Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
Ik geef dus wel supplementen, maar ik heb 2 "senioren"...bij een jonge, gezonde hond zou ik ook niets toevoegen qua vitamines hoor....
Door Lizzy
Nou voer ik sowieso geen turbo-kippen, maar de meeste van ons voeren natuurlijk niet alleen maar turbo-kippen aan onze honden.

Ik denk dat het voor mensen niet anders geldt als voor honden. Als je gezond eet, heb je in principe geen extra supplementen nodig. Sommige mensen nemen ze wel (geloven er ook heilig in) en sommige mensen nemen ze niet. Mensen die ze zelf wel nemen (en vinden dat ze ze nodig hebben) zullen (denk ik) eerder geneigd zijn om ze ook aan de hond te geven.
Door Angelique
Lizzy schreef: Wat bedoel je met "Maar ik wil gewoon niet achter de feiten aanlopen"? (Of is dat een blonde vraag?)
Nee hoor, geen blonde vraag :D
Maar als er hier eentje uit vacht zou gaan en dat zou te wijten zijn aan een vitaminegebrek kost dat maanden om dat weer op orde te krijgen, dat soort dingen wil ik dus op voorhand voorkomen. De opgroeiende honden krijgen altijd wat extra C bij ivm de gewrichten, iets wat na een eventuele slechte hd-uitslag niet meer te corrigeren is. Als ik dat niet zou doen en ik zou voor het eerst (met barf) een slechte uitslag krijgen, dan zou ik mezelf toch wel ontzettend voor me kop rammen.

Ondanks dat wij best gezond een gevarieerd eten neem ik zelf inderdaad ook supplementen bij. Vooral swinters, iedere dag een multi en een C en ik moet zeggen ik het goed merk (sneller vermoeid) als ik ze eens een paar dagen vergeet. Ook hier geld dat mensen dat vaak innemen als ze al grieperig en/of verkouden zijn, ik probeer dat ontzettend te voorkomen omdat ik het me moeilijk kan veroorloven om een week ziek op bed te gaan liggen.
Door Lizzy
Ja OK, ik snap wat je bedoeld.

Ik ben overigens helemaal geen tegenstander van vitamine/mineralenpreparaten hoor, begrijp me goed. Ik vind het uitstekend en ik denk dat het al helemaal geen kwaad kan.

Maar ik probeer dus hetzelfde als jij te bereiken, dan alleen met natuurlijke voedingsstoffen (al dan niet van biologische oorsprong). Zo zit ik nu aan het biologisch worteltjes-sap ;D. Beetje tarwekiem-olie erdoor. Mjammie. En heel gezond!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 27 jan 2005, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Oh overigens, toen ik nog rookte nam ik iedere dag wel multivitamines in. En geloof het of niet, sinds ik niet meer rook merk ik gewoon dat ik ze niet meer nodig heb. Blijkbaar rookte ik toch wel verdomd veel extra vitamines 'dood'. En aangezien ik drie pakjes per dag rookte, en de honden ook mee rookte, kregen zijn toentertijd ook extra vitamine preparaten.
Door Angelique
Lizzy schreef: Oh overigens, toen ik nog rookte nam ik iedere dag wel multivitamines in. En geloof het of niet, sinds ik niet meer rook merk ik gewoon dat ik ze niet meer nodig heb. Blijkbaar rookte ik toch wel verdomd veel extra vitamines 'dood'. En aangezien ik drie pakjes per dag rookte, en de honden ook mee rookte, kregen zijn toentertijd ook extra vitamine preparaten.
Oke, ik zal er dan nogmaar eentje extra nemen ::) ;D
Door Lizzy
Laura2004 schreef: Dus wat is nou het beste er wat extra vitamines bij geven of niet ? ??? :)
Tja, hangt af van wat jij vindt, hoe je ze voert, in welke omstandigheden ze leven.

Kijk, als ze het goed doen zonder en jij bent zelf ook niet zo'n multivitamineslikker en je voert heel afwisselend met allemaal gezonde doch natuurlijke extra's en je woont niet direct naast een snelweg en je rookt niet in de buurt van je honden: dan lijkt me het geven van supplementen nog steeds geen noodzaak. Ik geef ze dus zelf niet (ja, wel extra's maar geen multivitamines/mineralen).
Door Laura2004
Dan denk ik dat het bij mij niet nodig is. Ik rook niet en ik woon niet naast een snelweg. En sinds ik barf ben ik nog geen een keer naar de dierenarts geweest! Ik weet niet of het door het barfen komt, maar het is mooi meegenomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door