Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cattystyle
Had het hele Aujeszky-stuk al een keer gelezen, maar de laatste post (fijn van die mevrouw, zo'n goede reactie, ze schijnt ook helemaal niet geschokt te zijn dat je rauw vlees aan de hond geeft, zou ze het zelf geven of...) nog niet gezien. Alles nog een keer gelezen, wil dat soort dingen goed onthouden.

Reactie gehad van AHV!

Geachte Marieke,

Het zinnetje: Niet geschikt voor menselijke consumptie moet verplicht door de wetgever vermeld worden op de verpakking. Het gebruikte vlees is echter afkomstig van geslachte runderen die goedgekeurd
zijn voor menselijke consumptie. Maak U geen zorgen, onze kwaliteit is uitstekend.

Ik denk dat ik me maar geen zorgen maak om kopvlees dan ;D
Door Lizzy
Afgekeurd vee gaat trouwens verplicht naar de Rendac en wordt vernietigd. Komt hier in NL inderdaad niet in de voedselketen terecht en ook niet in hondenvoer (niet meer!! Vroeger wel hoor!).

En nee, die meneer (was geen mevrouw) geeft volgens mij geen rauw vlees aan zijn honden want hij wist niet wat BARF was en had er nog nooit van gehoord enzo. Nu wel dus ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 11 jan 2005, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
cattystyle schreef: Bedankt allemaal voor jullie reacties! Heel hulpvol (is dat een woord? Nee volgens mij niet, hahaha).

Dit vind ik een gevaarlijke gedachtengang, sorry dat ik het zeg:

**Ik weet niet of ik daar wel te veel over wil nadenken

Ik voer de honden en kat gewoon 1 keer in de week wel kopvlees, anders kun je ze straks niks meer voeren **

Ten eerste ben ik het er niet mee eens, want zoveel dingen zijn er niet die verboden zijn voor honden. Ten tweede kan dit struisvogelen levensgevaarlijk zijn voor je hond. Ik zorg altijd dat ik op de hoogte blijf van gevaren en ik wil alles weten. Iets nieuws probeer ik nooit voordat ik hier gezocht heb of het kan.

Bedankt voor je goede uitleg, Angelique, dat is echt een geruststelling.

Lizzy, hoe kom je daar achter als er Aujezsky is uitgebroken? Wordt daar heel open over gedaan en gemeld op overheidssites?
Het ging hier toch over kopvlees?

Ik moet zeggen dat mijn bullen mij alles zijn, en zal zeker geen dingen voeren die ik NIET vertrouw!

En kopvlees valt bij mij onder vertrouwd vlees, en ik heb er nog geen gekke dingen over gehoord, dus voer ik gewoon kopvlees!

En daar komt nog bij, dat de goedkopere supermarkgehakt ook kopvlees inzit!
Laatst gewijzigd door Ollie op vr 14 jan 2005, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door