet niet hoe andere schijven van andere Kenwoods eruit zien, ik kan dan ook niet zeggen of het uitwisselbaar is.
Door Daantje
[quote="Cindy de Wolf"]
De Kenwood MG 700 pro excel.
Ik weet niet hoe andere schijven van andere Kenwoods eruit zien, ik kan dan ook niet zeggen of het uitwisselbaar is.
[/quote]

Nee ,volgens mij is jouw schijf  niet uitwisselbaar met de meeste andere Kenwoods ,de uitsparing in de schijf kan varieren in grootte en plaats.
Ik heb hem eens meegenomen naar verschillende andere modellen en hij paste NET niet
Hij is perfect voor de MG 700
Door Antonia
Hoi Cindy,

Ik heb een ander type vleesmolen dan hier regelmatig wordt genoemd, een zware Hobart op krachtstroom. Maar ook bij deze vleesmolen herken ik het probleem van de snijschijven. Zou jouw wederhelft ook voor dit type een aangepaste snijschijf kunnen maken?
Door Cindy de Wolf
[quote="Antonia"]
Hoi Cindy,

Ik heb een ander type vleesmolen dan hier regelmatig wordt genoemd, een zware Hobart op krachtstroom. Maar ook bij deze vleesmolen herken ik het probleem van de snijschijven. Zou jouw wederhelft ook voor dit type een aangepaste snijschijf kunnen maken?
[/quote]

Ja denk het wel maar dat wordt maatwerk alles moet weer uitgemeten/ontworpen worden, denk dat je dan al wel snel moet rekenen op zo'n 80-100 euro. Je moet dan wel een huidige schijf naar mij verzenden zodat hij vanuit daar kan kijken hoe/wat. Pas als hij die schijf in handen heeft kan hij zeggen of het mogelijk is (= afhankelijk van de dikte van de schijf) en wat het echt gaat kosten.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op zo 30 dec 2012, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door johanna25
[quote="Cindy de Wolf"]
Ja denk het wel maar dat wordt maatwerk alles moet weer uitgemeten/ontworpen worden, denk dat je dan al wel snel moet rekenen op zo'n 80-100 euro. Je moet dan wel een huidige schijf naar mij verzenden zodat hij vanuit daar kan kijken hoe/wat. Pas als hij die schijf in handen heeft kan hij zeggen of het mogelijk is (= afhankelijk van de dikte van de schijf) en wat het echt gaat kosten.
[/quote]
ja dat is altijd het probleem met een mal maken dat is meestal het duurste en tijdrovende, maar ik denk als je de positieve reacties hoort dat je deze investering er makkelijk uithaalt.
En trouwens hobart ik zou zeggen de rolls royce onder de gehaktmolens dus zeker waard.
succes ermee.

groeten.
Door Martine-Tom
[quote="Jantina"]
Zijn er ook vleesmolens voor starters te krijgen voor onder de 100 Euro? Ik wil eigenlijk ook zelf gaan malen maar wat moet je nou kopen in hemelsnaam?
[/quote]De mijne kost nieuw 100 euro, hier staat er meer over:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 912.0.html

Tot nu toe, kipkarkas, eendkarkas, eendennek en vleugel, kippenek, haring, spiervlees, orgaanvlees, konijnkarkas.
Geen vastlopers op de grootste schijf, wel alles ingeknipt of klein geknipt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door