Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

De medicijnen die Noa heeft zijn ook voor honden, voor katten zijn ze er niet.
Noa begint ook aardig op te knappen. Ws was ik er erg snel bij, sphynxen eten heel veel en toen ze minder ging eten ging er een alarmbelletje af. Dan hou je haar beter in de gaten en zag dus de moeilijke ademhaling en de dikke buik.
Ik hoop dat de prognose, die niet best is toch meevalt. :(
\mijn da vond het het proberen waard, moet dus nog blijken.
Hoe lang gaf je deze medicijnen? Of moet ze daar altijd op?
Ik heb vitaminendrank, zij vind dit erg lekker en daar doe ik de pil in.
dat gaat goed. Ze laat mij de pil wel in haar keel drukken, maar prettig vind ze het niet. Dus zodoende maak ik het haar gemakkelijker.
Was jouw poes in het begin ook zo koud?
Ja ik blijf vragen. heb al veel gegoogeld op DCM en vind daar toch steeds dat het nauwelijks bij katten voorkomt. Vroeger veel meer door het taurine tekort. Dat zit nu in het voer toegevoegd.
Waarom Noa dit heeft is dus maar de vraag. ja we geven haar nu ook meer hart.
Klopt, alleen medicijnen voor honden.....
Ik vond mijn abessijn de laatste tijd wel een beetje vatsig ( dik) worden.......... achteraf bleek dit dus door het vocht te komen.
Ze toonde helemaal niet ziek, ik had niks in de gaten.
Dat sphynxen veel eten weet ik, heb een tijdje in een kattenpension gewerkt, s'ochtends eerst overgebleven eten weg halen voor de sphynxen los mochten  :) anders gingen ze elke kennel in op zoek naar voer.
Is misschien wel haar redding ( hoop ik ) dan zal ze niet zo moeilijk doen met haar medicijnen als mijn kat.
De kat moet levenslang de hart medicijnen krijgen, vochtafdrijvers zijn later vaak niet meer nodig.

Toen ik mijn kat vond was ze inderdaad heel koud, onder temparatuur.
Als je wilt geef ik mijn inlog  gegevens van het DCM/HCM forum, gaat het merendeel over honden, maar komt eigenlijk op het zelfde neer.
Dan kan je gelijk op het forum, duude bij mij best even, en ik kan heel goed begrijpen dat je snel zoveel mogelijk informatie wil.
Oh jee, wat een schrik!! De conclusie dat het gevolg is van de voeding is veel te kort door de bocht. DCM kan diverse oorzaken hebben, de cardioloog kan onderzoeken waarvan sprake is.
Voeding is de enige gunstige oorzaak voor de diagnose DCM, want de enige waarvan het dier kan herstellen, nl middels supplementeren. Indien de oorzaak daadwerkelijk een gebrek aan taurine/carnitine is, betekent dit (volgens de cardioloog, UKG) niet noodzakelijk dat er onvoldoende in de voeding zit. Het kan óók zo zijn dat het dier een bijzonder hoge behoefte hier aan heeft. Dat kan als het lichaam niet goed in staat is het uit de voeding te halen of als het hart niet goed in staat is het uit het bloed op te nemen. Daarom is het gehalte in het bloed ook niet alles zeggend, maar is het resultaat van 3-4 mnd. supplementeren eigenlijk het meest informatief hier over.

Sterkte!
We hebben Noa laten inslapen. :'(
Ze wilde perse bij de andere katten liggen. En deze gingen dan bovenop haar liggen, waardoor ze nog moeilijker ademde. Ik heb haar in een andere kamer gelegd, maar dan raakte ze helemaal overstuur en ging voor de deur miauwen.
het ging echt niet, haar lichaam werkte zo hard. haar geest was gezond, maar de motor werkte nauwelijks.
Waar moesten we op wachten?
Tot ze stikte? De medicijnen deden wel iets maar te weinig. Het vocht hoopte maar op.
het doet zeer, maar voor Noa is het beter zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door