Mijn Ammy heeft ook een huisstofmijt allergie en het is inderdaad moeilijk om zelf te behandelen. In de winter is het minder erg dan in de zomer vanwege de verwarming en droge lucht. Soms wil het wel helpen om geen tapijt te hebben en een leer bankstel ipv stof. Ook iedere dag een schoon kleedje in de mand en natuurlijk goed stofzuigen kan helpen. Voordat Ammy hier last van kreeg stond hij al 2 jaar op vers en hadden we al parket, een lederen bankstel, iedere dag een schoon kleedje, enz. Wij zelf konden dus niets meer in huis veranderen. Ook heb ik vorig jaar zomer Ammy nog extra visolie, borageolie en vit E gegeven. Tevens allerlei homeopathische middelen zoals prodier huidjeuk enz. Niets hielp behalve antibiotica. Toen zijn we dus maar begonnen met de injecties. Ammy krijgt nu eens in de 4 weken van mij zelf een injectie (1 ml) van het spul waar hij allergisch voor is. Hij heeft tot een dag of 2 na zijn injectie wel meer jeuk, maar sinds de laatste keer is ook dit minder. Omdat het winter is heeft Ammy dus automatisch minder last van zijn allergie, het wachten is dus op de zomer om te zien of de behandeling ook werkt. In de bijsluiter staat wel dat deze behandeling bij 70% van de honden aanslaat en dat wanneer het niet aanslaat de allergie wellicht een andere oorzaak heeft. Dit komt dan waarschijnlijk omdat niet alles getest kan worden (bij een huidtest is dat dus het geval, ze testen dan geloof ik 15 van de meest voorkomende allergieën, vandaar dat wij het middels het bloed hebben laten nakijken). Vaak is het wel zo dat de behandeling minstens de eerste 3 jaar jaarlijks gegeven moet worden wil het blijven werken. Na 5 jaar is het dan te overwegen om eens te stoppen om te kijken wat er gebeurt. Ammy is een duitse herder van 8 jaar met degeneratieve myelopathy, de kans dat hij na 5 jaar nog leeft is helaas erg klein, maar we gaan er natuurlijk wel voor

.
Groetjes Rosita