Sinds zondag hebben wij onze witte herder pup in huis. Het is een Reu en zijn naam is Nacho.
Hij is vanaf de fokker afgespeend op Barf en wij zetten dit voort.
Heb enkele weken geleden al het menu op dit forum geplaatst en hier veel positieve reacties op gekregen.
Nu heb ik n.a.v. de eerste dagen voeren toch een paar vraagjes.
Volgens de fokker zou Nacho ongeveer 500-600 gram per dag moeten eten, deze hoeveelheid zou hij daar ook eten.
Echter wanneer ik de rekenhulp invul kom ik uit op ongeveer 300 -350 gram. Hij weegt nu 4,2 kg.
Zondagochtend heeft hij nog bij de fokker gegeten, ze zouden met 3 pups ongeveer 950 gram hebben gegeten.
Toen we 's middags thuis kwamen wou hij niets hebben. Zondagavond heeft hij nog een goed bevleesd kippenkarkas van 300 gram gegeten.
Maandag hebben we hem parelhoenkarkas, kalkoenfilet en groente aangeboden. Hij moest er niks van hebben. Hebben het 4 maal aangeboden, op een paar stukjes kalkoen na liet hij alles liggen.
Nu is het natuurlijk wel zo dat hij duidelijk een beetje van slag is en moet wennen aan zijn nieuwe thuis. De eerste nacht was dan ook een zware nacht waarbij hij weinig geslapen heeft en hij was heel erg moe gisteren. Waren bij de DA op gezondheidscontrole en hij viel in slaap op de behandeltafel.
Afgelopen nacht heeft Nacho het heel goed gedaan. Hij heeft 3 keer gepiept, we hebben hem laten plassen en vervolgens sliep hij rustig verder. Vanochtend weer eten aangeboden, hetzelfde als gisteren. Hij heeft nu vanochtend alleen de paralhoenkarkas gegeten. Deze was ongeveer 100 gram.
Daarna wel nog een stukje kalkoen genomen maar de rest laten liggen, lijkt wel alsof hij vol zit.
Hij is verder heel speels, actief en nieuwsgierig. Dus het lijkt allemaal goed te gaan.
Volgens de DA was hij een beetje aan de lichte kant, dit vind ik zelf ook aangezien er bijna geen spek op zijn ribben zit. Zijn ontlasting is ook een beetje zacht de laatste 2 dagen.
Uiteraard had de dierenarts de oplossing...... stoppen met barf ( want dit zou slecht zijn ) en overstappen op de brokken die zij in de praktijk verkoopt. Dit zijn wij echter niet van plan!
Ik heb uiteraard ook al met de fokker contact gehad en deze helpt waar ze kan. Toch wil ik mijn verhaal hier even doen aangezien hier de ervaring zit.
Moet ik me zorgen maken over Nacho of zal het een kwestie zijn van wennen aan het nieuwe huis.
En is 350 gram genoeg voeding voor Nacho op dit moment? Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder gaat.
Groeten, Maikel