Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Ik heb deze week elke dag 's ochtends een smoothie gedronken (of gegeten, zit er wat tussen in  ;D) en wel gewoon 's middags brood gegeten. Misschien dat ik daar nog vanaf stap, maar nu lukt dat nog niet (lichaam moet wat wennen). Verder niet erg opgelet, met pasen zelfs wat chocolade gegeten, enz...  En toch weeg ik plots nog minder dan voorheen. 
Ik ben sinds deze zomer 13kg kwijt (ale, nu dus 14), maar stond nu al een paar maanden niet meer op dieet en bleef met een beetje opletten gewoon stabiel. En dan 1 week smoothies zonder verder opletten en ook weeral een kg eraf. 
Ik ben hier niet mee begonnen om af te vallen, want ik vind het wel goed zoals het nu is, maar gewoon omdat het me gezond leek en ook erg lekker.  Ik vind het zalig!
Ik ben dus ook ontzettend blij met dit topic!! :)

Mijn vriend vond mijn eerst ook wel lekker, maar heeft nog geen aanstalten gemaakt om er zelf aan te beginnen (hij probeert nochtans wel verwoed af te vallen, het is ook nodig), dus ik zal maar eens een ballonnetje op gaan laten.  ::)  :P

En later krijgen mijn kindjes smoothie's mee naar school ipv drankjes in pakjes! ;) (wij kregen vroeger water, dus dan zijn ze nog beter af  ::))
Door fransbulletje
Vanmorgen smoothie's gemaakt van biol. spinazie, winterwortel en 2 kiwi's.
Erg groen maar ......erg lekker
Door -Annemarie-
Hijs!  :)

Vóór de zomer kwam de klad er in, ik was redelijk groene-smoothie-moe. Het 'gezond eten' topic van Deesje heeft me toch weer inspiratie gegeven. En het is nog niet eens herfst maar ik loop al met de eerste verkoudheid te kwakkelen. Tijd om weer wat gezonder te gaan eten dus!
Zou ook fijn zijn als de 2 vakantiekilootjes er nog even afgingen.  ;D

Heeft er iemand toevallig een lekker recept voor een pompoen smoothie?  :)
Door Kaio
Net eentje gemaakt met een appel, banaan, beetje ananas, hennepzaad en groene kool.
Hij is een beetje scherp te noemen.
En oja mijn 250 Watt blender sputtert ook na een weekje iedere dag smoothies
Door Deesje
hij is ongetwijfeld al voorbij gekomen maar ik vind wortel, gember en sinaasappel heel lekker, pompoen kan daar ook wel een mooie aanvulling in zijn al vind ik dat op de een of andere manier altijd een beetje een 'vaag' smaakje worden hihi

ik gebruik pompoen wel samen met wortel en tomaat en kruiden tot een 'soepsmoothie'

lekkere recepten ook hier: www.rawfoodrecipes.com
Door -Annemarie-
Deesje schreef: hij is ongetwijfeld al voorbij gekomen maar ik vind wortel, gember en sinaasappel heel lekker, pompoen kan daar ook wel een mooie aanvulling in zijn al vind ik dat op de een of andere manier altijd een beetje een 'vaag' smaakje worden hihi

ik gebruik pompoen wel samen met wortel en tomaat en kruiden tot een 'soepsmoothie'

lekkere recepten ook hier: http://www.rawfoodrecipes.com
Oeh, dat is een leuke site!  :)

Ik twijfel nog over de pompoen; even koken maakt 'em wel zachter. Ik weet niet of mijn Philips blendertje rauwe pompoen wel aan kan, en zou het zonde vinden om hem daarop stuk te draaien.  :-\
Door pallas
Deesje schreef: hij is ongetwijfeld al voorbij gekomen maar ik vind wortel, gember en sinaasappel heel lekker, pompoen kan daar ook wel een mooie aanvulling in zijn al vind ik dat op de een of andere manier altijd een beetje een 'vaag' smaakje worden hihi

lekkere recepten ook hier: http://www.rawfoodrecipes.com
Die heb ik gelijk opgeslagen, bedankt!

Ben nu al weer een poosje aan de groene smoothies. Ik wissel af met salades want iets te kauwen vind ik wel erg fijn. Ik eet nu geen vlees meer, wel vaker vis. Ik beperk de koolhydraten, soms nog een desembroodje voor het lekker.
Moet zeggen dat het lekker gaat :)
-Annemarie- schreef: Oeh, dat is een leuke site!  :)

Ik twijfel nog over de pompoen; even koken maakt 'em wel zachter. Ik weet niet of mijn Philips blendertje rauwe pompoen wel aan kan, en zou het zonde vinden om hem daarop stuk te draaien.  :-\
Ik denk dat mijn staafmixer dat ook niet trekt, eerst maar even koken. Sinaasappels vandaag even halen, de rest heb ik al in huis :) :)
Door Kaio
Heb er net een gemaakt met brocolli, tauge, peer, en witte druiven in de nieuwe kenwood blender  :D (da's toch ff een verschil zeg)
Maar hij smaakte ook goed.
Door Irish
Mag brocolli nou wel of niet rauw gegeten worden? Als ik zoek op internet kom ik op veel sites tegen dat dat schadelijk is namelijk...
Door De Geijsjes
Irish schreef: Mag brocolli nou wel of niet rauw gegeten worden? Als ik zoek op internet kom ik op veel sites tegen dat dat schadelijk is namelijk...
Volgens mij mag je dat rauw eten net zoals bloemkool.  :)
Door fransbulletje
Weer gestart met groene smoothie's. In de winter makkelijk om je dagelijkse portie groente en fruit binnen te krijgen en erg lekker.
Vandaag voor het eerst boerenkool gebruikt , 100 gram boerenkool, 1 banaan, 1 sinasappel en water. Echt heel erg lekker, had mijn twijfels over boerenkool maar vind deze combi heerlijk.
Door hannabelgje
Ik doe het nu af en toe maar moet er nu eigenlijk ook weer mee beginnen. heb al nieuwe flessen gekocht bij de appie, die zijn deze week voor 0.99 cent.
Door fransbulletje
hannabelgje schreef: Ik doe het nu af en toe maar moet er nu eigenlijk ook weer mee beginnen. heb al nieuwe flessen gekocht bij de appie, die zijn deze week voor 0.99 cent.
;D die heb ik ook al ingeslagen en inmiddels gevuld met wat groens
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door