Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Laylaa
Wij hebben een klein appartementje en dat maakt het soms toch wel lastig om prooidieren te voederen. Muisjes en kuikens hebben ze zo op, maar het tapijt van kwarteljas komt heel bekend voor haha! Ze willen altijd graag eten op de zachte stoffen onderkant van de krabpaal, dus daar leg ik nu uit voorzorg een handdoek neer. Maar toch wordt het soms een kliederboel. Laatst gaven we ze voor het eerst een rat die over de dag verspreid werd opgegeten. Opeens had Sam een darm in zijn bekkie en liep daar een stukje mee door de kamer. Bah bah bah! Mijn maag draaide wel even om (maar ik moest ook heel hard lachen haha)
Door zhiva
vanavond heb ik voor het eerst de katten een kuikentje gevoerd. Moby weet echt niet wat hij er mee aan moet... het spelen is leuk maar daar blijft het dan ook bij. Terwijl dit echt een buitenkat is en een ex zwerver. Je zou toch denken dat hij wel weet wat er mee te doen.
Maybe daarin tegen vond het een traktatie! Hij heeft het kuikentje een complete rondleiding door huis gegeven en hem daarna heerlijk opgesmikkeld! En daarna nog eens die andere die van Moby was....  ??? Die was er inmiddels al op uitgekeken.
Ze krijgen hier verder Kvv. Hoe vaak mogen ze een prooidier hebben in de week?
Door pearlsofpassion
Ze mogen zoveel prooidieren hebben als je zelf wil, maar niet te eenzijdig natuurlijk.
En kuikens en andere baby-diertjes zijn nog niet volgroeid en moet je niet te vaak voeren.  3-4 kuikens per kat per week zijn wel voldoende. Maar voor de rest mag je nog wel prooitjes voeren, zolang je maar voldoende afwisseling hebt, met je kvv meegerekend.   
Door tycolaika
ik heb ook even een vraagje over prooi
hier spelen ze ook dr mee
maar niet eten
ik heb dus vorige week
een kilo muizen gemalen
dit waren gewoon de grote muizen die je kan bestellen
als ik ze dit nu wil voeren
hoeveel moet ik dan per x voeren , om het compleet te krijgen ? of kun je dat nu niet meer weten ?
Door Parelridder
Een volwassen muis is compleet, dus kun je van geven wat ze per dag in totaal mogen hebben. Alleen wel afwisselen met andere diersoorten natuurlijk. Lijkt me overigens een afschuwelijk klusje om dit te malen... Ik hoop dat het ze zo zal smaken!
Door tycolaika
hihi het was zo oneerbiedig
dat ik het henry heb laten doen
ik kon het niet
we hebben elektrisch dus die waren zo klaar
ze waren onherkenbaar erna
nu eten ze het wel
dus ik zou gewoon alle totalen van 1 dag op kunnen tellen en ze dat dat geven als compleet ?
Door Khari
De muizen malen moet ik geloof ik ook aan geloven. Er is er hier 1 die de baby's en fuzzy's wilt eten, tikkie groter laat ook hij liggen. Alleen het idee.......

Als je de gemalen muis geeft is dit gewoon een maaltijd, wat je van je andere totalen afhaalt van of die dag of van de hele week.
Door Limpy
Iew, prooidieren malen doe ik niet aan (krijg ik niet over mn hart om te doen)
Je zou eens kunnen overwegen er boter op te smeren om het aantrekkelijker te maken.
Hier eten alleen pekke en blixa diverse knaagdiertjes als, muis, rat en gerbill.
Heb het ook geprobeert met obi-wan maar die blieft alleen maar kuikens, best hoor (P+B lusten die ook)
Dus krijgen alleen P+B nog af en toe een knaagdiertje voor de lekker, de rest hoeft het niet te eten als ze het niet lusten want verder genoeg afwisseling.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door