Hij heeft al een tijdje arthrose, is wat zwak in de achterhand waar ook duidelijk minder spieren zitten. Hij is zo goed als doof, heeft hier en daar wat vetbultjes maar daar heeft hij geen last van. Ook waarschijnlijk beginnende dementie waarvoor hij een tijd Karsivan heeft gekregen en toen ging het weer iets beter. We roepen hem met behulp van gebaren, wat altijd goed ging, maar nu begrijpt hij soms niet meer wat de bedoeling is, of loopt de andere richting uit. Hij kan soms ook minutenlang ergens naar staan staren. Hij wandelt en apporteert nog wel graag balletjes, en lijkt verder ook wel gezond, maar gisteren maakte ik me toch even heel ongerust.

Hij lag op de bank te slapen en te dromen (wat hij ook steeds meer doet) toen we met de honden de tuin in gingen. Ik riep Shiba, maar zoals wel meer gebeurt kreeg ik geen reactie, waarschijnlijk omdat hij me niet hoorde. Ik liet hem dus nog maar even liggen en ging even later nog eens naar hem toe, riep wat harder, zwaaide met mijn handen voor zijn ogen, maar er gebeurde nog niks. Ik riep nog harder, niks. Ik gaf een paar lichte vingertikjes in zijn ribben, normaal zou hij daarvan wakker worden of zelfs schrikken, maar dat gebeurde dus ook niet. Hij sliep(?) gewoon verder, het leek ook alsof hij nauwelijks ademhaalde dus ik begon me toch aardig zorgen te maken en probeerde de hond wakker te schudden. Ik heb echt secondenlang moeten 'schudden' en roepen voor hij weer reageerde. Toen pas opende hij een beetje verdwaasd zijn ogen, en begon hij even later eindelijk ook weer te kwispelen.
Vandaag gaat het gelukkig weer goed, maar toch...

Hoort dit bij de symptomen van dementie of was hier iets anders aan de hand? ???
(Sorry, beetje lang verhaal geworden