Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Antheman
Mijn katten eten de Lotgering voor de hond net zo makkelijk weg als die speciaal voor de kat. Ik koop dus geen Lotgering Kat meer.
Door debbytjuh79
dit topic is al oud... maar ben toch benieuwd... dus als ik het goed begrijp zou ik mijn nieuwe kat (sphynx) gewoon de hondenvariant van lorgering (zonder pens) kunnen laten eten met als afwisseling met de honden mee laten barfen 2 keer per week? ik hoef dus niet specifiek een kratje kattenkvv te bestellen...?
Door BubbaBling
nee, ik geef niet de kat variant, maar de honden vis variant... daar zit overigens wel pens in, maar ze kauwt het goed weg.
Door EllenL
Ik kom de laatste tijd overal mensen tegen die Lotgerink geven en daar tevreden over zijn, nou zal mijn portemonnee best blij worden van het geven van Lotgerink ipv Carnibest, dus even een vraagje voor de mensen die niet zo enthousiast zijn: wat is er, naast het hogere vetgehalte, mis met de verhoudingen (want daar las ik Koekje wat over zeggen...) ??
Door koekje
Ik heb in de hondenafdeling meer gelezen over de precieze samenstelling en daar kwam naar voren dat er ook zaken inzitten die ik minder plezant acht. Zo zou het orgaandeel ook bestaan uit luchtpijpen, longen etc. Dat zal best onder de noemer orgaan vallen, maar heeft wel veel minder voedingswaarde dan duurdere organen als hart, lever en nier.
En zoals ik al eerder zei: alle waar naar zn geld.
Door Jouls
Mijn Raaffie (zwarte Bengaal) is een drukke baas, hele dagen buiten aan het zwerven.

Sinds ik mijn hond lotgering geef, eet Raaf ook graag mee (1/2 lotgering en 1/2 felix, met die laatste wil ik binnenkort stoppen) ik geef hem wel de hondenvariant (kip extra of een combineerde krat).
Heb jaren geleden ook wel kat besteld, maar dat weigerde hij opeens te eten.

Ook is hij gek op (gedroogde) kippennekken of ander lekkers.
Door zhiva
De honden staan hier op lotgering en alaska. Juist het hoge vetpercentage wordt hier enorm gewaardeerd. De katten eten hier ook gewoon van mee. Ze eten alle 3 pens (wist ik dus niet dat de meeste katten hier hun neus voor ophalen  :o) Ik heb niet de indruk dat ze er veel dikker van worden, maar waarschijnlijk zijn ze gewoon actief genoeg. Ik heb overwogen om katten KVV te bestellen, maar aangezien ze dit net zo lekker mee eten vind ik dit eigenlijk onzin. Ze krijgen wel ook eendagskuikens, kwartel en kip/ eendennekken om lekker te knabbelen.
Door Debbie1982
Ik zie dat dit een ouder topic is, maar ik wil hem toch weer ff omhoog gooien.
Wij hebben 3 katten, 1 Maine Coon en 2 Sphynxen. Deze staan al heel hun leven op de carocat. Maar ze poepen gigantisch veel. We hebben andere merken geprobeerd maar daar wordt het alleen maar dun van, de hoeveelheden blijven.
We hadden voor onze hond Lotgering kip compleet puppy maling, maar die gaat ervan aan de diarree.
We hebben nu besloten om de resterende kg hiervan aan de katten te op te voeren.
Ze aten dit al mee met de hond, maat nu gaan ze er dus volledig op om te kijken hoe dat gaat.
Het zal wel wennen zijn voor ze, want nu hebben ze 24 uur per dag eten staan en met vers zullen we porties moeten gaan voeren. We zijn benieuwd hoe ze het erop doen. 
Door EllenL
Hou er wel rekening mee dat Lotgerink compleet niet zo compleet is als je zou willen. Dus als je ze lotgerink wilt blijven geven, wel zorgen dat je genoeg afwisselt met smaakjes en zorgen dat ze genoeg verschillende diersoorten binnen krijgen!
Door Debbie1982
We hebben de kip compleet en de vis in de vriezer liggen. Daarnaast hebben we voor de hond hier ook diverse KVV en Barf in de vriezer liggen. We hebben ook nog reptielen, dus de katten eten ook muis ;)
Door EllenL
Ok, ik gokte al dat je wel afwisselde, maar ik dacht, just in case, ik zeg het toch ff! Eendagskuikentjes zijn bij mijn katers ook een hit trouwens, doen ze een moord voor :)
Door Debbie1982
Ja hier ook. Ik blijf het apart vinden dat ze hier "ruzie" maken om een looppoot en het vlees zelf laten liggen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door