groetjes Sandra
Moderator: Lizzy
*Gabriëlle* schreef: @ Naturel; Als je pipetten tegen vlooien gebruikt die de vlo doden, geen knoflook geven. Je wil juist dat die vlooien doodgaan en als je ze wegjaagt bij de behandelde hond duurt het langer voor je ze kwijt bent of je raakt ze helemaal niet kwijt.Oke, bedankt voor je tip! Ik heb inmiddels wat duurdere pipetjes gekocht en omgevings spray. Dieren gaan straks naar buiten en ik ga de boel inspuiten en daarna goed stofzuigen en flink laten luchten. Gister de pipetjes gegeven, raak nu langzaam alle vlooien kwijt gelukkig. Knoflook ga ik nu even laten.
Als je meteen een goed merk pipetten neemt, doet dat binnen een paar dagen of sneller z'n werk maar het kan weken duren voor je van alle vlooien af bent omdat er eitjes in huis liggen die ook weer uitkomen, pas bij een hele erge vlooienplaag zou ik de omgeving gaan spuiten.
Naturel schreef: Oke, bedankt voor je tip! Ik heb inmiddels wat duurdere pipetjes gekocht en omgevings spray. Dieren gaan straks naar buiten en ik ga de boel inspuiten en daarna goed stofzuigen en flink laten luchten. Gister de pipetjes gegeven, raak nu langzaam alle vlooien kwijt gelukkig. Knoflook ga ik nu even laten.Kijk wel uit hoeveel pipetjes je geeft binnen een bepaalde tijd
De Geijsjes schreef: Kijk wel uit hoeveel pipetjes je geeft binnen een bepaalde tijdKlopt, zat wel een kleine week tussen. Wist niet meer wat ik nog kon doen. Nu stofzuig ik iedere dag en geef voorlopig geen pipetjes meer. Omgevings spray laat ik ook even. Dierenarts had aanbevolen om het hele huis in te sprayen, maar ik kijk het nog even aan, wel hun kleedjes.Ik dacht te lezen uit je verhaal dat je ze al meermaals pipet had en nu dus weer pipetjes hebt gegeven. Het is wel gif allemaal
![]()