Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

@Alba
Geeft niet hoor, ik weet dat je het ontzettend druk hebt en het een heksenketel op dit moment bij jou is.
Fijn dat het allemaal zo lekker gaat met mama en kindertjes.

Ik heb inmiddels ook een emmertje van 1 Kg besteld in Nederland, zal binnenkort wel binnenkomen.
Ondertussen heb ik niet stil gezeten en de site van Wolf Creek Ranch aangeschreven met mijn twijfels. Ook zij opperen de mogelijkheid van ''detox'' of anders Giardia.
(Overigens geven zij ook aan dat diat. aarde juist regulerend werkt in geval van diarree.)
Nu inmiddels weten we het dus, het was idd Giardia (voor de 2e keer) en zij zat tot haar oortjes ermee vol!! Juma kreeg daarvoor de reguliere medicijnen voorgeschreven. Ik ben eigenwijs geweest en ben ipv daarvan gewoon doorgegaan met mijn diat.pillen, maar dan ipv half pilletje, heb ik anderhalf pilletje gegeven.

Joh, ik kan je niet zeggen hoe blij ik ben dat jij mij die info hebt gegeven over diat.aarde (waar ik nogal sceptisch over was), want Juma bleek uiteindelijk na een week of 3 Giardia-vrij!!
Dit is 3x getest over verschillende dagen met verschillende tests bij 2 DA's.
Dit moet toch echt dankzij de aarde zijn geweest.

Poeperij gaat een stuk beter, hoewel Juma toch nog af en toe wat helderrood bloed en wat schuim in haar poep heeft als het diarree is. :-\
Wat daar nu weer de oorzaak van is, mag Joost weten.
Maar ik denk nu toch dat het niets te maken heeft met de diat. aarde.

Misschien hebben de darmen zo'n oplawapper gehad van de Giardia, dat er toch nog wat ontstekinkjes zitten?
Hierover heb ik weer een bericht met vraag gestuurd naar WCR.

Geniet maar heerlijk van je pups, ik lees erover mee in jouw topic hierover. Spannend, hoor.

Ennuuh, houd je mij op de hoogte over de ontwikkelingen van Alba wanneer je haar de diat. aarde gaat geven? Ben heel benieuwd naar jouw bevindingen.
Wat GEWELDIG!! Heel erg fijn om te horen dat het (hopelijk) zo goed gewerkt heeft. Wat dapper dat je de medicijnen niet gegeven hebt! Ik weet niet of ik dat gedurfd zou hebben en dat zegt best wat.

Jouw informatie helpt mij nu weer verder: in week 6 ga ik een ontlastingonderzoek laten doen van de pups, in geval van giardia ga ik dan toch de aarde geven (als de pups geen last van de giardia symptomen hebben, anders moet ik even goed denken).

Ik kan me voorstellen dat haar darmen nog niet helemaal optimaal zijn na de giardia en de medicijnen van de eerste ronde (volgens mij maken die echt heel de darmen kapot eigenlijk toch?). Ik ben benieuwd wat ze vanuit WCR hierover zeggen.
Ik weet dat L-Glutamine kan helpen om de darmen weer te dichten, zou dat misschien iets zijn om te vragen/overleggen met de arts waar je contact mee hebt? Of anders zou ik je adviseren om Erwin van Anyanimal (www.anyanimal.nl) te vragen of hij advies heeft, hij gebruikt het regelmatig bij honden met lekkende darmen en andere darmproblemen.
Helder rood bloed in de ontlasting betekent dat er ergens een adertje gesprongen is aan het eind van de darm, door een beschadiging of door hard drukken bv. Zou ik me niet gelijk heel erg zenuwachtig over maken, de darmen zullen idd wel een flinke opdoffer gehad hebben en dan beschadigt het makkelijk.
@Mevr. Kruim
Helder rood bloed in de ontlasting betekent dat er ergens een adertje gesprongen is aan het eind van de darm, door een beschadiging of door hard drukken bv. Zou ik me niet gelijk heel erg zenuwachtig over maken, de darmen zullen idd wel een flinke opdoffer gehad hebben en dan beschadigt het makkelijk.
Dank je voor je reactie.
Maar het duurt nu al wel een dikke week, hè. Gewoon toch maar zijn tijd geven? Een maand ofzo?
Zal ik de probiotica verdubbelen, of heeft dit geen enkel nut?

@Alba
Wat GEWELDIG!! Heel erg fijn om te horen dat het (hopelijk) zo goed gewerkt heeft. Wat dapper dat je de medicijnen niet gegeven hebt! Ik weet niet of ik dat gedurfd zou hebben en dat zegt best wat.

Jouw informatie helpt mij nu weer verder: in week 6 ga ik een ontlastingonderzoek laten doen van de pups, in geval van giardia ga ik dan toch de aarde geven (als de pups geen last van de giardia symptomen hebben, anders moet ik even goed denken).

Ik kan me voorstellen dat haar darmen nog niet helemaal optimaal zijn na de giardia en de medicijnen van de eerste ronde (volgens mij maken die echt heel de darmen kapot eigenlijk toch?). Ik ben benieuwd wat ze vanuit WCR hierover zeggen.
Ik weet dat L-Glutamine kan helpen om de darmen weer te dichten, zou dat misschien iets zijn om te vragen/overleggen met de arts waar je contact mee hebt? Of anders zou ik je adviseren om Erwin van Anyanimal (http://www.anyanimal.nl) te vragen of hij advies heeft, hij gebruikt het regelmatig bij honden met lekkende darmen en andere darmproblemen
Ik heb het aangedurfd omdat de reguliere medicijnen zéker vergif zijn voor de darmen. En zoals jij zegt, de hele darmflora naar de verd..nis helpen.
Ik heb alles heel goed uitgezocht en overdacht, de risico's in overweging genomen, de voors en tegens tegen elkaar afgewogen , en uiteindelijk besloten het de kans te geven, maar ik heb er wel een tijdslimiet aan verbonden.
Zou er geen verbetering optreden binnen 3 weken, en zou de test weer positief uitvallen, dan misschien toch de reguliere medicijnen.
Maar mij leek een tijdsbestek van 3 weken voor een pup van 13 weken, in verder zeer goede conditie, die een constante groei in gewicht en hoogte vertoont, niet al te veel in levensgevaarbrengend.
Ik denk dat 3 weken Giardia meer of minder (in Juma's geval dan weliswaar) niet zoveel gewicht in de schaal zouden leggen.

De L-Glutamine ga ik even uitzoeken, dat heb ik al eerder voorbij zien komen idd.

Dank je, ik ga mijn licht dan ook eens opsteken bij deze Erwin van Anyanimal.
Deze zin volg ik niet goed. Bedoel je als pups geen last van Giardia hebben, ga ik aarde geven? Of als pups last hebben, dan ga ik aarde geven?
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Deze zin volg ik niet goed. Bedoel je als pups geen last van Giardia hebben, ga ik aarde geven? Of als pups last hebben, dan ga ik aarde geven?
[/quote]

Het staat er ook een beetje wazig idd. Ik ga sowieso het onderzoek laten doen. Ik ga ervan uit dat ik geen symptomen zie van giardia, anders ga ik natuurlijk niet zitten wachten op de uitslag ;) maar er kan uit het onderzoek wel giardia naar voren komen. In dat geval ga ik denk ik wel de aarde geven.
Alba schreef: Ik kan me voorstellen dat haar darmen nog niet helemaal optimaal zijn na de giardia en de medicijnen van de eerste ronde (volgens mij maken die echt heel de darmen kapot eigenlijk toch?). Ik ben benieuwd wat ze vanuit WCR hierover zeggen.
Ik weet dat L-Glutamine kan helpen om de darmen weer te dichten, zou dat misschien iets zijn om te vragen/overleggen met de arts waar je contact mee hebt? Of anders zou ik je adviseren om Erwin van Anyanimal (http://www.anyanimal.nl) te vragen of hij advies heeft, hij gebruikt het regelmatig bij honden met lekkende darmen en andere darmproblemen.
Hoi, ik heb gekeken op deze site, maar er zit helaas geen emailadres bij.
Denk jij dat deze Erwin mij antwoord kan geven als ik mij opgeef bij het CarniForum en daar mijn probleem voorleg?
Of zou dat niet netjes zijn?
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Hoi, ik heb gekeken op deze site, maar er zit helaas geen emailadres bij.
Denk jij dat deze Erwin mij antwoord kan geven als ik mij opgeef bij het CarniForum en daar mijn probleem voorleg?
Of zou dat niet netjes zijn?
[/quote]

Ik zou morgen bellen, ik weet niet of ze bv. een telefonisch spreekuur doen of anders kun je dan vragen om een mailadres om je vraag voor te kunnen leggen. Misschien dat hij Juma ook wel eerst wil zien?
Annemarie Rijnveld schreef: @Alba, ik woon in Italie! :biggrin2:Haha, ja voor dit soort zaken zou ik wel errug graag in NL willen wonen.
Ik zal er morgen een telefoontje tegenaangooien.
Ik heb wel op BP al het een en ander gevonden over L-glut., lees dat enkele personen er echt goede resultaten mee hebben.
Oeps! Ja, wij rijden 2 keer per jaar naar Erwin in Heilo voor de osteopathie maar vanuit Amersfoort is dat nog wel te doen ;D!
Vraag is voor alba, zij nam het ook inwendig en ben dus benieuwd of het haar goed doet.

Zag in ander topic dat het goed geholpen heeft bij Juma m.b.t. de Giardia.

De schindele's mineralen komen ook uit duitsland en in deze klei zitten veel verschillende mineralen. Neem het dus dagelijks en ben zeer tevreden. Geef Vito ook 4x per week een kwart theelepeltje.

Gr. Nicolette
nicolette schreef: Vraag is voor alba, zij nam het ook inwendig en ben dus benieuwd of het haar goed doet.

Zag in ander topic dat het goed geholpen heeft bij Juma m.b.t. de Giardia.

De schindele's mineralen komen ook uit duitsland en in deze klei zitten veel verschillende mineralen. Neem het dus dagelijks en ben zeer tevreden. Geef Vito ook 4x per week een kwart theelepeltje.

Gr. Nicolette
OK, dan zal ik gaan googelen en kijken wat dat voor spulletje is. Ik ken het niet.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door