Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spanielgek
Ik wil morgen even Borage olie voor Esther kopen,omdat ze wel een hele droge schilfferige huid heeft.Kunnen jillie mij vertellen welk merk ik het beste kan kopen en bij welke drogist of.....[hier zit geen reform of natuurwinkel in de buurt]. ::)
En dan kom ik weer met een vraagje,hoeveel moet ik Esther geven [cocker van 13 kilo]
Alvast bedankt.
Door Femke
Spanielgek schreef: Ik wil morgen even Borage olie voor Esther kopen,omdat ze wel een hele droge schilfferige huid heeft.Kunnen jillie mij vertellen welk merk ik het beste kan kopen en bij welke drogist of.....[hier zit geen reform of natuurwinkel in de buurt]. ::)
En dan kom ik weer met een vraagje,hoeveel moet ik Esther geven [cocker van 13 kilo]
Alvast bedankt.
Ik gebruik wel eens visolie capsules van de hema of etos, wel de variant waar borage olie inzit (visolie extra capsules). Maar da's dus geen pure borage olie, volgens mij is het puur niet zo gemakkelijk te verkrijgen??? maar pin me er niet op vast, ik heb er nog nooit naar gezocht 8)
Ik zou beginnen met 1 capsule per dag, gaat je hond daarvan aan de race dan terug naar een halve (capsule lek prikken en de helft over het voer doen, capsule in de koelkast en de volgende maaltijd de andere helft.)
Door casangio
Je kunt de borage olie bestellen bij de apotheek, dan zijn het alleen capsules en een flesje van 100 ml kun je bestellen bij een reformzaak schrik niet dat flesje kost 29.95 Euro, dus hartstikke duur als je het omrekent in guldens :'( :'( Maar een flesje is nog altijd beter dan al die capsules, want ik heb al gemerkt dat bij sommige capsules het omhulsel hartstikke dik is en de olieinhoud maar minimaal. Ik ben ook nog altijd op zoek naar een adresje waar het iets goedkoper kan al was het voor de helft van die bijna 30 Euro ;) ;) ;)
Door Lizzy
Tegen een doffe vacht kun je ook zeker visolie capsules proberen want vaak is er (ook) een tekort aan omega 3 vetzuren. En die viscapsules van de Hema/Etos vind ik ook ideaal want daar zit ook een klein beetje borage-olie in.
Door sylvia
Bij Paul Barte is het een stuk goedkoper en daar is het ook gewoon een flesje olie, ik weet alleen niet of je alweer kunt bestellen bij Paul gezien zijn gezondheid
Door Spanielgek
Bedankt voor de reacties,,koop eerst wel de vis olie capsules,want ik vind de Borage olie wel heel erg prijzig.
Door Mayka
sylvia schreef: Bij Paul Barte is het een stuk goedkoper en daar is het ook gewoon een flesje olie, ik weet alleen niet of je alweer kunt bestellen bij Paul gezien zijn gezondheid
Ja, dat zou ik ook graag willen weten maar durf het eigenlijk niet te vragen :-[. Ik ga er maar van uit dat als Paul weer aan de slag gaat, hij dat hier wel meld. Mayka deed het nl veel beter (qua vacht/jeuk) op borage-olie dan op visolie met dat beetje borage-olie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door