Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

:-[ ;D Sorry
We zijn daar gister inderdaad om 11 uur weggereden.
En we waren pas om 16.15 thuis >:( :-X
Ik kon zelf niet rijden aangezien ik met een verstuikte enkel loop sinds zaterdag, dus m'n vader is mee gereden.
Mijn vader dacht de route terug naar den haag natuurlijk beter te weten dan de routeplanner en de wegenkaart ::)
Uiteindelijk waren we dus niet op weg richting den haag, maar richting brussel :o
Ook leken we maar niet van de N 49 in belgie te komen, verkeerde kant opgestuurd door een paar belgen en zo verder.
Op een gegeven moment zijn we op de 1 of andere manier dus weer vlakbij Axel beland en zijn dus maar via zeeland terug gereden.
Ook daar wist pappie lief het weer beter als de routeplanner en de wegenkaart en reed terug van middelburg naar Vlissingen, dus weer de verkeerde kant op ;D >:( :-X
Uiteindelijk hebben we over een rit van 1 uur en 45 minuten dus 5 uur gedaan :-X
Dus ik ben op de bank gaan liggen met mijn been omhoog, aangezien er aardig wat vocht rondom m'n enkel zit en ben niet meer van die bank afgekomen ;D

Maar ja, Wendy is blij en Qyan ook :D ;)
In eerste instantie hield Qyan zich weer heel groot natuurlijk.
Maar na een paar rondjes door het stro te hebben gerend en van de stro balen af te springen liet ie wel wat zien.
Hij vond het in eerste instantie helemaal geweldig, totdat hij door kreeg dat er iets te geburen stond, toen wilde hij niet meer in de buurt komen.
Qyan heeft zich keurig gedragen, probeerde soms wel weg te komen, maar geen greintje agressie.
De dierenarts had ie allang gebeten in ieder geval.
Verder zat de spier die van zijn staart over zijn rug naar zijn nek loopt muurvast.
Dat heeft ze als eerste los gemaakt, dat vond ie erg lekker, ook wel pijnlijk, maar toch lekker.
Daarna is ze zijn huid/ bindweefsel los gaan maken.
Ook dat deed pijn, maar aan de andere kant vond ie het toch wel weer lekker.
Van daaruit is ze verder gegaan met zijn rug.
Zijn heiligbeen (SI gewricht) deed erg veel pijn en zat inderdaad ook vast/ geblokkeerd.
Aan zijn voor en achterpoten kon ze niet veel ontdekken, de spieren en pezen zijn ook niet zo pijnlijk meer, dus dat is of een blessure geweest, of overbelasting door een hele foute houding en de pijn in zijn onderrug.
Ook de botwoekering in die poot stelt niet zo heel veel voor en is erg klein, moesten we ons nu niet druk om maken.
Ook de linkerachterpoot heeft ze even goed gemasseerd, vond ie ook errug lekker ;D
Verder heeft ze ook iets met zijn staart gedaan, waar ik verwonderd naar heb zitten kijken :o

Qyan gister avond:
Een hond die moe was, maar zich wel heel lekker voelde.
Gisteravond stond ie al beter op zijn poten, de houding van zijn voeten en de stand van zijn achterhand is ook anders.
Hij heeft geloof ik wel wat spierpijn, maar zijn hele houding is gewoon beter.
Gister ging hij op zijn rug liggen en kriebelde ik ff op zijn buik, toen deed ie iets wat ik hem nog nooit heb zien doen, maar wat ie wel altijd probeerde maar gewoon niet kon doen: hij begon te fietsen. Dat kon hij nooit.
Het zijn hele kleine dingetjes, maar ik wordt er toch erg blij van :)

Qyan vandaag:
Hij is heel vrolijk, wel moe, en heeft eindelijk met plassen weer zijn poot opgetild.
De laatste tijd plaste hij als een teefje en als hij zijn poot al optilde, dan viel die toch op beide achterpoten neer en stond weer als een teef, of zakte door die poot heen.
Ook zijn staart staat heel anders ???
Qyan droeg zijn staart vaak laag en ik hem hem vandaag alleen maar zijn staart hoog zien dragen.
Ook de houding van zijn nek is veel beter en anders.
Ik heb er nooit opgelet eigenlijk of er iets bij gedacht, maar qyan draagt zijn nek gewoon fier omhoog nu, voorheen stond ie altijd een beetje laag met zijn nek. Logisch als die hele spier vast zit en stijf is natuurlijk.
Hij is nog wel wat zwak op zijn poten, maar de linker voorpoot zet ie nu al iets beter naar voren met lopen en hij zet er wat kracht op, ipv de poot naar voren te zwaaien.
:D :D :D :D

In de week van 14 februari wil ze hem nog even zien, kijken of die spier nog los zit in zijn rug en of het heiligbeen niet meer blokkeerd en ze ging nog wat dingen doen die ze gister niet meer wilde doen. Qyan zat er ook wel doorheen gister.
dus tot nu toe positief :D :D :D
HIEP HIEP HOERA!!! Wat reuzefijn om te horen!! :D :D

Ik zei toch dat Qyan het daar fijn zou vinden, er hangt een hele prettige rustgevende sfeer, wandor vond het er ook geweldig (echt wel lekker racen in het hooi/strooi he?!! ;D). En Wandor was ook niet agressief toen het wat pijn deed, terwijl bij een da hij ook al zou hebben gebeten! Zij heeft echt een goede invloed op ze!

Ik ben heeeeeel erg blij voor jullie!! Maar goed dat je direct bent gegaan en niet eerst naar een fysiotherapeut!
Wat een geweldig nieuws allemaal!!!! :D :D
Ik ben echt vreselijk blij voor jullie :-*
Eindelijk eens vooruitgang i.p.v. achteruitgang!
Ja mijn vriendin zelf is er nogal nuchter over,maar volgens mij is zij de beste Osteopate van Nederland! 8)
En wat goed dat je nu al zoveel vooruitgang en dingen ziet na 1 dag.
En ach dan moet je naderhand toch lachen dat je vader verkeerd is gereden?? ;D ;D
Hadden jullie net zo goed een bak koffie kunnen drinken hier ::) ::) ;D ;D
tieneke schreef: Ja mijn vriendin zelf is er nogal nuchter over,maar volgens mij is zij de beste Osteopate van Nederland! 8)
Dat ben ik met je eens! Ze is echt geweldig! Als ik zie hoeveel vooruitgang ze heeft geboekt met Wandor en hoe goed het gaat met Qyan, dat is echt fantastisch!!
Nou Wendy, dat klinkt eindelijk weer eens positief hè? Ik hoop dat ze Qyan helemaal van z'n klachten af kan helpen. Ik ga het adres van deze 'wonderdokter' maar even goed ergens opslaan, want je weet maar nooit ;).
Moest trouwens wel lachen om je eigenwijze vader ;D.
Ja, die staart is echt vreemd!
Toen ze daar iets mee deed was ik wel ff bang, straks breekt ie :o ;D
Zijn staart droeg hij soms wel hoog, maar niet zoals een dober zijn staart zou moeten dragen. Laatste tijd droeg hij hem ook vaak naar beneden en dan in een boog richting zijn buik, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn.
Hij staat nu gewoon echt omhoog.
Het is heel vreemd.
En dat fietsen als je hem op zijn buik kriebelt, echt geweldig ;D
Eerlijk is eerlijk, ik was gister best sceptisch over de behandeling, maar nu ik zie hoe qyan staat, zijn houding, de houding van zijn voeten........zijn voeten stonden doorgezakt, net als de rest van zijn achterhand, dat doet ie niet meer.
Het is gewoon geweldig, maar ik had het in eerste instantie niet durven geloven of durven hopen eigenlijk ;) :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door