Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daantje
Da's een mooie duidelijke foto!
Bij "mijn"kalkoenvleugel zit maar 1 botje ,dat is het dikke stuk van de vleugel.
Het lijkt ook wel op een drumstick met extra vlees.

Het "platte"stuk van de vleugel (wordt apart verkocht ) heeft er 2
en de vleugeltips zijn ook weer apart.
Die 2 stukken zitten er dus niet bij.

Dat ene botje is dus wel een flinke ronde .
Die bleef steken in Lotjes keel zonder zich te verstikken.

We zijn nu weer 2 dagen verder en ze heeft nergens last meer van gehad.
Nu scheelt het natuurlijk dat ze aardig wat stukken lamspens vlak na dat nare gebraak heeft moeten opeten .
Ik dacht : dan pak ik de eventuele scherpe stukjes in.
ook heb ik haar ontbijtkoek gegeven .
Haar ontlasting is prima ,ik kan wel ingepakte kleine stukjes bot zien.

Ik denk dat ze haar slokdarm wat beschadigd heeft ,ze wil even geen kipkarkasjes eten .
Ze heeft even de schrik te pakken,
Verder merk je niets aan haar.
Door ulla
Ik denk dat jij de schrik ook te pakken hebt.
Maar ik zou die grote honden geen vleugels los geven, zitten ze aan een karkas vast oke, maar dan eten ze dat er anders vanaf dan zo,n los stukje.
Door Annemarie Rijnveld
Ik heb nu goed de bibberasies gekregen door dit alles, en heb ook ff alle topics over kalkoennekken doorgeworsteld.
Meningen zijn verdeeld, zoals meestal.
Maar nu weet ik niet wat ik morgen zal gaan doen.
Ik heb namelijk heel mooie, ontzettend goed bevleesde kalkoennekken: meer vlees dan bot. Deze kan ik niet meer malen, want masjientje is stuk.

Nu net heb ik de nekken getekkeld met de snoeischaar en ik moet zeggen dat het bot heel zacht is en geen scherpe puntjes heeft. Het vlees is wel ontzaglijk glibberig.
Ik heb het zodanig aan alle kanten ingeknipt en doorgeknipt dat het nu net eruit ziet alsof het gemalen is, heel grof.
Het vlees laat zich niet of nauwelijks knippen en houdt dus het geheel nog bij elkaar.

Ik heb dan nu als plan de campagne helft nek/helft heel goed bevleesd nijnpoot te geven, samen met pens en orgaan.
(met de senuwe in mijn keel).

Wat denken jullie, neem ik een te groot risico?
Door lauraV
persoonlijk zou ik alleen dunne nekken (bij goede vertering/kauwen) en alleen kalkoenspiervlees geven
de andere botten geven splinters
Door Ramses1
ik knip de wervels van kippen poten al in
Knap!!!  :biggrin2: :biggrin2:

Maar zonder gekheid, hier geen kalkoen bot of nekken.
Mij veel te scherp en ik heb schrokkers. Ik hou zelfs een eenden nek voor allebei vast.
Door Anne in Zweden
Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb nu goed de bibberasies gekregen door dit alles, en heb ook ff alle topics over kalkoennekken doorgeworsteld.
Meningen zijn verdeeld, zoals meestal.
Maar nu weet ik niet wat ik morgen zal gaan doen.
Ik heb namelijk heel mooie, ontzettend goed bevleesde kalkoennekken: meer vlees dan bot. Deze kan ik niet meer malen, want masjientje is stuk.

Nu net heb ik de nekken getekkeld met de snoeischaar en ik moet zeggen dat het bot heel zacht is en geen scherpe puntjes heeft. Het vlees is wel ontzaglijk glibberig.
Ik heb het zodanig aan alle kanten ingeknipt en doorgeknipt dat het nu net eruit ziet alsof het gemalen is, heel grof.
Het vlees laat zich niet of nauwelijks knippen en houdt dus het geheel nog bij elkaar.

Ik heb dan nu als plan de campagne helft nek/helft heel goed bevleesd nijnpoot te geven, samen met pens en orgaan.

Tja, ik ben een kalkoennekvoerder, dus ik zeg: prima te doen zo. Maar het hangt een beetje van je honden af. Zijn het schrokkerds of kraken ze goed? De nekken die ik voer zijn allemaal zo'n 650-750 gram, dus flinke joekels, en bio ook nog. Ik kom er ook altijd goed doorheen met de snoeischaar, en mijn honden hebben er geen enkele moeite mee - zelfs Laika niet, met d'r onvolprezen centenbakkie. En zeker nu je die nekken al met de snoeischaar vermoord hebt, denk ik niet dat ze een probleem gaan opleveren voor je honden. Wat heb je ook alweer voor rassen/grootte's?
Door 202Spots
Ramses1 schreef: Citaat ik knip de wervels van kippen poten al in Knap!!! 
Knap!!!  :biggrin2: :biggrin2:
Mij veel te scherp en ik heb schrokkers. Ik hou zelfs een eenden nek voor allebei vast.
HAHAHAHA!! ;D ;D
(ik knip de wervels van kippen poten al in zodat ze makkelijker verteren)
Tja dat moest dus eigenlijk de gewrichten van de poot zijn die ingeknipt worden!!!  :biggrin2:
Door 202Spots
Annemarie Rijnveld schreef: Nu net heb ik de nekken getekkeld met de snoeischaar en ik moet zeggen dat het bot heel zacht is en geen scherpe puntjes heeft. Het vlees is wel ontzaglijk glibberig.
Ik heb het zodanig aan alle kanten ingeknipt en doorgeknipt dat het nu net eruit ziet alsof het gemalen is, heel grof.Het vlees laat zich niet of nauwelijks knippen en houdt dus het geheel nog bij elkaar.
Ik heb dan nu als plan de campagne helft nek/helft heel goed bevleesd nijnpoot te geven, samen met pens en orgaan

Nee...dat zou ik ook wel zo aandurven, dus doet maar zonder senuwe geven! ;)
Door Annemarie Rijnveld
@Anne in Duitsland
@202Spots
Bedankt.

Hè, grote opluchting:
Tis goed gegaan, Juma (Anne, tis een Lab, 21 weken) heeft heel rustig de nek (die dus al behoorlijk door mij was toegetakeld) opgegeten, geen kok- en/stikpartijen!
Nu nog even aanzien hoe het er aan de andere kant eruit komt.

Maar wat een glibberig vlees is kalkoennek!!
Door Ramses1
Citaat van: Ramses1 op Gisteren om 22:23:52
Citaat ik knip de wervels van kippen poten al in
Knap!!! 

HAHAHAHA!! 
(ik knip de wervels van kippen poten al in zodat ze makkelijker verteren)
Tja dat moest dus eigenlijk de gewrichten van de poot zijn die ingeknipt worden!!! 
Ik had hem gesnapt hoor, hihihi. Vond hem wel leuk ;)
Door Anne in Zweden
Annemarie Rijnveld schreef: @Anne in Duitsland
@202Spots
Bedankt.

Hè, grote opluchting:
Tis goed gegaan, Juma (Anne, tis een Lab, 21 weken) heeft heel rustig de nek (die dus al behoorlijk door mij was toegetakeld) opgegeten, geen kok- en/stikpartijen!
Nu nog even aanzien hoe het er aan de andere kant eruit komt.

Maar wat een glibberig vlees is kalkoennek!!
Hmm, waren niet meer zo heel piep dan? Mijn ervaring met het vlees van de nekken is niet dat het bjizonder glibberig is. Wel anders van structuur dan rundvlees bv., maar glibberig niet. Het ziet er glad uit, dat wel, en er zit nog iets van een vliesje omheen (als je dat opensijdt, komt het vlees er een beetje uit als een zwembandje over een broekband, zeg maar), maar da's het enige, in mijn ervaring althans.
Door Annemarie Rijnveld
Anne in Duitsland schreef: Hmm, waren niet meer zo heel piep dan? Mijn ervaring met het vlees van de nekken is niet dat het bjizonder glibberig is. Wel anders van structuur dan rundvlees bv., maar glibberig niet. Het ziet er glad uit, dat wel, en er zit nog iets van een vliesje omheen (als je dat opensijdt, komt het vlees er een beetje uit als een zwembandje over een broekband, zeg maar), maar da's het enige, in mijn ervaring althans.
Juistem, precies zo, maar dan glibber aan de buitenkant extra erbij. Piep? Ja, ze lagen wel al een zéker maand, misschien wel twee in de vriezer.
Oh en ook al anderhalve dag in de koelkast. Hmm, misschien door anderhalve dag in de koelkast?
Door Xada
Het komt door de tijd dat het in de koelkast ligt. Ik krijg het met de vleugels in twee dagen. Het kan geen gevaar voor de honden, dus laat ze er lekker van genieten.
Door Annemarie Rijnveld
Xada schreef: Het komt door de tijd dat het in de koelkast ligt. Ik krijg het met de vleugels in twee dagen. Het kan geen gevaar voor de honden, dus laat ze er lekker van genieten.
Ok, weten we dat dus ook weer, dank je.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door