- do 30 aug 2012, 15:31
Waar uit Friesland kom je Laykan? Je kunt ook bij kamminga slachterij in Surhuisterveen je eigen (hele) pens ophalen. Dan moet je hem zelf nog in stukken maken maar het is er niet duur (3 euro per pens) en je kunt er volgens mij alle dagen terecht.
En alleen konijn en vis en pens is niet een volledig dieet maar om als eliminatie dieet mee te beginnen kan het wel natuurlijk. Heb je je goed ingelezen over rauw voeren en elimineren van diersoorten?
Een vlooien allergie is overigens een compleet andere allergie dan een voedsel allergie, het uit zich anders... kan natuurlijk best dat je hond ze beide heeft en dat maakt het dus wat lastiger.
Dus, eerst vlo vrij krijgen en houden, en daarnaast dan nog elimineren op voeding.
Eend wordt ook veel gebruikt, en de pens die je gaf was neem ik aan van het rund? heb je al andere onderdelen van het rund geprobeerd? Zou ik dat eerst doen alvorens een ander dier toe te voegen in je dieet. Ook dat heeft Kamminga wel, hun spier vlees heb ik geen ervaring mee of dat goed is maar dat zou je online kunnen bestellen bij verschillende leveranciers.
En kip allergie zou ook nog best een graan allergie kunnen zijn he... een kip eet tenslotte graan en ik weet niet welk onderdeel je van de kip gevoerd hebt maar kippenekjes of maagjes bevatten soms (vaak) onderdelen van graan! Ook nog iets om over na te denken als je hond bijv. ook niet goed op geperste brokjes met als hoofdbestandsdeel graan reageerde. (want daar zijn ze dus juist wel regelmatig allergisch op, granen!).
succes!