Moderator: Lizzy
Parelridder schreef: Molen draait er z'n hand niet voor om, gaat echt súper makkelijk en razend snel met de aangepaste schijf. In no-time vleesbot gemalen, idd ook als het niet ontdooid is en kan zonder pauzeren/afkoelen door werkenBen het even kwijt Parelridder, en het is zo'n gedoe het bericht op te zoeken: heb jij dezelfde Kenwood als Cindy de Wolf gekocht (nieuwste uitvoering?)? en dan met die speciale Cindy's vriendschijf erop?![]()
Annemarie Rijnveld schreef: Ben het even kwijt Parelridder, en het is zo'n gedoe het bericht op te zoeken: heb jij dezelfde Kenwood als Cindy de Wolf gekocht (nieuwste uitvoering?)? en dan met die speciale Cindy's vriendschijf erop?Ik heb dezelfde Kenwood vleesmolen als Cindy, incl. de schijf die mijnheer Cindy maakt. Heel lang getwijfeld over de aanschaf vanwege de kosten, maar ow ben ik blij dat ik 'm gekocht heb!!!! Scheelt bergen tijd en is heel relaxed om te werken met een machientje wat het duidelijk gewoon aan kan en waarbij 'k dus niet angstvallig hoef te bewaken dat 'ie niet oververhit raakt.
Parelridder schreef: Ik heb dezelfde Kenwood vleesmolen als Cindy, incl. de schijf die mijnheer Cindy maakt. Heel lang getwijfeld over de aanschaf vanwege de kosten, maar ow ben ik blij dat ik 'm gekocht heb!!!! Scheelt bergen tijd en is heel relaxed om te werken met een machientje wat het duidelijk gewoon aan kan en waarbij 'k dus niet angstvallig hoef te bewaken dat 'ie niet oververhit raakt.OK, dank je wel. Ik ga nu toch even heeeeeeeeel hard erover nadenken.
Parelridder schreef: Ik heb dezelfde Kenwood vleesmolen als Cindy, incl. de schijf die mijnheer Cindy maakt. Heel lang getwijfeld over de aanschaf vanwege de kosten, maar ow ben ik blij dat ik 'm gekocht heb!!!! Scheelt bergen tijd en is heel relaxed om te werken met een machientje wat het duidelijk gewoon aan kan en waarbij 'k dus niet angstvallig hoef te bewaken dat 'ie niet oververhit raakt.
Mister B. schreef: Wat bedoel je dezelfde als Nadia heeft ?geen idee of er inmiddels nieuwe modellen zijn
Zijn er dan verscillende uitvoeringen van,bedoel daarmee zijn nieuwe modellen beter of ? ? ...
Mister B. schreef: Wat bedoel je dezelfde als Nadia heeft ?Ik meen mij te herinneren dat iemand in dit topic het had over een nieuw model Kenwood, zelfde als die van Cindy de Wolf, maar het draaigeval in een niet zulk stevig materiaal, aluminium geloof ik. Het probleem was dat er materiaal van dit draaigeval werd teruggevonden in het gemaalde vlees.
Zijn er dan verscillende uitvoeringen van,bedoel daarmee zijn nieuwe modellen beter of ? ? ...
Parelridder schreef: Volgens mij zijn ze hetzelfde. In het vlees wat de molen uit komt zie ik absoluut geen enkel spoor van aluminium en ook zie ik aan het apparaat zelf vooralsnog geen slijtage sporen, maar als ik na het malen van tientallen kilo's vleesbot de molen uit elkaar haal om schoon te maken, dan is het restje gemalen botschilfers wat achter de schijf zit en daar steeds - de hele maalbeurt lang - over het aluminium heeft geschuurd wel licht verkleurd. Dat restantje (een vingerhoedje) doe ik dan ook niet in de voeding.Ieder zijn eigen ervaringen. Maar dat is dus precies de reden dat ik hem weer heb weggedaan. Na het malen van enkele karkasjes (haas) zag je al krassen op de worm. Ik wil achteraf gezien liever geen molen waarvan het maalgedeelte van aluminium is, ik vind dat veel te zacht. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Maar ja, RVS is waarschijnlijk stukke duurder. Maar daar ben ik nu toch voor aan het sparen.
Als je echter op zoekt over aluminium in voeding en of dat kwaad kan, dan zul je lezen dat we allemaal aluminium in nemen via onze voeding, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit er in! En de hoeveelheid waarbij dit mogelijk kwaad gaat kunnen is bijzonder hoog. Dat soort hoeveelheden zit in de verste verte niet in de gemalen voeding, want dan zou je schade zien aan het apparaat.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik 'm gekocht heb, maar zal even zoeken of ik dat nog kan terug vinden..