Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
Achossie, arm frummel  :-*

Astronautenvoer is prima maar ik zou zelf gelijk gaan mengen met fijngemalen kvv en extra vocht. Juist met kvv kun je zorgen dat ze voldoende vocht binnenkrijgt. Als ze niet schrokt kan dat een teken zijn dat ze niet in orde is, een verder gezond ondervoed kitten zou idd moeten schrokken idealiter.

En slapen in de kattenbak, ach .. dat doet Knor van 18 hier ook nog regelmatig. Daar is dan ook wel meer dan 1 steekje los aan  :crazy2:
Katten zijn eigenwijs, ook van die ukken al, en bepalen mooi zelf wel waar ze willen slapen.
Door fem fatale
Die van mij slapen niet in de kattenbak, maar eten wel bij voorkeur op het uitloopmatje. Ik zie het maar als een teken dat ik de kattenbak goed schoon houd.
Door Martine-Tom
Hier ook niet in de kattenbak, maar het is wel een leuk speelplaatsje, laatst nieuw grid erin gedaan, zie ik Freud naar boven wippen met een muis in zijn bek, ik er achteraan gaat ie helemaal uit zijn stekker met zijn muis in de bak met nieuw grid  ::)
Door ieniemienie
Aha er zijn dus meer kattenbakslapers... lijkt me toch niet lekker liggen hoor die korrels onder je lijf. Gekke beesten.
Hier met ukkie geen verbetering. Vanmiddag weer dierenarts en weer vocht toegediend, morgen moet het nog een keertje. Het blijft maar een lusteloos kleintje, maar het is ook warm en een rondje dierenarts is ook een hele ervaring voor een ukkie, dus ik blijf hoop houden. Haar oogjes staan ook beter, en moed heeft ze ook dat is duidelijk te zien. Lastig hoor, soms zou je een paar weken in de toekomst willen kijken.
Door hamada
Hier sliepen vooral zieke katten in de kattenbak  :(
Ik denk dat ook al in een vroeg stadium een fijne soort kvv in het voer mengen erg gezond is voor het frummeltje. Zal in ieder geval ook gezond zijn voor de darmflora.
Midget verschilde in die zin met jullie kitten, dat Midget echt vrat als een bootwerker  :o Maar toen we haar vonden zat ze op straat een verdroogd en platgereden egel op te knagen, zoveel honger had ze. Dus met haar hoefden we helemaal geen moeite te doen er eten in te krijgen.
Ik duim mee voor jullie kitten.
Door pearlsofpassion
In het asiel zie je het ook vaak. Katten in de kattenbak.
Ik denk dat het stresss-gerelateerd is. En als je ziek bent heb je natuurlijk ook stress.
Niet helemaal op het gemak en dan maar in de bak kruipen zodat je er niet uit hoeft als je nodig moet of iets dergelijks.  Ik weet het niet hoor. :)
Ik geloof wel niet dat ze het zal blijven doen, of dat is toch niet te hopen.
Door ieniemienie
Het kleintje begrijpt nu hoe te eten via een spuitje en dat is fijn, want nu gaat het beter.
We voeden haar elk uur, en ´s  nachts ook twee keer.
Ze is 25 gram aangekomen, haar oogjes staan beter, als ze ligt dan ligt ze nu ontspannen languit ipv continu als een hoopje, ja we hebben hoop.
We geven haar cs, en er staan brokjes geweekt in kittenmelk waar ze af en toe een hapje van pakt.
Ik wacht nog even met carnibest erdoor, eerst een weekje deze balans omdat ze nu geen diarree meer heeft en we op haar vocht moeten letten omdat ze 3 keer vocht bij heft gehad bij de da.
Bovendien had caroba het niet, beter gezegd ze bellen (weer) niet terug over de vraag of ze het hebben en ook met melden wanneer ze zouden komen kreeg ik niks te horen, ze zijn uiteindleijk wel geweest dus hondenvoer heb ik maar die leverancier ben ik wel klaar mee tis iedere keer wat.
Ik ga hier ff zoeken naar een andere die kleine hoeveelheden leveren kan en het liefst zonder bezorgkosten, en dan met de carnibest kitten gaan mengen.
Maar het belangrijkse is dat ukkie nu eet, en dat maakt ons blij.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door