Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
Hai Tieneke,

Wat vervelend zeg !!! Ging het eindelijk zo goed met nollebakkie en dan dit :-\... Het zou een virus kunnen zijn inderdaad.. eidos heeft het ook ... en nog meer honden uit de buurt.. Een vriendin van mij is DA assistente in wageningen en die krijgen de ene na andere hond binnen met dezelfde klachten...

Ik hoop in ieder geval dat Kobus snel opknapt!!

Beterschap en een dikke knuffel voor kobus!!

Liefs barbara
Door tieneke
Ik hoop dat het dat virus is,hij is ook zo sloom en slaapt alleen maar.
Diarree heeft hij niet meer gehad en kotsneigingen ook niet meer gelukkig!
Hopelijk is het morgen stukken beter met Kobussie :-\
Door Eidos
Ja dos is ook sloom... en vraagt heel veel aandacht!! Fijn dat de diaree en het overgeven voorbij zijn !! Vooral met zn suiker is dat wel opletten natuurlijk..

Beterschap voor Kobus en liefs van mij
Door tieneke
Hoi Tannetje :D
Ik heb een beetje tijd tekort gehad de laatste dagen.
Met Kobussie gaat het redelijk,de diarree is gelukkig zo goed als over.
Vanmorgen heeft hij gepoept met toch nog dun en drab.
Zijn eetlust is ook nog niet om over naar huis te schrijven,vanavond heeft hij gekookte kip op.
Hij word nu echt oud,s,morgens bij het opstaan is hij stram en stijf.
Ook zakt hij heel soms door zijn achterpoten.
Slapen doet hij erg veel,meer dan luisteren in ieder geval !! ;D
Met de Pro-gluco tabletten ben ik gestopt,het hielp niet om zijn insuline behoefte te verlagen,helaas.
Hij heeft zijn momenten dat hij ineens heel waaks is en weer alert en wakker!
Verleden week lag ik te kroelen met hem in de keuken toen hij buiten in het weiland een kat hoorde gillen,hij tilde mij gewoon op en vloog over mij heen naar buiten! :o
Ik lag bij te komen op de harde vloer en het nollebakmonster stond te blaffen naar de kat die natuurlijk allang weg was!
Op zo,n moment denk ik weer:ziek en oud?? ???
Zelf denken mijn man en ik iedere keer dat hij een klein dipje heeft:hij gaat eerdaags dood :'(
Maar ondertussen hebben wij hem al 2 jaar en 4 maanden extra.
Hoe hij nu is, zo mag hij nog een tijdje bij ons blijven,maar als hij straks niet meer overeind kan komen of geen plezier of pijn heeft in zijn hondenleven dan is de keus hoe erg en hard die ook zal zijn snel gemaakt.
Door Jolly
jeetje Tien, hopelijk hoef je die keuze niet snel te maken en knapt kobussie snel weer op.
Ik heb het gevoel dat ik jullie zo goed ken, alleen maar omdat je zo open vertelt over kobus en jullie gevoelens. Dus hou je taai en dikke :-*
Door tieneke
Bedankt voor je support Jolly ;)
Met Nollie gaat het redelijk vandaag,hij heeft nog niet gepoept en 2 keer goed gegeten!
Hij heeft ook weer bedelgedrag,een teken dat hij er weer is! ;D
Ikzelf ben ook weer wat geruster en loop niet meer konstant op mijn tenen :P :D
Door Eidos
Jeej Tieneke je staat wel altijd op springen zo he.. dan ist goed dan weer niet ... Maar gelukkig gaat het nu weer beter met kobus!
Geef hem maar een dikke knuffel ;)
Door tieneke
Hoi Barbara,vandaag was het weer niet top!
Met eten was het weer kl.ote!
Ik stond een partij te stressen van heb ik jou daar.
Moest een grote bestelling klaarmaken,boeketten draaien,prijzen etc.
Daarna mijn man halen van zijn werk die al 2 weken in het gips loopt met zijn arm door een bedrijfsongelukje.
Ook nog even de 5 paarden verzorgen tussendoor en heel het huishouden etc.
Ben ook tot 2 uur vannacht doorgegaan in mijn winkel.
Met uitlaten vanmiddag viel hij door allevier zijn poten!
Hij liep hierna gewoon weer verder.
Daarna alleen maar slapen en nergens op reageren.
Heb met mijn man voorzichtig overlegt dat dit niet zo langer kan.
Tot vanavond,hij at weer met smaak en had er weer zin in.
Nu ligt hij buiten en slaapt,volgens mij heeft hij geen pijn.
Ik ben bang dat hij niet heel lang meer mee zal gaan.
Iedere keer ben ik blij als het weer beter gaat met hem,maar eerdaags zal het waarschijnlijk definitief einde verhaal zijn ben ik bang! :'( :'(
Door Truus
Goh Tieneke, ik lees dit en wens je heel veel sterkte.
Wat een narigheid met kobus :(
Dit zijn zorgen !!!!
Misschien kan hij nog even mee als hij geen pijn heeft.
Toch, dat doorzakken door de poten....enfin je weet zelf wel wat je moet doen als het niet meer leefbaar is voor je hond, maar het is zo klo#$@ moeilijk he.
Sterkte en een knuffel voor Kobus
Door Paul_Barte
Hoi Tieneke,

Zolang Kobus geen pijn heeft of laat blijken dat ie pijn heeft.....lekker laten gaan!!! (ook al heeft hij wat mindere dagen).

Onze ouwe tante is 16 jaar geworden en was de laatste jaren ook niets-en-heel-wat :-))

Zolang het beessie er nog schik in heeft...so what?

Echt..je kunt het aan de ogen zien als het 'over' is!!
Door tieneke
Ja Truus als hij eet en geen pijn heeft mag hij nog even blijven,maar eerlijk gezegd is hij de laatste paar weken heel erg achteruitgegaan
Stijve gewrichten en slecht eten heeft misschien iedere oudere hond,Kobus is daarnaast natuurlijk vrij ziek en kan dat in principe niet meer erbij hebben.
Iedere dag denk ik al hoe hij zich deze dag weer zal gedragen.
Dit in betrekking met zijn rare eetgedrag.
Als hij niet wilt eten heeft hij wel trek in hele lekkere dingen,dus wijt ik het aan de ouderdom.
Vanmorgen at hij slecht en vanavond vrat hij als een dijker!
Mijn man en ik zeiden vanmiddag tegen elkaar dat het heel erg mooi zou zijn als hij zomaar in zijn slaap zou overlijden.
Ik ben bang dat wij zelf eerdaags de knoop moeten doorhakken.
Dat hij niet lang meer bij ons zal zijn daar zijn wij nu wel van overtuigd!
Hij heeft het gewoon gehad,hij is op. :'(
Door Truus
Ja.Ik word hier zo verdrietig van , dat is het gene waar we als honden bezitters allemaal tegen aan zitten te hikken :'(
Eens komt weer die tijd en het liefst wensen we dat ze zelf in hun slaap komen te overlijden.
Het is ook zo verdomde moeilijk om van je maatje afscheid te moeten nemen :(
Maar je weet zelf wel wanneer hij er aan toe is en inderdaad, wat Paul zegt...je kunt het aan zijn ogen zien.
Onze hond keek echt zo van "help me "
Sterkte!!
Door tieneke
Paul_Barte schreef: Hoi Tieneke,

Zolang Kobus geen pijn heeft of laat blijken dat ie pijn heeft.....lekker laten gaan!!! (ook al heeft hij wat mindere dagen).

Onze ouwe tante is 16 jaar geworden en was de laatste jaren ook niets-en-heel-wat :-))

Zolang het beessie er nog schik in heeft...so what?

Echt..je kunt het aan de ogen zien als het 'over' is!!
Hoi Paul,het is ook zo vreemd,de ene dag eet hij als een dijker en de andere dag denk je bij jezelf:wat moet ik hier mee aan.
Het doorzakken door zijn poten kan ook nog komen door die suikerziekte.
T,schijnt dat het centrale zenuwstelsel hier mee te maken heeft.
Bij de gedachte dat ik hem eerdaags moet missen word ik helemaal gek,maar wat er ook gebeurd,de dierenarts mag geen pillen of iets anders meer voorschrijven.
Wij hebben er onderhand alles aan gedaan,hij heeft ondanks alles een vrij hoge leeftijd gehaald.
Zeker het laatste jaar was een heel best jaar voor hem dankzij zijn versvlees.
Misschien gebeurd er nog een klein wonder voor Kobus.
Laatst gewijzigd door tieneke op do 20 nov 2003, 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door