De honden hier zijn er dol op.
Nu heb ik daarstraks Lotje (Duitse dog ) 2 kalkoenvleugels gegevens en de andere honden 1 zo'n vleugel plus wat orgaan als avondmaaltijd.
Normaal eet Lotje heel rustig en kauwt ze goed.
Er is onweer op komst en het is erg benauwd buiten ,dus ik twijfelde al of ik ze wel ging voeren.

maar ik heb ze toch maar gevoerd omdat de stress van het onweer straks ook nog komt.
Ik ben altijd als de dood voor maagtorsies ( al iets te vaak meegemaakt met die grote rassen)
En ja hoor ,Lotje ging kokhalzen en het leek wel of er iets dwars zat.
Ze braakte niets uit ,maar werd heel nerveus.
Ze smakte ook enorm met haar lippen en wilde verder niks meer eten.
Alles nagekeken (botje in de keel e.d) maar kon niks vinden.
Ik heb haar nog wat kalkoen spiervlees gegeven en wat orgaan ,dat wilde ze met moeite opeten.
Slikken ging haar slecht af .
Ik krijg hier dan weer helemaal de zenuwen van he

Ze ging nerveus ronddrentelen ,heel veel drinken en na een kwartier moest ze braken.
Heel veel wit schuim en dik wit slijm met idd. alleen het kalkoen spiervlees en het orgaan.
Ik heb direct gecheckt of ze geen maagtorsie aan het ontwikkelen was,maar haar buik voelt goed en niet hard en
er zwelt niets op.Ze kokhalst ook niet meer.
Dus ik denk eigenlijk dat haar een scherp kalkoenbotje dwars zit ergens

Gelukkig heb ik vanmorgen 3 kilo lamspens eruit gehaald,deze was bijna ontdooid.
Ik heb haar 10 minuten na het braken een flinke lap aan klein geknipte stukjes pens gegeven.
Deze wilde ze wel.
Ze heeft daarna geen poging gedaan tot braken.
Wel druipt het kwijl haar uit de mond.
Ze heeft ook heel veel gedronken
Ze ligt nu rustig op de bank en is niet meer zo nerveus met kokhalsneigingen
maar ik ben nu best nerveus hoeveel schade zo'n scherp botje kan veroorzaken .
Ik hoop dat dit goed afloopt voor haar.
Nu is Lotje een ervaren barfer die alles altijd goed kauwt en verteert ( ook kalkoen)
maar toch : moet ik voortaan die kalkoen botjes toch pletten met de hamer ?