Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nee, ik kan, wat Puur Huid betreft je niet verder helpen............

Luna had een paar weken geleden ook 1 vlo, ik ben haar daarna 3 keer per dag gaan kammen en vond er in de dagen erna gee vlooien en een week erna nog 1 vlo. Verder niets, dus ik denk dat het bedwongen is. De katten heb ik wel 3 van de 4 een pipetje gegeven, ik ben tegen gifzooi maar als het moet moet het. Luna durf ik geen pipetje te geven, zou in haar nek moeten en daar heeft ze nu net een probleemzone.
Ik vermoed trouwens dat Luna een vlo van konijnen op de hei meegenomen had,..........

Wij zijn ook aan het kwakkelen,...ik weet het even niet meer, maar even bezinnen hoe verder,....

Ik hoop dat je de kriebels bij Xerox snel onder de knie krijgt,.....
Door sella
Probleem is, dat 1 vlooienbeet wel tot 6 weken jeuk kan geven als je schat er allergisch voor is.
Ik ken die hel nog  van Amber, moest op het hysterische af de buurtkatten uit de tuin houden, anders was het weer bingo.
Ik ga hem toch zo'n pipet geven, de vorige keer had hij daar geen negatieve reactie op en toen waren de kriebeltjes echt een hele poos verdwenen. Kom net terug van de pony en hij heeft weer op een heel raar plekje zitten likken/bijten, eentje waar hij normaal nooit jeuk heeft. Mocht hij allergisch zijn voor vlooien, dan houdt die pipet de krengen in ieder geval uit de buurt  :-\
GRRRRRRRRRRRR het gaat niet lekker hier. De smet is geen smet meer maar wel een rode plek die er gevoelig uitziet. Die hou ik dus goed in de gaten. Na de pipet is het kriebelen wel iets minder geworden, maar hij jeukt nog steeds meer dan een tijd geleden. Misschien de tijd van het jaar...

Tot overmaat van ramp heeft hij vanavond een zakje brokjes te pakken gekregen die hij dus absoluut niet had mogen hebben  :-\ Zijn maag rommelt nu af en toe, ik heb hem okugest gegeven zodat zn maag hopelijk niet helemaal overstuur raakt... Is er nog iets wat ik kan doen om de allergische reactie zo veel mogelijk te beperken?
Ja het is echt vreselijk, volgens mij is dit het eerste jaar in mn leven dat ik verlang naar de winter, terwijl ik de herfst normaal zo leuk vind! Het elimineren staat dan ook al een paar weken stil hier. Maar denk dat je er verder toch niet veel aan kunt doen, behalve volgend jaar zo veel mogelijk weerstand opbouwen in de zomer (en deze winter voor de lente!)...

Morgen eerst maar naar de kliniek voor zijn rechterachterbeen, dat baart me grotere zorgen op dit moment. Het is ook altijd wat met onze woeffies!
Precies die heb ik gegeven! Heb ook wel het idee dat het beter gaat dan 2/3 weken geleden. Toen was hij constant aan het kriebelen, nu alleen als we net terugkomen van de wandeling en het nattig is tussen zijn teentjes etc.
Kriebels tussen de tenen kun je verminderen door na de wandeling zijn voetjes te soppen met azijnwater 50/50. Even in laten trekken en goed afdrogen. Mijten houden niet van zuur. Alleen niet doen als de voetjes kapot zijn natuurlijk.
En wat voor azijn?? Goede tip, dank je wel!

De uitslag van het onderzoek: HD d met gevorderde artrose en spondylose in de hele wervelkolom. Arts was verrast te zien hoe vrolijk Xerox nog rondloopt ondanks de diagnose en hoe goed hij eruitziet (blij dat ik barf!). De bult op zijn rechterachterpoot is een vetbult.

Staat even los van het elimineren, maar toch...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door