Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

labradorluna schreef: Ik geloof er ook niet echt in en ik geloof ook niet in alle andere flauwekul die je beschrijft. Ik wilde het proberen omdat Luna iedere dag wel teken had en ik geen gif wilde geven. Het was een 30 dagen niet goed , geld terug garantie en toeval of niet....ze had geen teken meer. Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken , alleen houd ik het forum op de hoogte. Doe er mee wat je wilt.
als jij er nou een goed ervaring mee heb dan is dat toch oké? ;) je moet toch bepaalde dingen zelf uitproberen om er achter te komen of iets werkt of niet.
en het is gifvrij wat wil je nog meer?
ik ben wel benieuwd naar de ervaring op langere termijn van het hangertje.
als het bij jou goede resultaten oplevert dan zou ik het ook kunnen overwegen tot aankoop.

groetjes paulien en ruud.
Hier alleen in het voorjaar veel teken gehad en de natte start van de zomer zijn ze verdwenen. Verleden week 1 teek gevonden. Ik woon bij de duinen in zuid holland, waar normaal gesproken veel teken voorkomen. Denk dat de nattigheid de teken de das om hebben gedaan.

Gr. Nicolette
labradorluna schreef: Echt niet te geloven!!
Een teek gevonden vandaag. Al lekker vastgezogen.
Meteen het bandje maar weer omgedaan. Dit kan toch geen toeval meer zijn.

je zou het gaan denken ja.

Hier heel weinig teken gehad dit jaar, op 2 honden een stuk of 5
Andere jaren vond ik nog wel eens een volgezogen teek in huis, ook dat heb ik dit jaar niet gehad.
Voor mij nu geen rede om extra aan tekenbestrijding te doen.

Ben benieuwd of de teken weer wegblijven nu jouw hond het plaatje om heeft.
Hou je ons verder op de hoogte?
ga je volgend jaar door met het onderzoek ? zou wel leuk zijn , ik heb dit jaar bij Storm amper teken gevonden en heb het idee dat ze gewoon niet zo aanwezig waren bij ons , het zou echt spannend worden als Luna geen teken heeft en Storm wel ( gezien het feit dat we in de zelfde omgeving lopen )
Ik vind het geweldig dat je ons op de hoogte houdt van je ervaringen, ook dit jaar weer. Ontzettend bedankt!!!!!
Zo'n penning is iets wat ik ervaar als hocus pocus, maar er zijn wel meer dingen die ik zo ervaar en toch echt werken... Zodoende probeer ik sommige dingen toch uit en lees met veel interesse andermans ervaringen met zaken die voor mij magisch lijken. Als er iets behoorlijk succesvol werkt zonder bestrijdingsmiddelen zou dat immers fantastisch zijn!

Ik heb in het verleden met veel succes Hagopur gebruikt (citroenspray). Dat werkte succesvol tekenwerend: in plaats van 6-10 teken per wandeling, vond ik er hooguit eentje. Ik ben er mee gestopt toen we zó veel teken kregen dat ze hun schoudertjes ophaalden over het geurtje - nood breekt wet - en dus toch mijn honden te grazen namen.
Vorig jaar had ik als voorgaande jaren een Scalibor tekenband om gedaan na de 1e teken. Die dragen ze ieder 12 van de 24 uur in het seizoen dat er veel teken zijn + als we in het najaar in gebied vakantie houden waar vel reeen leven. In 2012 heb ik de tekenband al gauw weer afgelaten nadat ik gedurende de eerste weken van dragen merkte dat zowel de honden als de (onbehandelde) kat tekenvrij bleven. Ik heb 'm niet opnieuw hoeven om doen. Er waren hier (woon in Nrd Holland, train in midden van het land) vorig jaar wonderlijk weinig teken, slechts zo heel nu en dan eens eentje in het najaar, ondanks reeen. Ik zal je in dit topic laten weten hoe het hier dit jaar is qua 'tekenstand'.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door