Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

nienk schreef: ha, dank je wel hoor! ik vind het vanzelfsprekend wat ik voor Reus doe, maar het is inderdaad wel een paar stapjes meer als menig ander baasje doet.

een holistisch DA bellen zou een heel goed idee zijn! naast dat Reus dus niet zonder zijn kruiden kan, ben ik ook nog steeds erg blij met de begeleiding van onze DA. als ik het even niet meer weet, even bellen of even (met of zonder Reus) er langs en we kunnen weer verder.

ja echt van die lompheid die je verwacht van een deense dog, of een beer ofzo, niet van een terriertje... achter de tennisbal aan, hup tegen de poot van het bankje. KAIT! maar even niet meer gespeeld, en de dagen er na wou ie best spelen hoor, maar als de bal of speeltje onder het bankje door ging, mocht ik het mooi zelf halen... het lijkt wel weer beter te gaan, hij loopt weer wat makkelijker. hij moet straks even in de douche voor zijn maandelijks wasbeurt, zal dan met afdrogen wel zien of het echt beter gaat.
Excusez Moi?  >:( >:( >:( ;D ;D ;D

Fijn dat het al wel wat beter gaat met hem! Nog ffkes een beetje rust houden dus :)
eelke schreef: Excusez Moi?  >:( >:( >:( ;D ;D ;D

Fijn dat het al wel wat beter gaat met hem! Nog ffkes een beetje rust houden dus :)
ohja, bij nader inzien, dit was een beer nooit overkomen, die had het bankje gewoon op zijn rug mee genomen.
nienk schreef: ohja, bij nader inzien, dit was een beer nooit overkomen, die had het bankje gewoon op zijn rug mee genomen.
Correctie. De beer had heel gebleven, en het bankje zou doormidden liggen  ;D
eelke schreef: Correctie. De beer had heel gebleven, en het bankje zou doormidden liggen  ;D
ohja, jeetje, ik snap er ook niks van. dan zouden de bloempotten naast het bankje, de bak met kussens er schuin achter en de tuinkast aan de andere kant waarschijnlijk ook al een tijdje geleden overleden zijn hè? goed, staat genoteerd.
nienk schreef: ohja, jeetje, ik snap er ook niks van. dan zouden de bloempotten naast het bankje, de bak met kussens er schuin achter en de tuinkast aan de andere kant waarschijnlijk ook al een tijdje geleden overleden zijn hè? goed, staat genoteerd.
Oh, dan zouden er al geen bloempotten staan  ;D
Help ik je nu weer een beetje uit je beren-droom?  :-[
eelke schreef: Oh, dan zouden er al geen bloempotten staan  ;D
Help ik je nu weer een beetje uit je beren-droom?  :-[
ja ik wil later als ik groot ben graag buren met beren. ik heb me er bij neergelegd dat een beer voor mij fysiek geen goed idee is en dan ga ik wel bij hun in de tuin met hem spelen, hoef ik mezelf niet druk te maken over bloempotten. ;)
nienk schreef: ja ik wil later als ik groot ben graag buren met beren. ik heb me er bij neergelegd dat een beer voor mij fysiek geen goed idee is en dan ga ik wel bij hun in de tuin met hem spelen, hoef ik mezelf niet druk te maken over bloempotten. ;)
Tegenover mij staat een huis te koop  ;D
Je bent altijd welkom hoor, om een keer te komen spelen, mocht je ooit in de buurt zijn.
eelke schreef: Tegenover mij staat een huis te koop  ;D
Je bent altijd welkom hoor, om een keer te komen spelen, mocht je ooit in de buurt zijn.
oooh dat lijkt me leuk! dat zal ik onthouden. waar wonen je ook al weer?
eelke schreef: Bergen op Zoom :) Brabant/Zeeland dus. Wel een eind weg voor je, maar je weet nooit uiteraard!
zal het onthouden, ga nog al eens richting Zeeland, dus wellicht lukt het een keer. dank voor het aanbod sowieso!
nova schreef: fijn dat het zo goed gaat..
wat is nu  eig. de oorzaak geweest achter het vele krabben?
ja dat begin ik me ook een beetje af te vragen!

ik denk dat hij volledig uit balans was en zijn weerstand ontzettend slecht was. graan is hij sowieso allergisch voor. ik denk dat hij zo ontzettend gevoelig was, dat ieder dingetje dat jeuk zou kunnen veroorzaken door zijn lijf aangevallen werd alsof zijn leven er van af hing. dat geeft natuurlijk enorme onrust, wat weer meer jeuk geeft, wat weer meer stress geeft, waar ie onrustiger van wordt, waar ie jeuk van krijgt, etc.

met het vers voeren, een paar keer ontgiften, probiotica en de Immuboost hebben we zijn weerstand op weten te krikken, waardoor ie nu denk ik meer kan hebben. daarnaast heeft denk ik wat ik voor zijn gedrag heb gedaan/aan het doen ben ook enorm geholpen om hem in zijn geheel te kalmeren, waardoor ook zijn lijfje meer tot rust is gekomen.

maar de kruiden heeft hij wel nog steeds nodig. dat heeft nog meer tijd nodig, of moet hij gewoon blijven krijgen. hoe dat kan, dat weet ik niet. maar ik weet wel dat het helpt.

daarnaast heb ik rund nog niet geprobeerd. dus het zou kunnen dat hij daar ook nog allergisch voor is.

ik ben heel benieuwd of hij van het najaar weer een terug slag krijgt. (de afgelopen 2 jaar was dat namelijk het geval) dan zou het er op kunnen wijzen dat er toch ook seizoensdingen zijn waar hij niet  tegen kan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door