Martine-Tom schreef: Nies wil ik sowieso niet meer doen, maar de andere wilde ik eigenlijk wel boosteren op 1 jaar en daarna stoppen met enten...Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar zoals je vast wel weet heeft Otje 4x niesziekte gehad voordat ze een half jaar oud was. Ik vind dat best veel.
In hoeverre is een astma patient "gezond" en in staat om geent te worden?
Otje heeft wel haar kittenvaccinaties gehad, maar niet meer de booster op 1 jarige leeftijd en ze is dus na haar kittenvaccinaties nooit meer gevaccineerd. Het enige wat Ot heeft gehad, was kennelhoest die ik destijds in huis had en zij had het veel milder dan Sien en was er ook sneller weer vanaf.
Ot heeft geen astma oid en is voor zover ik kan inschatten kerngezond. Ze is wel wat gevoeliger op haar ogen, maar een echte oogontsteking is ook al weer jaren geleden (de laatste keer dus als kittentje). Ze heeft wat sneller van die strepen en traansporen on haar ooghoeken. Ik denk dat het ook komt omdat ze wit is, dus dan zie je zulke dingen gewoon sneller. En omdat ze vrij diepe oogkassen heeft (spits gezicht) met amandelvormige ogen (Sien heeft een wat platter gezicht met ronde ogen).