Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
Alba schreef: Ja, wij kunnen vanuit daar echt naar de leidingen. Het lijkt me heel vervelend als je dat niet kan, vinden je ouders dat niet onhandig? Niet dat je nou dagelijks daar rond kruipt maar als er toch een leiding kapot gaat...  :-\
Ik heb geen idee, het is allemaal door bedrijven gedaan dus ik ga er vanuit dat die weten wat wel en niet kan... Dus niet meer onder de vloer kunnen, dat zal dan ook niet meer nodig zijn?!  ::) Het ligt al zeker 15 jaar zo en *klop klop op onbehandeld hout* geeft geen problemen....
Door plant
Wij hebben ook een PVC vloer , maar zijn een beetje minder enthousiast als de rest geloof ik.
De vloer is prachtig , zonder twijfel.
Maar ....wij hebben een houtkachel die we flink stoken. Voor de kachel zitten er kleine kiertjes tussen de stroken waar dus wel water in blijft staan na het dweilen...... :-[
Het ligt er nu 3 jaar in en krassen zijn er ook al >:( dat was niet de verwachting eerlijk gezegd.
De krassen komen van onze rottweiler. De tervueren en boerenfox die inmiddels zijn overleden veroorzaakten geen krassen.

We hadden het liefst tegels gehad , maar dat gaat niet omdat de ondervloer hout is.
Dan is de kans groot dat de tegels gaan barsten of voegen die loslaten.

Onze rotweiler ligt vaak in de keuken op de tegels , de PVC vloer wordt voor een hond gezien best snel warm.
Door Hitam
Wij hebben de klikversie. Nog niet zo lang (3 maanden) maar tot nu toe zijn de ervaringen goed. Je ziet geen naden en ons is verteld dat het waterdicht is en 15 jaar garantie.
Het is mooi ruw en je ziet de haren er nauwelijks op. Het maakt geen lawaai als je er op loopt en voelt warm aan.
Wij zijn er erg gelukkig mee.
Door DJ_Doerak_Tucker
Hier ook clicksysteem, alleen nog in de keuken maar ben zeker van plan het in de toekomst ook in de woonkamer te leggen. Ons is ook verteld dat het waterdicht is. We hebben het op een betonnen vloer liggen en een heel dun folie er onder gedaan. Er blijven altijd wat 'zand'korrels op het beton liggen en dit liet de vloer anders kraken, de folie geeft net iets meer demping en werkt de korrels als het ware weg. Wij hebben wel vloerverwarming. De honden liggen graag op de vloer.We hebben nogal wat in- en uitloop via de keuken en het is nog één zandbende achter het huis maar het is prima schoon te houden. Wel laatst een mes laten vallen, precies met de punt op de vloer, een puntje eruit, maar dat is domme pech natuurlijk.
Door eelke
Over het algemeen enthousiast dus :)
We gaan dit weekend maar eens rond kijken dan. Ben erg benieuwd...ga ook wel specifiek benoemen dat we grote honden hebben, en daarom wel iets krasvast/slijt vast wil.
Clicksysteem lijkt me erg mooi omdat je dan toch nog het idee van planken hebt.
Door *Flip*
wij hebben er ook naar gekeken, toch gekozen voor polyurethaan gietvloer.

Toen wij naar PVC keken hebben we ook alleen de industriele variant gezien, omdat een vriend van mij die verkoopt aan horeca bedrijven. Dat zijn alleen maar effen vloeren en voor ons wat te weinig keuze.
Ik weet niet of er veel verschil is in kwaliteit tss de industriele variant en deze aangepast voor consument, maar ik heb in een keuken een vloer zien liggen die leek als nieuw en lag er al een jaar of 4. Klinkt niet lang, maar als je weet hoe intensief zon vloer gebruikt wordt, hete dingen die erop vallen en het chemisch reinigen, dan vond ik dat toch wel echt kwaliteit.
Door *Dorothea*
Ooit als ik geld over heb, wil ik ook een pvc vloer. Ik irriteer me aan het getik van hondennagels op het laminaat. Verder is het laminaat glad waardoor Sita steeds uitglijdt (ik heb overal kleden, maar ze gaat dan toch weer ergens lopen waar net geen kleed ligt). En verder lijkt het me handig dat er geen vocht door de naden kan. Niet alleen met dweilen, maar met een incontinente hond is dat ook wel handig.
Door Kaio
Heb ook al eens naar PVC vloeren gekeken, lijkt me nog steeds ideaal, als we de centjes hebben ;D
@ Eelke Maar ook de verlijmbare heb je in plankenlook. kijk maar eens hier http://www.mflor.eu/nl/product/
De verlijmbare kost minder, maar moeten ze wel komen leggen. De nieuwe klik kun je zelf leggen maar is duurder en is een ondervloertje voor nodig. Maar voor de verlijmbare moet geegaliseerd worden. Uiteindelijk kwamen beide vloeren even duur uit. Dit was in een winkel waar ze het merk mflor verkopen.
Door DJ_Doerak_Tucker
Het zelf leggen van de clickvloer is trouwens peanuts! Het op maat maken van de 'planken' gaat heel makkelijk door net als met gips eerst te snijden en dan te breken. Wij hadden een ruimte van 4x5 in 2,5u gelegd met zn tweetjes. Nog leuk om te doen ook! ;) Gewoon, als extra informatie! :biggrin2:
Door Alba
eelke schreef: Over het algemeen enthousiast dus :)
We gaan dit weekend maar eens rond kijken dan. Ben erg benieuwd...ga ook wel specifiek benoemen dat we grote honden hebben, en daarom wel iets krasvast/slijt vast wil.
Clicksysteem lijkt me erg mooi omdat je dan toch nog het idee van planken hebt.
Waarom zou je bij het clicksysteem meer het idee van planken hebben? Wij hebben al meerdere mensen op bezoek gehad die vroegen of het nou wel handig was, een houten vloer met honden.
Door eelke
Alba schreef: Waarom zou je bij het clicksysteem meer het idee van planken hebben? Wij hebben al meerdere mensen op bezoek gehad die vroegen of het nou wel handig was, een houten vloer met honden.
Omdat je dan toch meer een groef hebt, dan met de vastgelijmde... maar....daar zitten ook weer (poets) nadelen aan natuurlijk. Maar ik vind echte eikenhouten planken vloeren zo geweldig mooi, juist door de diepe groef...maar das meer een gevoel hoor, we moeten dit weekend maar eens op pad :)
Door Kaio
met het clicksysteem heb je ook geen groef, ze worden naadloos tegen elkaar aan geklikt, het loopt niet in aan de zijdes van zo'n strook, kan ook niet zijn maar een paar mm dik. Maar een keertje in het echt bekijken doet wonderen  ;)
Door Dreetje
Hier ook sinds bijna 3 jaar een, op een geegaliseerde ondervloer verlijmde, "planken" PVC vloer van M-Flor.
Nog geen seconde spijt van gehad.....
Door C@rine
Hebben jullie wel of geen vloerverwarming onder de pvc vloer?
En hoe bevalt dat?
Door Linneke
Wij hebben idd vloerverwaming en dat bevalt prima. Lekker behaaglijk in de winter aan je voeten. Dan gaan zelfs de katten liever op de vloer liggen dan in hun mandjes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door