Het lijkt er nu uit te gaan zien dat Guus maandag geeuthanaseerd word. Slechts 4 jaar jong

Guus is een herplaatshond een beagle die is gebleven. Hij is de afgelopen maanden op onverklaarbare wijze enorm opgezwollen en heeft vannacht een soort toeval gehad. Kensi gromde mij wakker. Ik vond Guus beneden staand. Helemaal in een kramtoestand. Hij kon niet lopen, zijn staart was verlamd en gevoel loos. Zijn ogen reageerde nergens meer op. Hij hoorde mij wel zijn naam zeggen, bewoog zijn ogen en kop niet en viel naar de zijkant toen hij wilde komen. Hij was heel warm. Na enige minuten hief dit zich zelf op. Sinds dien is hij in meer of mindere mate afwezig. Hij zwakt soms wat. Blijft grote pupillen hebben. Ook ligt hij nu niet meer onder een dekentje opgerold maar plat op zijn zij boven op zijn dekens.
Hij staat nu sinds vanmiddag aan de prednison maar t ziet er somber uit. Hij heeft de afgelopen tijd allerlei onderzoeken gehad, bloed onderzoeken, schildklier, cushing, addison en suikerziekte zijn oa getest maar buiten wat vage afwijking kan men niets vinden. Ook een echo bracht geen duidelijkheid. Guus zijn buik is nu ca 2 keer zo dik als normaal. Zijn huid staat super strak gespannen wat m.i. ook gewoon pijnlijk moet zijn.

(