Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door pearlsofpassion
Veerle-scrappyToo schreef: Voor 18 augustus heb ik een bestelling bij Orinake ( haasorgaan en eendenkarkas als ik het goed heb uit mijn hoofd)...als dat dezelfde bestelling is kan er idd iets afgesproken worden
Ah, is dat al zeker dat dat 18 aug meekomt?
Dan heb ik toch ook begrepen dat Tamara het vanuit eindhoven of apeldoorn zou proberen meenemen die dag. Dus dan is het inderdaad dezelfde bestelling.
We zullen dan tegen dan iets afspreken in pb. Goed? :)
Door Lyna
pearlsofpassion schreef: Ik denk dat als we alledrie bestellen bij Orinake , het voor ons alledrie het gemakkelijkst is als Veerle het kan gaan halen en wij het dan in Zelzate ophalen. Dat dat het voordeligst is.
Als er vanuit Zeeland iets komt is dat misschien bij jou, Lyna? En als er een leuke bestelling naar bergen op Zoom zou komen, is het waarschijnlijk het handigste als ik rijdt en jullie het bij mij komen halen? Omdat ik dan op jullie weg lig.
Hoi pearlsofpassion,

Ja, dat kan klinkt heel goed.

Ik ben trouwens van plan om in September, in overleg met Orinake (en Jolanda en Nadia natuurlijk) nog eens zo'n levering als vandaag te regelen (misschien wel een tikkeltje kleiner :P). Ik zou dan eens zelf willen gaan rijden, naar Sittard. Misschien dat er tegen dan alweer Lama is, dat weet ik niet. Maar ik zou zelf zeker kalkoen willen hebben (dat is de aanleiding).
Het is maar dat jullie weten dat ik dat van plan ben en daar misschien rekening mee kunnen gaan houden. Er zal waarschijnlijk dan wel weer een selectie gemaakt worden uit de producten die aangeboden kunnen worden door Jolanda en Nadia, en daar hebben ze vanzelfsprekend zelf ook heel wat in te zeggen. Maar als er verzoeken zijn voor mensen uit deze buurt die wat willen, kan je die natuurlijk altijd stellen. ;)
Ik weet niet of je iets aan kalkoennekken hebt? 5 kg voor 10 Euro zijn hier te koop. 1,5 week van te voren bestellen, dan heb ik ze de zaterdag op de markt in Axel.

Ik ga binnenkort ook een interessepeiling doen op het forum van de belgjes, vind het nu nog wat vroeg voor in september, maar daarmee weten jullie het ook al. ;)
Volgens mij ben ik dat forum van de belgjes ook al tegengekomen vandaag ;)
September vindt ik prima.
Maar op moment heb ik nog helemaal geen idee wat ik nodig zou hebben. Zoals gezegd was gisteren mijn vrieskist gevuld van lupa en ik heb direkt zo'n 100 kg besteld....Maar de hond eet iets minder dan 1kg per dag, dus in September is er weer plaats.

Groetjes,
Lyna
Door pearlsofpassion
Bedankt, maar kalkoennekken zijn niet erg handig voor katten.
Dan moet ik ze al malen, want zelf eten ze die echt niet. Veel te groot en te hard.  En ik vind eendennekken al meer dan hard genoeg om te malen.
Dus bedankt, maar toch maar niet. ;)
Door WillyP
Lyna schreef: Hallo,

mag ik mij/ons hier even voorstellen?

Wij wonen in Axel, Zeeuws-Vlaanderen en ik zou dan de eerste uit dit regio in deze lijst zijn :D
Bij ons woont Buddy, een berner sennenhond, die volgende week 6 maanden oud wordt. Buddy is sinds begin maart bij ons en wij hebben hem vrij snel op kvv gezet. Op moment stappen wij over naar volledig barf.

Ik lees hier al een tijdje een beejte mee, maar weet nog niet zo goed hoe dat hier alles afloopt.

WillyP: Als ik het goed heb, dan houdt jij deze lijst hier up to date. Kan je mij hier aub bijzetten?

Groetjes,
Lyna
Hoi Lyna,
Ik zet je erbij, welkom!
Dtjesmama schreef: Oke ik waag het erop, wil me ook aanmelden alstublieft. Sluis, zeeuws-vlaanderen
:)
Ook jij zet ik bij de Zeeuws-Vlaamingen ;)
Door Mister B.
Ben nieuw op het forum ,ben van Maldegem op 10 km van Sluis en redelijk dicht bij zelzate ook ....

Maar hoe werkt dit precies zo'n verzamelplaats ?
Jullie rijden elk op toer ofzo ? leggen samen ? hoe werkt dit precies ,die lijntjes enzo  ???
Door Veerle-scrappyToo
Mister B. schreef: Ben nieuw op het forum ,ben van Maldegem op 10 km van Sluis en redelijk dicht bij zelzate ook ....

Jullie rijden elk op toer ofzo ? leggen samen ? hoe werkt dit precies ,die lijntjes enzo ???
Hoi, welkom hier op BP
het lijkt ingewikkeld maar eigenlijk valt het allemaal mee hoor :D
Je volgt welk vlees er aangeboden wordt en als je echt interesse hebt geef je dat aan in het topic. Hierbij vermeld je of je kan rijden en dus kan meenemen voor anderen. Kan je die dag niet rijden blijf je natuurlijk opvolgen om te zien of er nog mensen interesse hebben en of één van ons er bij zit die wel kan rijden. Als dat zo is ( bvb ik vermeld dat ik wel kan rijden) dan stuur je een PBtje met de vraag of je vlees mee kan. Als je vlees mee lift met iemand betaal je mee in de vervoerskosten maar dat is vanzelfsprekend vind ik ( of je moet een andere regeling hebben met iemand), rij je zelf bereken je hoeveel een ander je moet voor de benzine.
Voor ons Belgen zijn voornamelijk Eindhoven en Bergen op zoom de plaatsen waar we vaak gaan ophalen omdat dit nog haalbaar is naar afstand. In een topic is het dus ook altijd goed om te kijken of het vlees tot die plaatsen kan komen ;) Of rechtstreeks bij TAmara - Orinake thuis in Nevele.
Het leukste is natuurlijk dat het niet altijd dezelfde persoon is die moet rijden. Er is niet alleen de benzine kosten maar ook de slijtage aan de wagen natuurlijk.
Door WillyP
Mister B. schreef: Ben nieuw op het forum ,ben van Maldegem op 10 km van Sluis en redelijk dicht bij zelzate ook ....

Jullie rijden elk op toer ofzo ? leggen samen ? hoe werkt dit precies ,die lijntjes enzo ???
Ik zet je erbij.
Veerle-scrappyToo heeft het al uitgelegd ;)
Door WillyP
Iemand interesse in hele ganzen? Nog in de veren. Ik krijg ze met regelmaat aangeboden, maar weet van te voren nooit wanneer. En moet daarom ook nog al eens 'nee' zeggen.

Als jullie van te voren zeggen hoeveel ganzen je zou willen, kan ik ze aannemen en kun je ze bij mij op komen halen. 
€2,50 per stuk.
Door Lyna
Hoi Willy,

eh...weet ik niet zo goed. Wat moet met een hele gans nog allemaal gedaan worden? *sorry barf nieuwling*
Veren eraf en dan? Blaas/darm ook nog eruithalen?

Buddy had nog nooit gans gehaad, maar omdat die tot nu toe alles lust, lust die dat zeker ook.

Groetjes!
Door Barbaravh
[quote="WillyP"]
Iemand interesse in hele ganzen? Nog in de veren. Ik krijg ze met regelmaat aangeboden, maar weet van te voren nooit wanneer. En moet daarom ook nog al eens 'nee' zeggen.

Als jullie van te voren zeggen hoeveel ganzen je zou willen, kan ik ze aannemen en kun je ze bij mij op komen halen. 
€2,50 per stuk.
[/quote]

Jammer dat de tunnel zo duur is, anders had ik het wel eens willen proberen.
Door WillyP
[quote="Lyna"]
Hoi Willy,

eh...weet ik niet zo goed. Wat moet met een hele gans nog allemaal gedaan worden? *sorry barf nieuwling*
Veren eraf en dan? Blaas/darm ook nog eruithalen?

Buddy had nog nooit gans gehaad, maar omdat die tot nu toe alles lust, lust die dat zeker ook.

Groetjes!
[/quote]

Eventueel kun je ook een gansje (geslacht) proberen om te zien of je hond het lust. Stuur me dan maar een pb'tje, kunnen we wat afspreken.
Maar verder is het inderdaad vel en veren eraf (als een jasje uittrekken, vraagt wat oefening, maar netjes hoeft het niet, je hond proeft geen verschil  ;)) darmen en galblaas halen wij er ook uit. De maag gebruiken we wel, maar spoelen we wel uit. Hart, longen, lever voeren we natuurlijk gewoon mee. Poten/voetjes krijgen ze ook als snack.

[quote="Diena"]
Jammer dat de tunnel zo duur is, anders had ik het wel eens willen proberen.
[/quote]

Toevallig niet iemand die aan deze kant werkt of woont en het mee wil nemen? Anders inderdaad jammer.
Door WillyP
[quote="*wendy*"]
Zeeuws-Vlaanderen in Hoek.
Bestel meestal bij Lupa, maar kijk wel zo af en toe rond  :D
[/quote]

Ik zet je erbij ;)

Ps. Onze Baiko komt daar vandaan...
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door