Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

De huid op zijn buik is echt een heel eind opgeknapt, er vallen nog steeds zwarte korreltjes af ook al zijn we een week geleden gestopt met groene leem. Hij voelt zich ook goed, lekker vrolijk (en een beetje lui zoals dat hoort met dit hondenweer) en we hebben nog geen enkele training af hoeven zeggen.

Twee vraagjes waar ik mee zit, misschien heeft iemand tips:

Xerox weegt 35 kg en krijgt nu 1 capsule omega 3 per dag. Deze om precies te zijn: http://www.glucosamine.com/nl/omega-3-9. Is 1 capsule genoeg of moeten dat er 2 zijn?

Helaas merk ik wel dat het vochtige weer een aanslag doet op zijn huid. Ik mag absoluut niet klagen: De jeuk blijft beperkt tot een paar keer per dag even krabbelen her en der en ik moet uitkijken dat hij niet op zijn pootjes begint te knauwen na een wandeling in de regen. Die droog ik goed af en ik laat hem zo snel mogelijk opdrogen.

Ik ontdekte alleen wel een soort van smetplek in zijn oksel  :-\ Een plek waar de huid er rood en rauw uitziet en een klein stukje een beetje vochtig. Kan ik hier iets op smeren of liever goed droog houden en er verder niks aan doen?
Smetplek moet een oorzaak hebben toch? Misschien schuurt het tuig? (als er een tuig gedragen wordt)
Luna kreeg op 2 plekken een vreemde kale plek, ik goed bekeken, hangt net haar penning steeds op de 2 plekken, 1 links en 1 rechts. penning weg, andere halsband gehaald zonder metaal dat ergens de huid raakt en de plekken beginnen weg te gaan. Overgevoeligheid voor metaal dus. En het is een dure penning.

Ik heb met dat soort plekken goede ervaringen met acederm-creme.

Hier merk ik ook dat door het natte weer de poten weer iets achteruitgaan. Ik maak ze nu standaard droog en erger wordt het nu niet. Schoentjes ben ik ook nog niet aan toe. ;)
Hmm goed dat je het zegt keetje... Xerox draagt zijn tuig al een poosje niet meer, maar nu ik erover nadenk had ik hem afgelopen woensdag wel omgedaan naar het bos... Maar even niet meer doen dus.

Is Sudocreme ook een optie?

Ja lastig he die pootjes... Maar zoals vandaag (hier is het heel zonnig) valt het dus weer reuze mee, het zijn die regenachtige dagen die vervelend zijn. Maar vind het niet erg genoeg om schoentjes aan te schaffen, zo lang afdrogen nog helpt.
Door Lil
hoe maken jullie die poten droog? handdoek van de da mag ik niet gebruiken, dus dat wordt papier (keukenrol, torkrol).
Maar de pootjes blijven zelfs na drogen nog een uur of 2 a 3 nat  :-\

Nu heb ik wel dus een langharige hond met veel behang op de poten. Ik knip al een cm of 3 ervan af, maar nog meer... en dan heb ik een korthaar.

Sudocreme heb ik niet en gebruik ik niet, dus geen idee...
Door Lil
keetje schreef: Ik doe het met een handdoek, wist niet dat dat fout was?
Ik heb ook een tijdje geföhnd, beviel eigenlijk ook goed, ga dat dan maar weer eens proberen.
In ons geval, omdat ze allergisch is voor huisstofmijt en in handdoeken als die in de kast liggen, komt weer huisstof(mijt). Daarnaast zou ik de allergenen (graspollen) dan niet verwijderen, maar verspreiden. Afspoelen en met papier drogen. Verder dus alle vacht eraf halen. Neeeee, doe maar schoenen. Soms zijn kortharige honden handiger.  :biggrin2:
Föhn beviel niet. Madam vind het niet fijn en de huid wordt er rood van.
Xerox heeft geen allergie voor huisstofmijt, dus dat scheelt. Ik droog met een handdoek en als ik dat grondig doe, heeft Xerox weinig jeuk. Vandaag helemaal niet, maar dat komt omdat het een droge dag was. Van ons mag het weer zo blijven  :biggrin2:
Hmmm we zijn een beetje aan het kwakkelen hier  :-\

Hij krijgt nu al een poosje konijn, lama en haas en wortels/boontjes/courgette. Dat ging goed.

Toen een kuurtje groene leem, de eerste week een beetje kriebels maar daarna was dat verdwenen en zijn huid is er echt op vooruitgegaan. Toen omega 3, daar merk ik op het eerste gezicht nog niet veel van, huid was wel heel mooi rustig.

Vorige week een paar vlooien ontdekt en weggehaald en sindsdien geen meer kunnen ontdekken. Nu vind ik hem wel veel kriebelen over zijn hele lijf, misschien door de mijten? Ook is 1 tepeltje vuurrood, daar zit hij ook vaak aan.

Ik zit te twijfelen om hem een pipet Advocate te geven, dat doodt mijten en vlooien en biedt ook een week of 8 bescherming. Maar het is wel chemische troep, dus misschien is er een alternatief, iets als PUUR Huid ofzo? Daar staat bij 'bij kriebel in de oksels of liezen', precies waar Xerox nu last van heeft dus.

Iemand daar goede ervaringen mee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door