Vanochtend heeft ze flink in de tuin lopen rennen en toen ik haar binnen riep zag ik dat ze een bloedneus had. Het bloed liep ook weer uit hetzelfde neusgat als waar het snot uitkwam.
Ik heb de da gebeld en mocht gelijk langskomen. Doordat ze zich in de auto rustig hield was het bloeden praktisch gestopt toen we daar aankwamen. De da kon zo ook niet zien of er iets in de neus zat, maar door het onderzoeken van de neus ging het weer opnieuw bloeden. De da vond dat het redelijk snel bloedde en heeft nu eerst bloed geprikt om te kijken of Boefs bloedplaatjes wel in orde zijn.
Mogelijkheden volgens haar:
Er zit iets in de neus
Een vergiftiging met bijvoorbeeld rattenvergif
Een stollingsstoornis
Ze heeft tijdens het spelen in de tuin haar neus bezeerd en het is min of meer toeval dat het hetzelfde neusgat is als waar het snot uitkwam.
De eerste mogelijkheid is het meest waarschijnlijke.
Ze is alleen op eigen terrein geweest en hoe zou daar rattengif terecht moeten zijn gekomen? Een stollingsstoornis zou kunnen, maar waarom had ze dan eerst een snotneus? En de laatste mogelijkheid kan, maar is niet zo waarschijnlijk.
Ik heb nu ook een verdikking in haar oor gevonden, zodat ik denk dat ze met haar koppie heeft lopen schudden. Dat maakt de mogelijkheid dat er iets in haar neus zit ook waarschijnlijker.
Zou het feit dat toen de da haar neus ging onderzoeken het opnieuw begon te bloeden betekenen dat datgene dat de bloeding heeft veroorzaakt vrij laag in de neus zit? Er is nl. alleen met een lampje in haar neus gekeken en de da heeft geprobeerd er een soort tampon in te doen, die Boef er gelijk weer uit nieste.
Boef ligt nu weer naast me. Ze oogt verder niet ziek. Het bloeden is nu gestopt en ze niest niet en schudt ook niet met haar kop.
Ik weet helemaal niet wat ik hier nu van moet denken. Maar ik maak me toch wel zorgen

Eerst maar even het bloedonderzoek afwachten. Vanavond krijgen we de uitslag.