Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

okugest                      bij misselijkheid en diarree
darmclear                  dikt de ontlasting in bij diarree maar kan ook helpen bij verstopping
Belladonna D6 – VSM (bij koorts)
Cina Baby  druppels – VSM (bij maag/darmkrampjes misselijkheid en diarree)
Plantival – VSM (rustgevend)
R1 – Dr. Reckeweg (voor pijn)
Trauma Vetsem – VSM (na blessures)
Uteres Tonicum – MacSamuel (baarmoeder ontsteking)
Arsenicum Album D30 – VSM (bevordert de genezing van het maag-darmslijmvlies)
Sulphur C30 – VSM (om zwelling te minderen)
Tussitin – VSM (bij hoest)
Weerstand – MacSamuel ( weerstand opbouwen)
Iberogast – Steigerwald (bij maag en darmproblemen, balans in de maag/darm te herstellen
calendulan (wondjes)
propolis

Dit is mijn noodlijstje wel. Heb nog wel veel meer middelen, maar die zijn specifiek voor honden met bepaalde aandoeningen.
Sam had vorig jaar een giga allergische reactie in zijn gezicht. Hele koppie dik, rood, krabben en langs de grond schuren :-\
Ik heb flink gedept met zilverwater en na een minuut of tien vijftien verdween die reactie. Na een aantal uren begon het weer, maar na weer soppen en deppen bleef de jeuk weg.  :biggrin2:
Ik vermoed dat hij tegen een akelige plant is aangelopen toen.
Yuka 2004 schreef: Heel erg bedankt dames! Ik heb er nu al veel aan gehad, heb al een hele lijst.

Weet iemand een natuurlijke shampoo die helpt bij jeuk en allergie?

Ken je de shampoo lijn espree al? ik heb er een paar van in huis , heerlijk zijn ze ! PH neutraal en zeer zuinig in gebruik en op natuurlijke basis aloe vera zit erin Ik heb de rainforest (algemene shampoo) er is voor huid en jeuk de aloe oath bath of de bekende tea tree . Heb deze lijn een keer op een beurs ontdekt . Er zijn ook verzorgingsproducten van . check it out zou ik zeggen ;-)
hamada schreef: ik bestel het altijd via http://www.meditecheurope.nl/
Maar er zijn diverse leveranciers op internet te vinden.
Dank voor je reactie! Als ik mijn eindejaarsuitkering heb gekregen ga ik alles bestellen :D

Bedankt Whisker! Ik heb weleens een proefflesje gekregen van die shampoo, ik ga eens zoeken op het internet, wat er precies in zit en ik ga het proefflesje eens uitproberen, die is van tea tree en aloe vera.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door