Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chery
Misschien helemaal niet terzake. Maar vroeger had ik dobermanns en die hadden als jonge hond ook deze "puisten" ik depte ze met alcohol en dan droogden ze gewoon. Mij werd toen {zeker 25 jaar terug} gezegd dat bij de jonge hond hoorde. Toen ze ouder werden heb ik ze ook nooit terug gezien.
Door moppie
Vorig jaar had Joni ook zo'n bobbel. De DA zei toen dat het een soort van jeugdpuist was.
Ik moest er 2 à 3 keer per dag bactroban zalf aansmeren en na enkele dagen was het weg.
Door DJARA
Lief Kyno mannetje.

Ik heb hier even niet inhoudelijk op Kyno gereageerd omdat ik even wat rust wilde inbouwen.
Ik heb vele telefoontjes, e-mails en PB-tjes te verwerken gehad en had mijn aandacht even hier voor nodig.
Bovendien viel er weinig te vertellen want het ventje huppelt hier gewoon mee en lijkt verder gewoon gezond.
Helaas kan hij niet meedraaien in mijn eigen roedeltje want daar is hij net iets te brutaal voor en Djara te heftig.
Dus ik wissel het af, soms mijn mannen even weggestopt, en dan Kyno weer even time out.

Tot nog toe lijkt het allemaal goed te gaan met Kyno.
Hij is vrolijk en blij en hij is een pup in een enorm lichaam.

Ik merk aan hem dat hij wat bijterig is, hij wil alles wat hij tegen komt minstens even vastpakken met zijn bek.
Of het nou de doek is waar een auto onder staat, of de traptrede, of een biels die buiten ligt, takken, stokken, het bankje in het bos, MIJ....
Het lijkt wel of hij alles even wil proeven zeg maar.
Is dit nou "gewoon" puppen gedrag of komt het omdat hij "ziek"is, how knows.

Zijn poep was gistermiddag ineens toch een beetje brijachtig terwijl dit eigenlijk gewone mooie BARF-drolletjes waren.
Toen ik dit zag dacht ik, okay hier gaan we.
Vandaag echter waren de drolletjes weer zo hard dat ze de heuvel hier achter gewoon af kwamen rollen....
Wel heeft hij inmiddels een leuke krentenbaard onder zijn kin ontwikkeld, dit geheel volgens het schema zeg maar.
Want die krenten baard zou de aankondiging zijn van het begin van de cyclus.

Ik heb het schema dat Sacha van dag tot dag zeer nauwkeurig heeft bijgehouden grondig door geworsteld en het lijkt alsof er een dag vertraging op zit.
In dat geval zou hij zaterdag zijn top dag moeten hebben ipv vrijdag.

Ik heb de voeding zoals Sacha hem gaf gewoon doorgegeven enkel ik doe er steevast een of twee eenden nekjes bij.
Dit kan en zal er natuurlijk voor zorgen dat zijn poep een wat steviger structuur heeft, maar we zullen zien.

Ik ben begonnen met hem af en toe kleine stukjes te fietsen.
Gewoon rustig mee lopen naast de fiets, dit doet hij inmiddels keurig en hij vind het erg leuk, want soms als we naar buiten gaan staat hij al bij de fiets te wachten, kom nouuuuu!!!
Ook loopt hij tegenwoordig het grootste gedeelte van de wandeling al los en eigenlijk luistert hij best goed.
Wel is hij soms en ongeleid projectiel en stuitert er dan rustig op los.

Al met al vind ik het allemaal wel positief en ik ben benieuwd naar de komende dagen.
Maar ik houd jullie op de hoogte.

Ik zie het ventje iedere dag een beetje verder groeien, zich weer wat meer openen.
Tussen ons wordt de band ook wat hechter, en hij vind het helemaal geweldig om lekker met me op de grond te liggen knuffelen.

Mijn duimen draaien op volle toeren dat ik hem op een rustige manier door deze cyclus mag loodsen, we zullen zien.
Wordt vervolgd.
Door DJARA
Ik heb vanmiddag mijn foto camera weer eens uitgelaten.......
Zie hier een paar van de resultaten.

Over de brug komen noemt men dit. :)
Afbeelding

Kyno houd van zandzwemmen..
Afbeelding

Bal speel bal speel bal speel bal speel bal speel...
Afbeelding

Bal gebracht...
Afbeelding

Nog meer bal.....
Afbeelding

Kyno light.....
Afbeelding

Kijk hem eens genieten.....
Afbeelding

Hoelang kan zo'n tong eigenlijk??? ???
Afbeelding

Klein beetje bal nog..... maar veel blij!!
Afbeelding

Zijn poep van vanavond.
Afbeelding

Ik heb de laatste dagen veel informatie over uiteenlopende dingen rondom Kyno symptomen gelezen en bestudeerd en doorgesproken met
allerhande mensen en dierenartsen.
Via deze weg wil ik ook graag de mensen die mee denken bedanken, SAMEN WETEN WE VEEL!!

Rust is wel het toverwoord, rust voor zijn innerlijke lijf.
Hij zit nou in een goede cadans qua voeding en ontlasting zo lijkt het.

Tja ja echt waar, gewoon keurig nette poep!!!
Ik ben er nog maar heel voorzichtig mee, maar er lijkt een verschil op te treden.
Gisteren zou de zwaarste dag in zijn cyclus moeten zijn, maar ik heb tot nog toe weinig bijzonders aan hem kunnen ontdekken.
Ja die pukkels, maar ja hij is een ventje 13 maanden oud en heb inmiddels wel berichten van mensen met honden die dit net zo hadden rond deze leeftijd...

Hij eet, drinkt, poept en piest normaal.
Voor de rest is hij wel aardig druk, maar hij is ook erg jong en mijn tijd en aandacht voor hem is toch beperkt:
Ik merk dat hij langzaam toch wel meer en meer naar me toe trekt, maar hij heeft duidelijk tijd nodig om het allemaal te verhapstukken.

Gisteren hebben we weer een stuk gefietst en heeft hij oog in oog gestaan met de koeien op het Leersumse veld.
Erg erg interessant vond hij dat!!!

Vanmiddag in het bos was er vlakbij maar niet zichtbaar, een vrachtauto in het bos met zo'n fijne lucht hoorn.
Kyno schrok zich de tandjes toen hij die hoorde, en..... hij rende pardoes mijn armen in.
Dit geeft de burger moed, we zijn goed bezig.
Ik geniet van dat het ventje geniet!!!

En ondertussen houd ik hem toch nog nauwlettend in de gaten!!
Tis een bijzonder ventje, dat is het!! :-*
Laatst gewijzigd door DJARA op zo 22 jul 2012, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat heerlijk om te lezen dat het zo ontzettend goed gaat met Kyno, zowel geestelijk als fysiek.
Prachtige hond met zo'n gelukkige uitstraling. Hij voelt zich duidelijk goed in zijn vel.

Geef jij nu nog iets speciaals, zoals de Colostrum Therapie erbij, of doet hij het nu goed op enkel zijn gewone maaltijd?
Door DJARA
Ja hoor Annemarie, hij krijgt nog braaf zijn Colostrum poeder.
Ik denk dat zijn darmen best wat ondersteuning kunnen gebruiken, want die hebben het natuurlijk behoorlijk zwaar gehad, oa door
de AB-kuren die hij heeft gehad.

Verder staat hij nu op een soort "dieet" van Smuldier vlees compleet met bij iedere maaltijd 1 of 2 eenden nekjes.
Op de Smuldier lijkt hij het goed te doen en de eendennekken geef ik erbij om de boel een beetje te binden zeg maar.
Dit wil ik nog een week of drie zo door zetten en kijken wat er gebeurd.
En dan langzaam aan wat meer verschillende dingen toe voegen.
Van de week heeft hij ook een lekker lamshartje opgepeuzeld.
Door crutz
fijn dat het beter lijkt te gaan met Kyno, maar wat ik me wel afvraag in dit hele verhaal (zeker omdat hij dus herplaatst moest/moet worden, maar ook al in het ziekte verhaal) is waar is de inbreng/hulp vd fokker??? is die uberhaupt wel ingelicht???
Door DJARA
Beste Crutz.

Tja de fokker..... Ik wil er niet hier in het openbaar verder op in gaan.
Maar wat ik zeggen kan is dat ze Kyno/Sacha/BiN aardig in de kou laat staan.
Ze doet niet aan opvang, ze plaatst er niets over op haar site, ze beloofd van alles maar komt dingen niet na. :'(

Wel wil zij voor al haar pups het beste..... ???
Maar wat ze vooral niet wil is haar "goede" naam verliezen...
Zeer spijtig allemaal :(
Door crutz
DJARA schreef: Beste Crutz.

Tja de fokker..... Ik wil er niet hier in het openbaar verder op in gaan.
Maar wat ik zeggen kan is dat ze Kyno/Sacha/BiN aardig in de kou laat staan.
Ze doet niet aan opvang, ze plaatst er niets over op haar site, ze beloofd van alles maar komt dingen niet na. :'(

Wel wil zij voor al haar pups het beste..... ???
Maar wat ze vooral niet wil is haar "goede" naam verliezen...
Zeer spijtig allemaal :(
oke, ja, daar hoef je ook verder niet op in te gaan...
maar die is dus wel ingelicht & wenst er verder niets mee te maken te hebben/niet te helpen, ja ach, daar gaat dan toch al je goeie naam als fokker..... :-X
Door DJARA
KYNO...... met BAIke en Darko.

Lief klein dapper Kyno ventje.

!!!!Vanmorgen weer een mooie harde drol!!! :smt080
Het ventje lijkt zich er dapper door heen te worstelen deze dagen.
Vrijdag zou hij op zijn top moeten hebben gezeten, maar tot op vandaag niet veel van gemerkt. :smt023

Zijn pukkels onder zijn kin zitten er nog maar lijken ook langzaam aan wat minder te worden.

En vanmorgen, ineens voelde het goed, de tijd was daar, en heb het gedaan.
Ik heb BAIke en Darko en Kyno tegelijkertijd mee naar buiten genomen!!
Ik had Kyno eerst aan de lijn en BAIke en Darko los.

Kyno was erg erg erg onder de indruk wat het was wel een soort overval techniek zeg maar.

BAIke had maar een honderdste seconde nodig om te denken,  "och nee hé weer zo'n pup en ging door waar hij mee bezig was, zijn eigen ding!!!
Ik heb een paar foto's met mijn mobiel gemaakt maar ze zijn niet echt van goed kwaliteit.

Hoi BAIke.
Afbeelding

HOI! BAIke!!
Afbeelding

Dan maar eens kijken bij Darko, dacht Kyno.

Hallo ome Darko????
Afbeelding

Oom Darko..
Afbeelding

Ppfff laat me, denkt Darko..
Afbeelding

Nog maar eens BAIke proberen...
Afbeelding

Kwil zo graag vriendjes worden...
Afbeelding

ppffffffff
Afbeelding

Darko zag hem aankomen en hield zijn oortjes tegen hoofdje geplakt......
Ze liepen op elkaar in en Darko zegt ggggrrrrrrrrrr vanuit zijn tenen....met oortjes opzij als een vliegtuigje...

Zien wij ons??
Afbeelding

Kyno's ogen hadden de vorm van twee vraagtekens toen hij me aan keek en zijn staartje was keurig laaaaaag...Was da nou???

Eerst kwam hij toen maar even naast me lopen, even nadenken. :smt104

BAIke nog eens proberen, BAIke negeerde hem totaal......
Kyno werd hier tamelijk onzeker van en probeerde BAIke's mondhoeken te likken...
BAIke liet dit een paar keer toe en toen was het wel heel even lipje omhoog gromblaf klaar nu grommm.
En Kyno wist genoeg.

Geen puppenspeelkwartier voor vandaag.....
Het grootste gedeelte van de wandeling heeft hij om en om BAIke en Darko af en toe weten te besnuffelen.
Darko steeds donker grommen ga weg laat me met rust, en BAIke negeer, negeer, negeer negeer......
En voor ik het wist stonden ze gedrieën neus aan neus van een dames plasje te genieten....
Kyno nog steeds aan de lijn.

Toen we bijna thuis waren heb ik ook Kyno losgelaten.
Die keek me aan en ik zag dat hij nu in een heel andere (kleinere) houding op BAIke afliep........................ :-W

Uiteindelijk zocht Kyno, voorzichtig kwispelend, BAIke keer op keer op, en ineens heeft BAIke wat aandacht voor Kyno.
BAIke dacht heel even dat Kyno een teefje was zeg maar...... :roll:
Kyno liet het even toe en uiteindelijk was de "deal" bezegeld, BAIke zegt ïk accepteer jou, verwacht verder niets van me!!!

Oh oohhww denkt Kyno... :?
Afbeelding

Zijn wij lief?????
Afbeelding

Nu snuf maar eens even....
Afbeelding

Goed, nu mag ik....
Afbeelding

Ik lief ik lief ik lief ik lief kwilgraaaaaaaagvriendjesworden!!!
Afbeelding

Tis dat ik al wat ouder ben, anders vrat ik je met huis en haar op, lijkt BAIke's blik te zeggen...
Afbeelding

O ja, Darko was er ook bij......
Door Darko's gegrom was Darko toch wel interessanter voor hem dan BAIke.
Maar Darko's gegrom dwong toch wel zo veel respect af, dat Kyno enkel op 10 cm achter Darko liep, om toch maar te ruiken wie, wat, waar, waarom en hoe.
Darko liet het voor wat het was en was gewoon Darko.
Gezamelijk liepen we verder......

Dit maar eens even uitbouwen de komende dagen, en dan ook eens Djara er bij halen....:wink:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door