Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Miriam
Ik heb een eng. cocker spaniel van 15 jaar en 8 maanden en gebruik sinds augustus vorig jaar ook Baryta carbonica en Plumbum metellicum en het gaat stukken beter met hem.

De dingen die je beschrijft zou over mijn Bas kunnen gaan. Hij had de laatste tijd ook altijd zijn oorschelp ontstoken, en sinds ik deze 2 middeltjes gebruik is dit ook helemaal over. Geen stinkend oor meer. Wat ik ook deed het kwam altijd binnen enkele dagen weer terug.
Door sylvia
Miriam schreef: Ik heb een eng. cocker spaniel van 15 jaar en 8 maanden en gebruik sinds augustus vorig jaar ook Baryta carbonica en Plumbum metellicum en het gaat stukken beter met hem.

De dingen die je beschrijft zou over mijn Bas kunnen gaan. Hij had de laatste tijd ook altijd zijn oorschelp ontstoken, en sinds ik deze 2 middeltjes gebruik is dit ook helemaal over. Geen stinkend oor meer. Wat ik ook deed het kwam altijd binnen enkele dagen weer terug.
Fijn te horen dat het goed aanslaat Miriam :D
Door JolandaB
Hoi, ik heb dus ook een oudere hond, hij is bijna 12. Het laatste jaar is het allemaal wat minderen ik denk ook aan dementie. Ik heb op een gegeven moment een een gedragstherapeut van de Uithof gesproken ( hij schijnt zich te verdiepen in dementie bij honden) en naar aanleiding van wat ik hem vertelde dacht hij ook sterk aan dementie.
Mijn hond is, buiten het feit dat hij niet meer zo goed tegen veranderingen kan, heel nerveus geworden. Hij kan niet meer alleen zijn en gaat wanneer hij beneden slaapt midden in de nacht blaffen, iets wat hij nooit gedaan heeft. Ik heb toen een tijdje Selgian gegeven en dat werkte de eerste 2/3 weken prima maar daarna kwamen de klachten weer gewoon terug.
De homeopathische middelen die hier beschreven zijn worden die gewoon bij de drogist verkocht? Ben echt een beetje ten einde raad, hij is 11 jaar mijn beste vriend geweest maar hij is nu gewoon vervelend en irritant hoe zielig het ook eigenlijk is.
Alle tips zijn welkom.
Gr. jolanda
Door sylvia
JolandaB schreef: Hoi, ik heb dus ook een oudere hond, hij is bijna 12. Het laatste jaar is het allemaal wat minderen ik denk ook aan dementie. Ik heb op een gegeven moment een een gedragstherapeut van de Uithof gesproken ( hij schijnt zich te verdiepen in dementie bij honden) en naar aanleiding van wat ik hem vertelde dacht hij ook sterk aan dementie.
Mijn hond is, buiten het feit dat hij niet meer zo goed tegen veranderingen kan, heel nerveus geworden. Hij kan niet meer alleen zijn en gaat wanneer hij beneden slaapt midden in de nacht blaffen, iets wat hij nooit gedaan heeft. Ik heb toen een tijdje Selgian gegeven en dat werkte de eerste 2/3 weken prima maar daarna kwamen de klachten weer gewoon terug.
De homeopathische middelen die hier beschreven zijn worden die gewoon bij de drogist verkocht? Ben echt een beetje ten einde raad, hij is 11 jaar mijn beste vriend geweest maar hij is nu gewoon vervelend en irritant hoe zielig het ook eigenlijk is.
Alle tips zijn welkom.
Gr. jolanda
Ja deze middelen kun je bij iedere drogist kopen die vsm verkoopt misschien dat ze het moeten bestellen.
Door Binno
JolandaB schreef: De homeopathische middelen die hier beschreven zijn worden die gewoon bij de drogist verkocht?
Wij (in België) hebben barium carbonicum D6 en plumbum metallicum D12 bij onze apotheek besteld en konden ze de dag nadien afhalen.
Heb aan onze DA ook raad gevraagd over Selgian en Karsivan.
Karsivan zou wel goed werken maar wordt best niet langer dan een maand aan één stuk gegeven, er bestaat een grote kans op bijwerkingen. Selgian schijnt vooral bij katten goed aan te slaan maar minder bij honden.
Door Nelly
Mijn Ashley wordt in juni ook 12 als het mag. En ook hij begint tekentjes van ouderdom te vertonen. En ja, ook dat diep en vast slapen hoort daar kennelijk bij. Dementie denk ik af en toe ook weleens aan, maar dat lijkt me nog heel licht. We zien het wel aan, lichamelijk lijkt-ie in ieder geval nog oke, alhoewel wat strammer en stijver, maar wat wil je op die leeftijd ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door