Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door Kaela
Alleen konijn en vis is geen compleet menu. Voer je nog wel ook andere diersoorten? Of ga je dit een tijdje voeren en daarna weer meer diersoorten?

Als je in google Lupa en Richard vers vlees invult krijg je ze wel naar voren. In Franeker zit ook petspassion.nl en in Wolvega Herby (vind je ook via google). Pens is voor de meeste honden een vast onderdeel van het menu en bij al deze leveranciers te krijgen.
Door sjuutje1969
Waar uit Friesland kom je Laykan? Je kunt ook bij kamminga slachterij  in Surhuisterveen je eigen (hele) pens ophalen. Dan moet je hem zelf nog in stukken maken maar het is er niet duur (3 euro per pens) en je kunt er volgens mij alle dagen terecht.

En alleen konijn en vis en pens is niet een volledig dieet maar om als eliminatie dieet mee te beginnen kan het wel natuurlijk. Heb je je goed ingelezen over rauw voeren en elimineren van diersoorten?
Een vlooien allergie is overigens een compleet andere allergie dan een voedsel allergie, het uit zich anders... kan natuurlijk best dat je hond ze beide heeft en dat maakt het dus wat lastiger.
Dus, eerst vlo vrij krijgen en houden, en daarnaast dan nog elimineren op voeding.
Eend wordt ook veel gebruikt, en de pens die je gaf was neem ik aan van het rund? heb je al andere onderdelen van het rund geprobeerd? Zou ik dat eerst doen alvorens een ander dier toe te voegen in je dieet. Ook dat heeft Kamminga wel, hun spier vlees heb ik geen ervaring mee of dat goed is maar dat zou je online kunnen bestellen bij verschillende leveranciers.

En kip allergie zou ook nog best een graan allergie kunnen zijn he... een kip eet tenslotte graan en ik weet niet welk onderdeel je van de kip gevoerd hebt maar kippenekjes of maagjes bevatten soms (vaak) onderdelen van graan! Ook nog iets om over na te denken als je hond bijv. ook niet goed op geperste brokjes met als hoofdbestandsdeel graan reageerde. (want daar zijn ze dus juist wel regelmatig allergisch op, granen!).

succes!
Door Laykam
Dat ik hem kreeg gaf ik hem rijst/kip brokken.
Nu geef ik hem Fokker Country allergic met vers vlees.
Eerst met kip maar nu met rund van Duck.
Maar de pens (rund ja) die ik gaf reageerde hij het beste op.
Zodra hij vlo vrij is wil ik zien hoe het gaat met hem.
En daarna inderdaad met zijn dieet bezig lijkt me goed idee.
Tot die tijd wil ik hem wel iets geven waar hij de kleinste kans van voedselallergie op heeft.
Vandaar dat hem konijn en vis en eend (goed idee!) wil geven.
Ik woon in Gorredijk. En had in Oosterwolde wel een slachthuis gegevonden maar die was alleen op woensdag middag open voor pens.
Die in Surhuisterveen is niet echt op de route. Maar goed als af en toe paar kg haal moet ik maar ruimte in de vriezer maken.
Door Laykam
Bij slachterij Kamminga kan ik alleen vrijdags tussen 13 en 15 uur het vlees ophalen.
Dat is niet echt een mogellijkheid voor ons.
Aangezien ik zelf niet mobiel ben en mijn vriend in Leeuwarden gewoon 40 uur per week moet werken.
Ik heb meer info opgezocht over het elliminatiedieet en ga dat zeker weten doen zodra hij vlo vrij is.
Door Hope,Zina & Faith
Ik meld me ook aan kom uit leeuwarden

Sinds maart geef ik KVV maar deze maand ga ik ook bestellen omdat we eindelijk een grotere vriezer krijgen hihi

Ik wil graag KVV blijven geven maar ook andere dingen proberen zoals lamsribben kippennekken etc
Ze heeft al kippenpoten gehad maar weet niet zo goed met welk bot ik het best kan beginnen
Dus als jullie tips hebben hoor ik dat graag
Door Envie
Hoihoi, ik denk dat als je in de ZOEKFUNCTIE ''beginners bot'' typt, je heel wat informatie krijgt.
Heb je een jong katje, of een grote hond  ;D ....
Door zhiva
Ik heb eens rondgekeken of er verkooppunten zijn voor tammenga zijn hier in friesland. Ik kan er dus geen vinden.... Reden dus om er over na te denken om zelf verkooppunt te worden. Ik heb er echter nog nooit besteld. Mijn vraag dan ook : zijn er mensen die binnenkort eens mee willen bestellen want de minimale afname is €100,-  En zijn er mensen geïnteresseerd in een verkooppunt hier in friesland?
Door Fioon
Ik haal het bij Tammenga zelf op in Assen. Weet niet hoever dat voor jou is maar dan is er geen minimale bestelhoveelheid.

(ik woon in Appelscha)
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door