Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
Doki eet van metalen schalen op een vreetkleed en blijft daar prima op. Freud eet nu nog op het aanrecht van een schotel (moet ik nog even een handigere plek voor verzinnen).
De schalen gaan gewoon in de afwas, over het aanrecht een doekje.

De hond eet uit een metalen schaal die op een vreetkleed staat en dat gaat ook prima.

Verder haal ik geen bijzondere fratsen uit, 1 keer per week ofzo gaan de kleedjes gewoon in de 60 graden was en de vloer dweil ik niet vaker of minder vaak dan ik al deed voor het barfen.
Door koekje
Neehoor, schoon is schoon. Ik gebruik wel voor het kattenvoer apart gereedschap. Dus aparte snijplank, apart mes, etc. Deze plank en dit mes worden alleen voor rauw vlees gebruikt. Dit is gewoon om eventuele mogelijke kruisbesmetting met andere dingen (rauwe groente en fruit) tegen te gaan. Dus niet voor de katten, maar voor mezelf.
Ik dacht altijd dat bacterieen alleen konden overleven in vicht (bv dooivocht). Als je dat hebt gedweild en het is daarna opgedroogd, is het goed.
Als je het prettig vindt, kanje natuurlijk eens in de zoveel tijd de boel met een stoomreiniger schoonmaken. Ik heb zo'n apparaat niet, dus gebruik dat ook niet.

Maar stel, je hebt laminaat met kieren of een vloer die je niet zo makkelijk kan of mag reinigen, leg dan een groter stuk zeil of tafelzeil onder de vreetkleedjes. Dit gewoon ter bescherming van je eigen vloer.

Katten kunnen wel wat hebben. Ze likken immers ook hun eigen gat.
Door Smart
Wij geven de eendagskuikens op het balkon, dan kunnen de honden de kuikens ook niet afpakken en hebben ze wat rust.. Ik vind de rotzooi overigens erg meevallen, ze maken het zelf goed schoon, ik haal er zelf nog wel een doekje overheen, maar dat is meer voor ongedierte :-).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door