Moderator: Lizzy
Erna schreef: Kl*te LizHoi Erna, ja zeg dat. Ruim kl*ten.... Ik weet ook niet hoor wat er zo irriteert, maar volgens mij zijn het ook de haren. Ze worden het gewoon zat, die spalk! Laten we eerlijk zijn, de eerste week ging het toch prima? Vinden ze het gewoon genoeg geweest ofzo?
Het is wat die staarten. Het kan natuurlijk best geheeld zijn bij Brutie maar misschien een beetje scheef?
Morgen is het bij Tess twee weken geleden maar ik geloof nooit dat ik die spalk er nog een week om kan houden. Het irriteert haar mateloos en ze is continu bezig om de leukoplast van haar staart te krijgen. Het zit echt niet te strak maar het zal misschien irriteren aan de haren? Wie zal het zeggen.
Haar staartje is eerst in verband gezet en daarna de spalk erom heen gezet. Ik weet niet of het bij Brutus ook zo gegaan is? Het eerste verband zit er dus nog steeds om en dat laten we ook zo.
Ze is op het moment vreselijk...niet te handhaven.....Grrrr...gisteren had ze Sebas al uit de werpkist gejaagd en lag ze met 8 bassetjes om haar heen (ze geeft ook melk...Fijn!! Not!!!)..... Ook daar hebben we nu maar een stokje (om bij het onderwerp te blijven) voor gestoken.
Lizzy schreef: Hoi Erna, ja zeg dat. Ruim kl*ten.... Ik weet ook niet hoor wat er zo irriteert, maar volgens mij zijn het ook de haren. Ze worden het gewoon zat, die spalk! Laten we eerlijk zijn, de eerste week ging het toch prima? Vinden ze het gewoon genoeg geweest ofzo?Erna en Liz, zou het met die spalk niet net zoiets zijn als bij ons als je in 't gips zit? Heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar het schijnt dat dat enorm gaat jeuken en irriteren (èn stinken!), dus waarom zou dat bij de hondjes anders zijn? Het is tenslotte huid die door 't gips of de spalk wordt belemmerd in de "ademhaling" om het zo maar ff te noemen.
Laat jij de staart van Tess rontgenen over 1 week?
Tsssss, ik kan me voorstellen dat je niet blij was dat ze Sebas uit haar werkkist joeg, maar jeetje Erna, het is wel ontzettend LIEF om te lezen hoor, hoe ze bij de bassetjes is gaan liggen (whahaha, een spikkeltje met basset pups! Heb je foto's?) en zelfs melk wil geven. Ahhh....... Werd Sebas niet kwaad trouwens?
Groetjes en sterkte, Lizzy
Lizzy schreef:Sebas vloog haar aan... ghehehe en voordat er brokken zouden komen heb ik Tess bij kop en kont gepakt en die kist uitgesmeten. Dus helaas geen foto's. Tess heeft nog een eigen kind van een jaar rondlopen en sinds de pups er zijn is het klit en kleef met die twee. Doodmoe wordt je ervan. Waar Tess gaat is Nikkie ook. Ze liggen elkaar de hele dag af te likken en ow wat zijn ze gek op elkaar. Nik vindt de melk ook wel interessant dus ze houdt de boel lekker op gang met haar gelik.
Laat jij de staart van Tess rontgenen over 1 week?
Nee, ik heb het sowieso niet laten rontgenen. Onze arts vond dat niet nodig. Ze zei: we weten dat het gebroken is, wat schiet je op met een foto? Kost alleen maar geld. Ik kon haar daar alleen maar gelijk in geven. Straks als de boel eraf mag dan denk ik dat we het wel voelen. Ik vind 3 weken wel wat kort voor een breuk en zit er aan te denken om het verband er wat langer omheen te houden (als alles er goed uitziet natuurlijk).
Ordell schreef: Weet ik niet maar die hond komt uit NederlandIs dat een hond van die fokker waar je Rex vandaan had?![]()