Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Mijn bench/droogkast staat opgetuigd klaar en nu wil ik hem natuurlijk vullen.

Afbeelding

Nu heb ik er geiten strotjes, compleet met vleesbonken aan een haak ingehangen, .
Ik heb ook schoongemaakte geelhaar wat straks zo op een spies geprikt wordt en er ook in gaat.

Wat zou ik nog meer zo natuurlijk kunnen drogen, iemand tips? Geen pens want dan gaan manlief wél protesteren.  :biggrin2:
Hoe lang zou geiten strot moeten drogen? En geelhaar?
heb nog een vraagje over de natuurlijke manier van drogen.
heb nog even bij de modellen vliegenkasten gekeken om eventueel dan zo iets te fabriceren.
ik vraag me alleen dan af of het in de wintermaanden ook een succes is om te drogen op de natuurlijke manier. ( je heb dan toch meer last van een vochtige periode ) de kast zou dan in een schuurtje kunnen staan of in de garage. maar zou het ook muizen aan kunnen trekken in de winter periode omdat de muizen in de winter naar binnen gaan ( vreemde vraag misschien ) het is hier namelijk een beetje muis gevoelig daarom hang ik ook al geen vogelvoer meer buiten en omdat ik ook geen overlast wil veroorzaken naar andere toe.

gr paulien en ruud.

job schreef: nee in de wintermaanden is ons klimaat niet geschikt om te drogen.
Ik droog buiten van April tot (en met) Oktober.
Beetje afhankelijk van het weer.
Winterweer is vaak drogere lucht dan zomerweer. Koude lucht kan namelijk minder vocht bevatten dan warme :) Ik zou dus zeggen dat het niet veel uitmaakt.
Door Martine-Tom
job schreef: piemels achter de tralies...
wat zouden die verkeerd hebben gedaan? ???
Geen idee maar jij hakt er de eikels al half vanaf dus weet niet waar ze beter mee af zijn  :biggrin2:
martine-tom schreef: Geen idee maar jij hakt er de eikels al half vanaf dus weet niet waar ze beter mee af zijn  :biggrin2:
Dat heet besnijden, dat is veel hygiënischer .  :coolsmiley:
Mien 5-tal schreef: Winterweer is vaak drogere lucht dan zomerweer. Koude lucht kan namelijk minder vocht bevatten dan warme :) Ik zou dus zeggen dat het niet veel uitmaakt.
Nu ja ik heb het heus geprobeerd maar de spullen drogen niet , bederven, rotten en schimmelen.
Wie het zelf wil ervaren mag.  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door