Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Juultje
Gistocal is van het menu geschrapt! :)

Ik had geen idee dat dit produkt zo slecht bekend staat!
Het is wel errug prijzig! :( >:(

Een preventief middel tegen atrose ??? Vanaf welke leeftijd moet je daar mee beginnen?

Snow is een jonge, gezonde hond. Hij houdt van rennen met andere honden en ravotten en naast de fietst rennen.
Ik houd het maar op verse botten voorlopig.
Van de poelier heb ik vandaag een paar konijnenbouten gekregen. Hij zei dat het vrij hard bot is, ook al was het konijn nog maar 6 maanden. Zal ik deze wel of niet geven aan Snow? Of alleen het vlees eraf halen? ???
Door lot25
Ik gebruik ook wel iets in die richting, (carnaviton), ons oudste hondje (7) werd stijf, en carn. schijnt de aanmaak van smeer te bevorderen.
Samen met Arnica pilletjes. Het werkt wel, maar ik zou ook alleen extrasupplementen geven als je een verhoogd risico had. Weet niet hoe anderen erover denken??
Door lot25
trouwens, mijn jongste hondje Rhaq was altijd zo'n mager skelet, hoeveel je hem ook gaf, net zo'n slungelige puberknul.
Sinds hij barft, en hij krijgt echt niet extreem veel ::) is hij veel mooier rond geworden, hij ziet er dus prima uit!! had ik niet zo verwacht, én met mooie witte tanden.

Lot is net een ragebol, die heb puppen gehad, moet het effect op haar nog ff afwachten... ;D

Eten is ook een puzzel, bij het uitzoeken van lekkere en minder lekkere stukjes.

Leuk he??? barfen!! ja dus
Door lot25
ik weet niet precies wat er in carnaviton zit, is iets uit zwiterland en hebben er goede resultaten mee gehad, ook bij een hond met echte artrose.

maar zit dat glucosamine spul in bep.voedingsstoffen?? of moet je het ook los kopen
Door Nelly
Ik weet niet hoor. Heb zelf ook " echte" artrose (in m'n nek) En heb daar nog nooit een goed middel tegen kunnen vinden. En dat zou er dan voor dieren wel zijn? Geloof ik niet zo in. Vergeet niet dat artrose gewoon ongeneeslijk is, want een vorm van slijtage. Heb overigens het idee, dat bij dieren tegenwoordig al gauw over artrose wordt gepraat hoor. ::) Toen ik Angel 3.5 jaar geleden kreeg, net 2 jaar oud, zou er sprake zijn van artrose; ze had een injectiespuit en ampul mee. Heb de troep nooit gebruikt. Ze is nu bijna 6 jaar en als je haar buiten in het veld ziet racen of in het water ziet spelen, dan denk je artrose? Hoe komen ze erbij? Volgens mij weer zo'n DA truc om lekker veel geld te verdienen :-X En als het al echt waar is, die artrose, misscihen toch een gevolg van die lekkere brokkies? Angel heeft de eerste 3 :-[ jaar van haar leven ook van die meuk moeten eten :-[
Door lot25
Volgens mij wordt er snel over artrose gepraat (binnen mijn kennissenkring in elk geval) als de hond slechter begint te lopen en dit blijkt te liggen aan slijtage in een gewricht.
Bij die hond van mijn tante kwam het doordat het kraakbeen geloof ik was gaan slijten van ouderdom. Er zijn dan wel middeltjes om dat smeer weer beter te laten aanmaken. Het hielp gelukkig in elk geval. :) :)
Door Juultje
[quote="Nelly"]
Gistocal preventief middel tegen artrose? Sorry, denk dat dit een reclamekreet is ::)
[/quote]

Dat heeft ook niemand beweerd hoor! ;D

Gelatinaat werd aanbevolen als een preventief middel voor werkende honden die belangerijke bouwstoffen bevatten voor het skelet. En ook preventief werkt op eventueel atrose. (Als je hond daar vatbaar voor is.)

Mijn vraag was alleen vanaf welke leeftijd moet je daar dan mee beginnen?
Naar mijn mening is voorkomen natuurlijk beter dan genezen, maar als je hond nog jong is en volop rent en speelt dan lijkt me het nog niet nodig om daar nu al mee te beginnen.
Door Juultje
[quote="Helen"]
Kan je gewoon met bot en al geven!!
[/quote]

Morgen staat er konijn op het menu! :) Voor de eerste keer, ik ben benieuwd.... In het bos rent hij er altijd achter aan.... dus ik verwacht wel dat hij het lekker zal vinden. :)
Door Lizzy
[quote="Juultje"]
Dat heeft ook niemand beweerd hoor! ;D

Gelatinaat werd aanbevolen als een preventief middel voor werkende honden die belangerijke bouwstoffen bevatten voor het skelet. En ook preventief werkt op eventueel atrose. (Als je hond daar vatbaar voor is.)

Mijn vraag was alleen vanaf welke leeftijd moet je daar dan mee beginnen?
Naar mijn mening is voorkomen natuurlijk beter dan genezen, maar als je hond nog jong is en volop rent en speelt dan lijkt me het nog niet nodig om daar nu al mee te beginnen.

[/quote]

Volgens mij heeft Primeval een puppy gelatinaat. En dat kun je direct geven (overigens ben ik van mening dat een puppy die goed barft helemaal geen extra gelatinaat nodig heeft....).
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 12 jan 2005, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Lia*
Als hij teveel kalk krijgt, kan dat averechts op het beendergestel werken.Ik zou het ook niet geven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door