Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Behalve het incontinent zijn en meer drinken zijn de klachten allemaal gelijk aan die van grote beer, en dat is ziekte van lyme. Ik zou daar dus toch op laten testen en misschien zelfs als er niets uit komt (vals negatief kan volgens mij nl ook), toch behandelen met een ab die op lyme werkt. Grote beer heeft: depressief in bench liggen, niet vooruit te branden, pijn als je haar aanraakt, zelfs als ik alleen haar vacht aaide deed het al au, door de voorpoten heenzakken, zwalken, kreunen, geen zwaar/groot bot meer willen hebben (bv gans, als ik help met eten, lees ik fileer en knip voor eet ze het dankbaar op maar zelf kluiven was te veel) en ze heeft ook een vreemde kuch en verslikkingen. Nu is de lyme er nog in mildere mate en hebben we goede en slechte dagen.
Overigens was de eerste gedachte bij grote beer op het punt van de voorpoten ook, grote hond dus pijnstilling geven want het is vast arthrose/ed (wat het dus niet is, ze heeft keurige voor haar leeftijd minimale slijtage).

Sterkte, ik hoop dat duidelijk wordt wat er loos is.
kira schreef: Behalve het incontinent zijn en meer drinken zijn de klachten allemaal gelijk aan die van grote beer, en dat is ziekte van lyme. Ik zou daar dus toch op laten testen en misschien zelfs als er niets uit komt (vals negatief kan volgens mij nl ook), toch behandelen met een ab die op lyme werkt. Grote beer heeft: depressief in bench liggen, niet vooruit te branden, pijn als je haar aanraakt, zelfs als ik alleen haar vacht aaide deed het al au, door de voorpoten heenzakken, zwalken, kreunen, geen zwaar/groot bot meer willen hebben (bv gans, als ik help met eten, lees ik fileer en knip voor eet ze het dankbaar op maar zelf kluiven was te veel) en ze heeft ook een vreemde kuch en verslikkingen. Nu is de lyme er nog in mildere mate en hebben we goede en slechte dagen.
Overigens was de eerste gedachte bij grote beer op het punt van de voorpoten ook, grote hond dus pijnstilling geven want het is vast arthrose/ed (wat het dus niet is, ze heeft keurige voor haar leeftijd minimale slijtage).

Sterkte, ik hoop dat duidelijk wordt wat er loos is.
Hm oke, dit klinkt inderdaad wel erg op wat Sammy ook heeft, ga toch maar contact opnemen met de DA voor een lyme test  :-X
Inge en Bono schreef: Ja natuurlijk is dat erg moeilijk :bigarmhug: Niet weten wat er is en wat je er tegen kan doen is slopend!  :-*
Ik hoop dat het Lyme onderzoek wat oplevert. Sterkte meis!  :-*
Het is inderdaad slopend die onzekerheid  :'( :'(

Ze was weer hartstikke braaf bij de DA, het bloed afnemen was ook binnen 5 sec gebeurd.
Het wordt opgestuurd en hopelijk donderdag of vrijdag al de uitslag!!
Sanyo schreef: Je gunt niemand lyme, maar je hoopt nu eigenlijk dat dat het is...dan weet je tenminste waar je aan toe bent!
Sterkte met het wederom afwachten. :-*
Nou daar heb je dus helemaal gelijk in!!!
Op dit moment heb ik zoiets 'laat er maar een diagnose zijn, goed of slecht', als we maar weten wat het is!!

Kreeg gister nog een smsje van Sammy haar fokker dat een broertje ingeslapen is met kanker en dat haar andere broertje ook erg slecht gaat.
Ik zat er dus goed doorheen gister avond  :'( :'( :'(
Sammy1980 schreef: Nou daar heb je dus helemaal gelijk in!!!
Op dit moment heb ik zoiets 'laat er maar een diagnose zijn, goed of slecht', als we maar weten wat het is!!

Kreeg gister nog een smsje van Sammy haar fokker dat een broertje ingeslapen is met kanker en dat haar andere broertje ook erg slecht gaat.
Ik zat er dus goed doorheen gister avond  :'( :'( :'(
:bigarmhug: :bigarmhug:

misschien toch het advies van Kira volgen dat wanneer de test negatief mocht zijn toch een behandeling met ab inzetten gericht op lyme
*Dorothea* schreef: Ik vraag me af, zijn de nierwaardes wel eens gemeten toen ze nog geen pijnstillers kreeg?
Mijn honden krijgen ace-remmers (de betaalbare variant van Fortekor: Benakor) en mogen juist daarom liever geen NSAID's (Previcox, Rimadyl, etc.) omdat dit beiden belastend is voor de nieren, dus een onverstandige combinatie. Mochten ze pijnstilling nodig hebben, dan liever uit de groep van morfine, i.v.m. de ace-remmer. En als ik dat echt niet wil in ieder geval eerst even een bloedonderzoekje naar de nierwaarden (Na/K etc.)
Vóór aanvang met een ace-remmer worden de nierwaardes gecontroleerd, na een week op lage dosis nogmaals en pas als alle beide keren oké is, mag opgebouwd worden naar de voorgeschreven dosis.
Het verwart me dat voor Sammy ace-remmers aan te raden zijn: nier-waardes zijn niet oké en er wordt een NSAID gebruikt. Waarom is dat?

Edit: laatste zin gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door Parelridder op do 12 jul 2012, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Parelridder schreef: Mijn honden krijgen ace-remmers (de betaalbare variant van Fortekor: Benakor) en mogen juist daarom liever geen NSAID's (Previcox, Rimadyl, etc.) omdat dit beiden belastend is voor de nieren, dus een onverstandige combinatie. Mochten ze pijnstilling nodig hebben, dan liever uit de groep van morfine, i.v.m. de ace-remmer. En als ik dat echt niet wil in ieder geval eerst even een bloedonderzoekje naar de nierwaarden (Na/K etc.)
Vóór aanvang met een ace-remmer worden de nierwaardes gecontroleerd, na een week op lage dosis nogmaals en pas als alle beide keren oké is, mag opgebouwd worden naar de voorgeschreven dosis.
Het verwart me dat voor Sammy ace-remmers aan te raden zijn: nier-waardes zijn niet oké en er worden ace-remmers gebruikt. Waarom is dat?
Hm, ik snap niet helemaal wat je bedoelt sorry  :-[ :-[ :-[
flodder en dwarrel schreef: :bigarmhug: :bigarmhug:

misschien toch het advies van Kira volgen dat wanneer de test negatief mocht zijn toch een behandeling met ab inzetten gericht op lyme
Dat zou inderdaad een idee kunnen zijn, met een beetje geluk krijg ik morgen de uitslag van de lyme test en anders vrijdag.

Ik heb gister 1,5 uur met Sammy haar fokker aan de telefoon gezeten en Gregor (sammy's broertje die bij de fokker is gebleven) gaat nu de zelfde onderzoeken in als Sammy en begint ook dezelfde symptomen te krijgen.
Is enorm incontinent en plast enorme stink plassen in huis, drinkt meer, niet heel veel in 1X maar vaker per dag, slaapt veel, heeft veel last van gewrichten in achterhand en voorpoten. Gregor heeft as vrijdag de eerste onderzoeken, waaronder cushing. Afgesproken met de fokker om even goed met elkaar in gesprek te blijven want misschien hebben ze toch hetzelfde  :'( :'(

Klein pluspuntje is dat Sammy de wandelingen weer enorm leuk vindt en dat ook goed doet, binnen trekt ze zich heaas nog steeds terug en wilt graag met rust gelaten worden.
Parelridder schreef: Mijn honden krijgen ace-remmers (de betaalbare variant van Fortekor: Benakor) en mogen juist daarom liever geen NSAID's (Previcox, Rimadyl, etc.) omdat dit beiden belastend is voor de nieren, dus een onverstandige combinatie. Mochten ze pijnstilling nodig hebben, dan liever uit de groep van morfine, i.v.m. de ace-remmer. En als ik dat echt niet wil in ieder geval eerst even een bloedonderzoekje naar de nierwaarden (Na/K etc.)
Het verwart me dat voor Sammy ace-remmers aan te raden zijn: nier-waardes zijn niet oké en er worden ace-remmers gebruikt. Waarom is dat?
En hoeveel nierpatienten staan er op fortekor op basis van hoge nierwaardes?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door