Ik dus ook niet. Er wordt hier op het terrein geen gif gebruikt. Totaal niet, vanwege de honden natuurlijk. Er is wel landbouwgrond achter ons huis maar daar grenst het terrein van de pups niet aan. Op het veld naast ons huis staat wel een taxusboom maar dat lijkt me heel erg sterk. Die staat zeker 6 meter verderop.Angelique schreef: Mijn hemel Erna, wat een verhaal
Gif geloof ik niet zo in. Ja, het wordt altijd vermeld als oorzaak van aanvallen, maar pas na een lange zoektoch vond ik wat gif wat aanvallen kon veroorzaken, maar die kwamen dan altijd "als laatste" zeg maar. Dus b.v. bij rattengif ben je al door heel veel stadia heen voordat er aanvallen optreden, zo ook bij de andere gifjes die eventueel aanvallen konden veroorzaken.
Het epilepsieforum e.d. kende ik natuurlijk al en had ik voordat dit zich voordeed al uitgeplozen en het plaatje klopt niet met epilepsie. Ja, hij heeft aanvallen gehad die op epilepsie lijken maar het strookt niet. De koorts klopt niet, de leeftijd klopt niet en ook de aanvallen zelf kloppen niet. Tijdens de aanvallen was hij verstijfd en heeft op geen enkel moment liggen schudden. Wat ik begrijp van de dierenarts is dat de aanvallen die hij had wel overeen komen met de koorts die hij had. Wanneer een hond (een mens ook trouwens) zulke hoge koorts ontwikkelt gaat het lichaam rare dingen doen. Vooralsnog houdt de da het inderdaad op een autoimmuunreactie van het lichaam op iets en voor ons klinkt een reactie op een vaccinatie heel erg logisch. Zeker omdat in de tweede vaccinatie lepto heeft gezeten.Er zou nog een oorzaak voor de aanvallen kunnen liggen bij de Distemper, als daarop door immuunsysteem niet goed wordt gereageerd kunnen er ook neurologische verschijnselen zoals aanvallen optreden doordat de Distemper zich dan iets kan ontwikkelen.
De aanvallen beginnen met een cluster is niet "doorsnee" maar ook niet uitgesloten. De statistieken zeggen echter dat op deze leeftijd er zelden een primaire epilepsie optreedt.
De koorts vooraf is ook niet gebruikelijk bij "gewone" epilepsie. Tijdens een aanval loopt de lichaamstemperatuur wel op, maar vooraf is vreemd en past niet in het epilepsieplaatje.
Het gaat op dit moment heel goed met hem. Hij heeft vannacht weer voor het eerst bij zijn broers geslapen en is gewoon up and running. Vandaag moet ik een nieuwe kuur AB voor hem ophalen en dan gaat hij even mee naar de praktijk zodat in ieder geval zijn normale functies even nagekeken kunnen worden.Met hersenvliesontsteking e.d. heb ik geen ervaring. Sterkte met het puppekind![]()
Voor de rest tasten we volledig in het duister even. En waarschijnlijk blijft dat ook zo.