[quote="Lizzy"]
Blijkbaar heeft Bumper moeite met het verteren van rauwe voeding. Vandaar dat ik schrijft "ga voor Bumper
koken". Sommige honden (het gebeurd gelukkig niet vaak) kunnen niet en soms zelfs nooit tegen rauw vlees. Persoonlijk beschouw ik dit als een gebrek (en ik vind dat Mogens Eliasen gelijk heeft dat met honden die geen vers kunnen verdragen niet gefokt zou moeten worden. Je komt er vaak niet achter dat deze honden dit gebrek hebben omdat eigenlijk 99,9% van de mensen die brokkenzooi voeren).
Ik vind brokken troep. Zooi. Geen hondenvoer. En daarom stelde ik dus voor "ga koken". Als dat goed gaat (een langere tijd!), dan zou je weer heel voorzichtig rauw kunnen gaan toevoegen. Misschien lukt het. Misschien niet (met rauw bedoel ik dus).
Het voordeel van zelf voeding samenstellen is dat je weet wat je geeft en op deze manier het snelst op het spoor bent waar Bumper eventueel niet goed/niet tegen kan of minder goed op reageert. Misschien kan Bumper nooit rauwe voeding verdragen.... (ik hoop dat hij het wel ooit gaat verdragen). Maar daarmee hoeft hij nog niet voor altijd veroordeeld te zijn die smerige brokkenzooi te eten....
En Wim, misschien moet jij anders gewoon voor je hond gaan koken

!
[/quote]
Lizzy, volgens mij, als ik het verhaal goed begrijp, is er iets met de verteringsenzymen, dus de pancreas.
Is het dan niet zo dat zonder die enzymen de hond gewoon zijn voedsel niet kan verteren ???
Toen Qyan onderzocht werd op zijn pancreas was dat namelijk het verhaal wat ik kreeg.
Als het dat zou zijn, dan zou hij zijn hele leven enzymen door zijn voer moeten hebben gehad, eerste tijd wat meer en na verloop van tijd gehalveerde dosering.
Ik denk dat je er met koken niet komt, of wel ???