Hoi,
ik heb die cat's best eco plus gebruikt waar je naar linkte. Ik durf niks te zeggen over opeten en dergelijke, het vormt inderdaad klonten (maar die worden niet keihard), en het valt uiteen als het echt erg nat wordt (als ik het in het toilet gooi), maar zo nat wordt het in het maag-darmstelsel niet natuurlijk.
Ik kan je wél vertellen hoe ik het spul in gebruik vond! Dat vond ik erg prima, vind het heerlijk makkelijk dat je het door het toilet kan spoelen, al doe ik als er veel geplast is het wel in meerdere spoelbeurten weg om verstopping te voorkomen. Het enige (grote) nadeel vond ik dat het gigantisch uitloopt, ik vond het grit overal in huis terug en dat vond ik niet zo leuk. Daarom gebruik ik nu de iets duurdere gold variant (
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... best/49397) , die doet het ook erg goed maar is dus groter en zwaarder en die loopt veel minder uit! Paar korreltjes per dag die ik voor de bak vind. Omdat de korreltjes wat groter zijn, zou het minder aantrekkelijk zijn om te eten misschien? Alhoewel 't wel naar brokjesformaat gaat, dus 't zou er makkelijk in moeten gaan als ze willen.
Sorry geen medisch advies dus, maar misschien heb je dus wat aan mijn ervaringen met die vullingen
Groetjes!