Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Vind het absoluut niet vies om te drinken, maar ik gebruik maar weinig klei per keer dus dat scheelt. Smaakt nergens naar. Neem het altijd 's morgens vroeg in warm water op de nuchtere maag. Daarbij drink ik ook altijd een glas met keltisch zout (sole) dat is wel vies, maar ben er aan gewend en vind het steeds minder vies.

Mineralen komen steeds minder voor in groenten en ben daarom deze klei en sole gaan gebruiken en het doet mijn gezondheid goed.

gr. Nicolette
Hoi Annemarie,

Vond dit nog op een site. Helpt ook tegen vlooien en teken.

Strooi een dunne laag daar waar ongedierte zich verstopt, onder gasfornuizen, gootstenen, raam, deuropeningen, tuinpad, aarde etc. Herhaal indien nodig.
Vlooien
Bestrooi de honden en kattenkleden/dekens grondig. Diatom is ook zeer effectief indien het in de vacht van hond of kat wordt gewreven. Herhaal het na 3 dagen.
Luizen/Mijten
Strooi de Diatom op de plekken waar de luizen op het dier zitten en wrijf het in. Strooi het ook op het bodemstrooisel en in legnesten, of manden.
Vliegen
Het aantal vliegen beperken is een groot probleem in schuren en stallen met dieren. Diatom kan in dichtgeknoopte zakdoeken gedaan worden en in de dierverblijven gehangen worden. De dieren (kippen, konijnen etc.) worden uit nieuwsgierigheid aangetrokken door de zakken en stoten er zo vaak tegenaan dat ze het poeder op zich krijgen. Als de vliegen op de dieren zitten, lopen ze dan door de Diatom. Diatom kan ook vermengd worden met water en verneveld worden op plaatsen waar veel vliegen zitten.
Slakken
Diatom kan ook gebruikt worden om (naakt)slakken te weren. Strooi het hiervoor tussen de planten. Als de Diatom nat wordt, verminderd de werking. Eenmaal opgedroogd herstelt de werking weer.
Mieren
Strooi Diatom bij de ingang van het mieren nest. Als de mieren terug gaan hun nest in, dan nemen ze het aan hun poten mee en verspreiden het zo door het gehele nest heen.
Geurbestrijding/absorptie
Geurbestrijding en absorptie van vieze luchtjes is een van de natuurlijke functie van Diatom.

Toch interessant, je kunt de aarde ook in de vacht wrijven. Denk dat mijn hond dit fijner vindt dan de vieze lucht van appelazijn.

Gr. Nicolette
Hoi Nicolette,
Ja, hè, je kan er een hoop leuke dingen mee doen. Ik heb het lekker dik gestrooid op de kattenkussentjes, en nu willen ze er niet meer op slapen!!!
Nah, na de vacantie zal ik de kussentjes goed uitschudden, zijn de poezels ook weer blij.

Als je de aarde op de hond gaat gebruiken, dan wel goed zijn ogen en neus beschermen! Als het in de ogen komt, dan kan het voor nare problemen zorgen, dus hiervoor wel oppassen.
De aarde stuift nogal, tis een superfijn goedje, net als heel fijne meel.

groetjes, Annemarie
miik schreef: Ik heb ondertussen een potje diatom gekregen en ga het dus ook proberen.
Ben toch wel benieuwd naar de ervaringen van anderen !
Mijn hondje had een paar spoelwormen, heb het nu weer een poosje door het vlees gemengd.
Ga eerdaags weer een mestonderzoek doen bij de DA, laat het je weten.
Ik heb het nog nooit gebruikt tegen ongedierte, daar heeft ze helemaal geen last van, heb daar dus geen ervaringen mee.
Voor mezelf gebruik ik het ook niet.
Annemarie Rijnveld heeft er veel ervaring mee!
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 12 aug 2013, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb op advies van mensen hier het gebruikt bij mijn hond tegen giardia. Waar panacur en medicijnen zoals dat niet
Werkte sloeg de aarde direct aan en heeft ze er nu geen last meer van. Geweldig spul waar ik eerst best sceptisch over was
Maar het werkt :D
Hotfuss schreef: Ik heb op advies van mensen hier het gebruikt bij mijn hond tegen giardia. Waar panacur en medicijnen zoals dat niet
Werkte sloeg de aarde direct aan en heeft ze er nu geen last meer van. Geweldig spul waar ik eerst best sceptisch over was
Maar het werkt :D
hier idem, ik heb het gebruikt bij Giardia en met succes. Verder gebruik ik het als ontwormingsmiddel. Bij de katten doe ik dat twee per jaar door het eten, bij Yuma heb ik dat ook gedaan. Maar vanaf nu bij Yuma alleen nog maar indien nodig.

In Italie is het gebruikt door een kennnisje, haar hond had Giardia.....ook met succes behandeld.

Ik kan het niet nalaten te vertellen dat twee personen met succes hun honden hebben behandeld met gemalen pompoenpitten en wat oreganoblaadjes of rozemarijn, in dit geval betrof het coccidien en ascaridi...

Een twijfel over de werkzaamheid van de diatom stak de kop op toen ik een stukje van Erwin van Gijtenbeek had gelezen over het feit dat Giardia niet te bestrijden is met de reguliere ontwormingsmiddelen tegen Giardia. Giardia blijft altijd in het organisme, en een dier zal er geen last van hebben mits in goede conditie en een sterk weerstandsvermogen......dus een goed dieet is fundamenteel.
Inderdaad was Yuma tijdens de diatom kuur op rauw, en ook in goede conditie. Zou zij dan toch genezen zijn uiteindelijk zonder de diatomeeenaarde?

Ik weet dat niet zeker natuurlijk, maar de hond in Italie was zeker niet in goede conditie, had al sinds vele maanden last van Giardia, erg veel diarrhee, en bijzonder vermagerd....en at brokken, ook ten tijde van de diatom-kuur....
Annemarie Rijnveld schreef: hier idem, ik heb het gebruikt bij Giardia en met succes. Verder gebruik ik het als ontwormingsmiddel. Bij de katten doe ik dat twee per jaar door het eten, bij Yuma heb ik dat ook gedaan. Maar vanaf nu bij Yuma alleen nog maar indien nodig.
Dankjewel Annemarie !
Als ontworming geef je dat dan eenmalig of geef je een kuur ?
miik schreef: Dankjewel Annemarie !
Als ontworming geef je dat dan eenmalig of geef je een kuur ?
Graag gedaan ;)

Ik ontworm de katten 2x per jaar standaard, het zijn buitenkatten en ik heb geen controle over de poep :)
De kuur duurt minimaal 3 weken, aangezien ik niet weet welk soort wormen en parassieten er eventueel aanwezig kunnen zijn.

Yuma (de hond) deed ik 2x per jaar standaard kuur idem als voor de katten, maar dat doe ik nu niet meer...eerst wormtest, en indien nodig een kuur van minimaal 3 weken, afhankelijk van type parassiet/worm.

Diatomeeenaarde kan ook als detox worden ingezet, zelf heb ik dat nooit gedaan...

Hier wat linkjes met erg veel informatie (oh, ik heb de Diatom in Nederland gekocht, bij de Baroen te Aalsmeer):

http://wolfcreekranch1.tripod.com/diato ... earth.html
http://wolfcreekranch1.tripod.com/defaq.html
http://www.wellsphere.com/general-medic ... es/1793203
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door