Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Ik ben benieuwd of iemand dit middel kent en hoe de ervaringen zijn.
De tekst heb ik gehaald van de website die het verkoopt.

CdVet teek en vlo exit voor honden is een natuurlijk alternatief voor de conventionele afweer van bijvoorbeeld teken en vlooien. De lichaamsgeur van de hond wordt minimaal veranderd, zodat mens en hond dit niet kunnen waarnemen. Op insecten en andere kriebeldiertjes is de veranderde geur echter ondragelijk. (voldoende voor 1 dier voor 1 seizoen)

Samenstelling: Melaleuca alternifolia Oil, Simmondsia chinensis Oil, Lavandula angustifolia Oil, Geranium Oil Werkzame stof: Melaleuca alternifolia Extrakt (australisch tea tree olie)

Synthetische toevoegingsmiddelen per liter: GEEN

Toepassingsadvies: Gedurende drie weken dagelijks 1 druppel in elk ooraanzet inmasseren, of elk 1 druppel tussen de schouderbladen en bij de staartaanzet (direct op de huid) opdragen. Indien de grondstabilisatie is bereikt voldoet een toepassing van 1-2 per week.

Waarschuwing: cdVet Afweerconcentraat niet in de omgeving van de ogen toepassen. Dat in het tea tree olie aanwezige cineol kan oogirritaties veroorzaken.

Tip van de expert: Bij een toepassing gedurende het hele jaar geeft het cdVet Afweerconcentraat een optimale bescherming voor vlooien.
:) yep, je mag hem zelfs onder stromend lauwwarm water schoonmaken, maar waarom zou je hem niet even afdoen voor het zwemmen er zit geen losraaksluiting op, dus of hij breekt, ben je hem kwijt of je hond raakt ergens aan vast, ze adviseren zelf, bij het spelen met andere honden en door de struiken/bossage hem af te doen.  :)
Dus als ik ga wandelen en Floor mag los, dan gaat de halfslip en amberketting af, simpel  ;D
Ik ken het middel wel.. Heb een tijdje 2 honden ermee behandelt en 1 niet en de ander met een regulier middel. De 2 met vlo en teek exit (wel de kattenvariant = mild) hadden beduidend minder last van teken dan die regulier behandelt was. Bij diegene die niet werd behandelt heb ik eigenlijk nog nooit "veel" teken verwijderd.
Zelfs tijdens het schapen drijven en daardoor lopen ze dus veelvuldig door hoog gras e.d hadden ze eigenlijk geen teken terwijl de bordercollies die op hetzelfde terrein liepen 's avonds van tig teken (30 was geen overdreven aantal) bevrijdt moesten worden
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door