Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Als de prijs van carnibest je budget is, moet je toch prima aan goede kwaliteit vlees kunnen komen??
Vorige week spiervlees hert, kalkoen en paard besteld via degomeat en super mooi vlees, maar inderdaad wel voor een goede 3 euro per kilo. Voor die prijs heb je echt geen vliezen of vet. Eerder voor minder ook minder vlees gekocht, dat doe ik niet meer, al dat vet wordt hier echt niet verdragen en de helft een enkeltje kliko bezorgen maakt het vlees uiteindelijk net zo duur.
Ben met barfen beduidend goedkoper uit dan met kvv. (maar voerde ook van kvv alleen de betere/ duurdere merken)
Misschien moet ik dan ook eens via degomeat bestellen, eens zien of ze hier leveren.
De motherspride is goedgekeurd door alle honden, ook door de 5 weken jonge chi-pups.
Het is wel vrij fijn gemalen, fijner dan darf, beetje zoals haaksbarf.  Maar ook darf wordt binnen geslokt dus dat maakt niet zo veel uit denk ik.
[quote="Boutje"]
De motherspride is goedgekeurd door alle honden, ook door de 5 weken jonge chi-pups.[/quote]

Dat is mooi! Heb zelf besloten om volgende keer bij Degomeat te bestellen. Even kijken hoe dat bevalt.
hier ook erg tevreden (oke, behalve dan dat het wat fijn gemalen is, maar je ziet wel duidelijk dat er vlees is & niet enkel afval/vliezen & zenen) over de Kiezebrink mixen & ook die zijn zonder kippenbot verkrijgbaar.....
Ik heb ook al minder prettige ervaring met bijv. paardensnippers van Tammenga, allemaal vlies en bijna niet doorheen te komen met het mes.
Ik heb ook gemalen hertenvlees van Kiezebrink dat wel vol met bot leek.
Heel vervelend want ik gebruik beide om te drogen.
En het hertenvlees om bijv. de Kiezebrink konijnen of lamsmix mee aan te vullen.
Ik ben hier niet blij mee  :(.
heb net zelf een slechte ervaring met hazensnijsels van richard vers voer.
dit was ook het enige waar ik niet over tevreden  bent de rest was goed van kwaliteit.

de hazensnijsels zag er niet uit was meer vlies dan vlees heb het ook zo weggegooid hier heb je gewoon niks aan erg jammer :(.
zal ze nog even een mailtje sturen met de foto er bij dat ik niet tevreden ben over dit product .

Afbeelding

volgende keer maar even kijken of ik met een lijntje goed hazensnijsles kan kopen
gr rupa

gr rupa.
[quote="rupa"]
dit was ook het enige waar ik niet over tevreden  bent de rest was goed van kwaliteit.[/quote]

Ja die heb ik hier dus ook gehad, was echt slechte kwaliteit, ook heel waterig. Ik heb het ze hier wel gegeven, zolang ze het eten ga ik het niet weggooien...
[quote="eelke"]
Dat is wel de kwaliteit die je van snijdsels kunt verwachten, vind ik. Snijdsels is naar mijn idee het laagste kwaliteit spiervlees. Zonde dat je het weggooit, haas is erg schaars momenteel...
[/quote]

waar zie jij spiervlees liggen in die bak ??? ;D
gr rupa
[quote="eelke"]
??? Het is toch niet helemaal wit?
En tja, voor 2,- per kg en dan van haas...
[/quote]

het was heel erg wit denk dat voor 95% vlies in zat en de rest vlees het komt op de foto niet helemaal over maar het was heel erg :-\. de donker rode kleur van het hazenvlees zie je niet eens.
het was 2,50 per kilo voor 0,50 was het nog te duur geweest.
en om nou een bak vlies te geven aan de honden dat zag ik niet zo zitten als ik flostouw wil ga ik wel naar de kruitvat :biggrin2:

gr rupa.
Laatst gewijzigd door rupa op zo 21 okt 2012, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kon natuurlijk ook kleine pakketjes van 50 gram maken en dan beetje bij beetje opvoeren, gemengd met ander wèl voedzaam vlees.
Toch zonde dat je het zomaar hebt weggegooid.
Als ik eend heb, dan gooi ik het vet ook niet weg, ik laat het eraan zitten, ook in vet zitten bruikbare stofjes.
[quote="Truida"]
Ik heb ook al minder prettige ervaring met bijv. paardensnippers van Tammenga, allemaal vlies en bijna niet doorheen te komen met het mes.
Ik heb ook gemalen hertenvlees van Kiezebrink dat wel vol met bot leek.
Heel vervelend want ik gebruik beide om te drogen.
En het hertenvlees om bijv. de Kiezebrink konijnen of lamsmix mee aan te vullen.
Ik ben hier niet blij mee  :(.
[/quote]

Hertenvlees is al een hele tijd niet meer leverbaar via de Kiezebrink, mss om de reden dat de kwaliteit niet meer te halen was?
[quote="rupa"]
dit was ook het enige waar ik niet over tevreden  bent de rest was goed van kwaliteit.

de hazensnijsels zag er niet uit was meer vlies dan vlees heb het ook zo weggegooid hier heb je gewoon niks aan erg jammer :(.
zal ze nog even een mailtje sturen met de foto er bij dat ik niet tevreden ben over dit product .

Afbeelding

volgende keer maar even kijken of ik met een lijntje goed hazensnijsles kan kopen
gr rupa

gr rupa.
[/quote]

Zo ver ik weet is het zo dat als je bij Richard/Natuurlijk rauw voer niet tevreden bent over een product en je dit netjes aangeeft hier altijd een passende oplossing voor komt. Zij het via geld retour of bij een volgende bestelling een ander product van vergelijkbare waarde. Dit staat ook gewoon op hun site. Dus als je het netjes meld wordt dit heus wel goed opgelost.

Ik heb tot nu toe echt geen klachten over Natuurlijk rauw voer zowel niet over communicatie als over de producten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door